עולם הרכב כמרקחה מאז סרטון ההקפה של הרינג שלמבורגיני פרסמה. בסרטון נראית למבורגיני הורקאן פרפורמנטה החדשה (שתושק בתערוכת ג׳נבה) קובעת שיא הקפה ברינג. ההורקאן לא שיפרה אותו, אלא ניפצה אותו והעמידה אותו על 6:52 דקות – 5 שניות מהר יותר!
הרינג ידוע בתור מסלול עם קטעים מהירים מאוד שנותן יתרון למכוניות עם כוח, מסלול שמכוניות חזקות יותר ועם יותר יכולת אווירודינמית יהיו עדיפות משמעותית עליו מאחרות. וזה מוביל לנושא הסרטון, האם ההורקאן יכולה באמת להיות מהירה יותר מאותה 918 או אפילו אחותה הגדולה האוונטדור SV שבעצמה פרסמה סרטון של 6:59 דקות להקפה? עוד לא פורסמו נתונים רשמיים אבל הערכות מדברות על 625-640 כ״ס בפרפורמנטה, כ-110 כ״ס פחות מה-SV וכ-250 כ״ס פחות מהפורשה.

כמה מומחי רינג השוו בין הסרטונים של כל השלישיה המוזכרת והגיעו לתוצאות מוזרות משהו. המהירות שמוצגת מבוססת (כנראה) על GPS לפי כמות הקפיצות והאי-דיוקים במהירות ביחס לסל״ד, ואפשר לראות את זה בדוגמאות האלה:


הבעיה בכך היא שזאת דרך פחות מדויקת לקבוע מהירות אמיתית של הרכב (בעיקר ברינג שיש הרבה הפרעות קליטה). לעומת ההורקאן בסרטון של ה-SV אפשר לראות את הספידומטר בצורה ברורה יותר, וגם שם רואים שמידי פעם יש אי התאמות בקמ״שים למרות שהסל״ד זהה. אבל קליטת המהירות של ה-GPS היא לא נתון ששולל את זמן ההקפה של למבורגיני. מה שקובע זה שעון העצר.
ישנן השוואות מתוך ההקפות שביצעו הפרפורמנטה וה-SV בישורת הראשית, ולמרות שמתחילתה ועד סופה ה-SV הייתה מהירה יותר בכ-15 קמ״ש בממוצע, עם 285 קמ”ש לעומת 271.5 קמ״ש, שהם פער של כ-4.5% (גם בתחילת וסוף הישורת ה-SV הייתה מהירה יותר), שעון העצר הראה הפרש זעיר בלבד ביניהן של 1%. פער זה אמור להציג הפרש מהירות של כ-2-3 קמ״ש בלבד.
הערכות אומרות שכנראה למבורגיני פשוט האיצו את הסרטון. אם באמת זרזו למבורגיני את הסרטון רק ב-5%, זה אומר שבכל שניה במקום 24 פריימים למבורגיני הכניסו לכאורה 25 פריימים. באופן הזה, זמן הקפה של 6:52 דקות בסרטון, מגלם זמן אמיתי של 7:08 דקות.
כפי שכתבנו בידיעה המקורית אי אפשר באמת לדעת מה טיבה של המכונית שבצעה את ההקפה – וזה נכון לכל זמן הקפה ברינג (בפרפורמנטה ניתן לראות כלוב התהפכות) ואתמול גם יצאה הודעה מפירלי לפיה הפרפורמטנה נעלה טרופאו-אר מיוחדים לה. כרגע אין מספיק פרטים או מידע שמצביע בבירור על זיוף – יש המון השערות, ברגע שיהיו פרטים נוספים – נעדכן.