הארלי דייוידסון מחשבת את צעדיה לעבר העשורים הקרובים. עולם הרכב כולו חווה תמורות אדירות ויצרנית ענק כמו הארלי דייוידסון, חייבת להיות עם אצבע על הדופק בשביל לשמור על מקומה.
ההבנה הזו לא הגיעה מתוך דיון פילוסופי במילוואקי. היא הגיעה נוכח ירידה רצופה במכירות בשנים האחרונות. ברבעון האחרון של 2017 רשמה החברה ירידה של 9.6 אחוז במכירות וירידה כללית של 6.7 אחוזים לאורך השנה כולה. לגבי השנה הקרובה, הארלי דייוידסון מעריכה שהיא תמכור בין 231,000 ל-236,000 אופנועים – 10,000 כלים פחות ממה שמכרה בשנה החולפת.
התחזית הזו, הנמוכה ביותר של הארלי מאז 2011, תגלם המשך מגמה של ירידה במכירות. בהארלי צופים שמגמת הירידה הזו תמשיך בגלל בסיס לקוחות מבוגר יחסית ומחסור בדם חדש בקרב לקוחותיה. בהארלי מתכוננים, סוגרים פסי ייצור ומפטרים עובדים מצד אחד, אבל גם מביטים לעתיד מהצד השני.

לאור הנתונים האלו החברה הודיעה כי היא תייצר לא פחות מ-100 דגמים חדשים. חלק מאלו יהיו אופנועים חשמליים כי בהארלי מאמינים שלשם התחום כולו הולך. על התוכניות האלו עומדת הארלי להשקיע עשרות מליוני דולרים בשנה. האופנוע החשמלי הראשון של החברה, ייראה אור תוך 18 חודשים ואמור להביא קהל צעיר ועדכני יותר.

זה אולי הזמן להזכיר את פרויקט LiveWire – אופנוע חשמלי שהארלי דייוידסון הציגה לפני כמה שנים. מעיין קונספט לסטריט-פייטר חשמלי של הארלי. במסגרת הפרויקט בנתה הארלי 35 אופנועים כאלו ונתנה לאלפי אנשים לרכוב עליהם, במה שאפשר עכשיו כבר לקרוא לו גישוש ראשוני. לפי החברה מדובר בגישוש ראשוני מוצלח, עם תגובות חיוביות מאוד. מספיק חיוביות עד שהחברה תבנה בצורה משמעותית על הכיוון הזה.

עוד ניתן להבין מהפרויקט הזה,ה-LiveWire כנראה אפוי מאוד ובשל לייצור. הנתונים שלו לא מרשימים במיוחד עם טווח נסיעה של כ-80 ק”מ, כך שכנראה לכיוון הזה תלך עיקר עבודת הפיתוח.

מעניין לראות איך יצליח המותג הכריזמטי והנפלא הזה, שכל כול מבוסס על ערכים של ברזל, תחושות, רעד וצליל להתאים את עצמו לזמנים החדשים. כאמור, עוד 18 חודשים, נדע.