אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האם למבורגיני זייפה את זמן ההקפה של הפרפורמנטה ברינג?
ראשי » חדשות » האם למבורגיני זייפה את זמן ההקפה של הפרפורמנטה ברינג?
למבורגיני הורקאן פרפורמנטה

האם למבורגיני זייפה את זמן ההקפה של הפרפורמנטה ברינג?

מאז שפורסם הסרטון של למבורגיני נשמעים קולות ברחבי העולם עם טענה ברורה אחת - הוא מזויף

דין אפפל 05/03/2017

עולם הרכב כמרקחה מאז סרטון ההקפה של הרינג שלמבורגיני פרסמה. בסרטון נראית למבורגיני הורקאן פרפורמנטה החדשה (שתושק בתערוכת ג׳נבה) קובעת שיא הקפה ברינג. ההורקאן לא שיפרה אותו, אלא ניפצה אותו והעמידה אותו על 6:52 דקות – 5 שניות מהר יותר!

הרינג ידוע בתור מסלול עם קטעים מהירים מאוד שנותן יתרון למכוניות עם כוח, מסלול שמכוניות חזקות יותר ועם יותר יכולת אווירודינמית יהיו עדיפות משמעותית עליו מאחרות. וזה מוביל לנושא הסרטון, האם ההורקאן יכולה באמת להיות מהירה יותר מאותה 918 או אפילו אחותה הגדולה האוונטדור SV שבעצמה פרסמה סרטון של 6:59 דקות להקפה? עוד לא פורסמו נתונים רשמיים אבל הערכות מדברות על 625-640 כ״ס בפרפורמנטה, כ-110 כ״ס פחות מה-SV וכ-250 כ״ס פחות מהפורשה.

שיא אמיתי או שקר גס?
שיא אמיתי או שקר גס?

 

כמה מומחי רינג השוו בין הסרטונים של כל השלישיה המוזכרת והגיעו לתוצאות מוזרות משהו. המהירות שמוצגת מבוססת (כנראה) על GPS לפי כמות הקפיצות והאי-דיוקים במהירות ביחס לסל״ד, ואפשר לראות את זה בדוגמאות האלה: 


huracandash1
בסרט של למבורגיני יש גרפיקה שמדמה את לוח השעונים של ההורקאן בזמן ההקפה. כאן הוא מראה 205 קמ”ש בהילוך חמישי בכ-7,800 סל”ד
huracandash2
כאן הוא מראה 211 קמ”ש באותו הילוך וסל”ד…

 

הבעיה בכך היא שזאת דרך פחות מדויקת לקבוע מהירות אמיתית של הרכב (בעיקר ברינג שיש הרבה הפרעות קליטה). לעומת ההורקאן בסרטון של ה-SV אפשר לראות את הספידומטר בצורה ברורה יותר, וגם שם רואים שמידי פעם יש אי התאמות בקמ״שים למרות שהסל״ד זהה. אבל קליטת המהירות של ה-GPS היא לא נתון ששולל את זמן ההקפה של למבורגיני. מה שקובע זה שעון העצר.

svdash

 

ישנן השוואות מתוך ההקפות שביצעו הפרפורמנטה וה-SV בישורת הראשית, ולמרות שמתחילתה ועד סופה ה-SV הייתה מהירה יותר בכ-15 קמ״ש בממוצע, עם 285 קמ”ש לעומת 271.5 קמ״ש, שהם פער של כ-4.5% (גם בתחילת וסוף הישורת ה-SV הייתה מהירה יותר), שעון העצר הראה הפרש זעיר בלבד ביניהן של 1%. פער זה אמור להציג הפרש מהירות של כ-2-3 קמ״ש בלבד.

 

הערכות אומרות שכנראה למבורגיני פשוט האיצו את הסרטון. אם באמת זרזו למבורגיני את הסרטון רק ב-5%, זה אומר שבכל שניה במקום 24 פריימים למבורגיני הכניסו לכאורה 25 פריימים. באופן הזה, זמן הקפה של 6:52 דקות בסרטון, מגלם זמן אמיתי של 7:08 דקות.

 

כפי שכתבנו בידיעה המקורית אי אפשר באמת לדעת מה טיבה של המכונית שבצעה את ההקפה – וזה נכון לכל זמן הקפה ברינג (בפרפורמנטה ניתן לראות כלוב התהפכות) ואתמול גם יצאה הודעה מפירלי לפיה הפרפורמטנה נעלה טרופאו-אר מיוחדים לה. כרגע אין מספיק פרטים או מידע שמצביע בבירור על זיוף – יש המון השערות, ברגע שיהיו פרטים נוספים – נעדכן.

הורקאן למבורגיני נורבורגרינג פרפורמנטה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד