אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האם יש לו באמת סיבה לשמוח?
ראשי » דו-גלגלי » האם יש לו באמת סיבה לשמוח?
חורחה לורנזו

האם יש לו באמת סיבה לשמוח?

ירידה של שני שליש בשכר, חבר לקבוצה קשוח ואופנוע חדש ייחכו ללורנזו בעונה הבאה. למרות כל אלו, מדובר בצעד גאוני מבחינת הרוכב הספרדי

אייל פרדר 11/06/2018

השבוע התבשרנו כי חורחה לורנזו, שלוש פעמים אלוף הקטגוריה הבכירה, חתם על חוזה של שנתיים עם קבוצה המפעל של הונדה. מעבר למהלך מתוכנן היטב, יש פה גם הזדמנות לשיאים חדשים של הרוכב הספרדי וקבוצת הונדה.

נתחיל אולי מהמהלך הפוליטי המהולל שהרוכב ממיורקה הצליח לחולל. שמועות סביב אליפות המוטוג’יפי יש בשפע וסודות קשה לשמור. על כך שהונדה שיחררה את פדרוסה כבר הוכרז רשמית. אבל גם הפרידה העצובה אחרי לא פחות מ-13 שנים יחד בקטגוריה הבכירה ו-16 שנים סך הכול עדיין לא נראתה כר פורה להגעתו של לורנזו לקבוצת הונדה.

שמועות החלו לצוץ לגבי פרישה אפשרית של לורנזו, אך הוא מיהר להפריחן ואמר כי הוא מתכנן להתחרות. עוד לפני ההכרזה על המעבר להונדה, לורנזו הצליח (ואתם תשפטו אם זה מזל, כישרון, או שילוב של השנים) לנצח לראשונה עם דוקאטי. להצליח במקום בו אחד מיריביך המרים נכשל, בטח אם הוא אחד הרוכבים הטובים בכל הזמנים, הוא בהחלט סימון V שהגיע בתזמון מושלם. למי שלא הבין – הכוונה לחוסר היכולת של ולנטינו רוסי לנצח עם הדוקאטי.

שבוע התבשרנו כי חורחה לורנזו, שלוש פעמים אלוף הקטגוריה הבכירה, חתם על חוזה של שנתיים עם קבוצה המפעל של הונדה. מעבר למהלך מתוכנן היטב, יש פה גם הזדמנות לשיאים
השינויים עזרו…

 


עם הניצחון הזה הצטרף לורנזו למועדון המכובד של רוכבים שניצחו עם שני יצרנים שונים. כמובן שהוא הקפיד לציין ולעקוץ כי ההישג הגיע בזכות שינוי במיכל הדלק שביקש מהיצרן ואיחר להגיע. אחרי הניצחון, הודיע לורנזו כי הוא נפרד מדוקאטי וכי ירכב על “אופנוע תחרותי”. אלא שהפוליטיקאי המדופלם הצליח לגרום לכולם להאמין לשמועה כי הוא ירכב עבור קבוצת לוין של ימאהה תחת חסות מלזית של מסלול ספאנג. אחרי שעשן השמועות התפזר, זה הפך לרשמי והגיע כרעם ביום בהיר: לורנזו יצטרף אל מארק מארקז בקבוצת המפעל של הונדה. ורעמים לא מגיעים ביום בהיר אחד, בטח לא במוטוג’יפי.

הצירוף של לורנזו ומארקז די מפחיד בסטטיסטיקות שלו: יש להם יחד 11 אליפויות עולם, 130 ניצחונות ו-255 פודיומים. בקטגוריה הבכירה, מאז הצטרפותו של מארקז, הם זכו יחד ב-62.5% מהמרוצים וזינקו מהמקום הראשון ביחס די דומה. משנת 2010 הם הרוכבים היחידים שניצחו באליפות ועדיין מתחרים, כשסטונר שפרש, ניצח אליפות אחת בשנת 2011. מעבר לאליפות רוכב, יהיה קשה מאוד לקחת מהונדה גם את אליפות הקבוצות והיצרנים.

שבוע התבשרנו כי חורחה לורנזו, שלוש פעמים אלוף הקטגוריה הבכירה, חתם על חוזה של שנתיים עם קבוצה המפעל של הונדה. מעבר למהלך מתוכנן היטב, יש פה גם הזדמנות לשיאים
והביאו ניצחון בתזמון מצוין עבור חורחה לורנזו

 

האם המוסך של הונדה יוכל להכיל את כמות האגו של שני הרוכבים הספרדים? זאת כבר שאלה אחרת. נראה כי לורנזו, לפחות בצד הכלכלי, היה מוכן לוותר על האגו: על פי שמועות, שכרו של לורנזו בהונדה יהיה כ-4 מיליון יורו לעונה, שזה שליש ממה שהרוויח בדוקאטי, אבל גם הרבה פחות מההצעות שקיבל מדוקאטי וסוזוקי. רמז לבאות? לא בטוח.

מה שהכי מעניין הוא העתיד. ללורנזו יש כעת הזדמנות לתואר אליפות רביעי במספר, עם אופנוע תחרותי יותר. מבלי להיכנס לניתוח מעמיק של סיכויו של לורנזו להתאקלם לאופנוע שנחשב כאחד הפראיים בפאדוק, אני סבור שגם אם לא ישיג תואר נוסף, יש לו סיכוי טוב לנצח על גבי ההונדה. משמעות הדבר שהוא יזכה בקטגוריה הבכירה עם שלושה יצרנים שונים. הרוכבים שאנחנו מכירים שהצליחו להשיג הישג כזה הם אדי לואסון (ימאהה, הונדה, קאג’יבה), רנדי ממולה (סוזוקי, הונדה, ימאהה) ואחרון חביב לוריס קפירוסי (ימאהה, הונדה, דוקאטי). לא הצלחתי למצוא עוד. האם לורנזו יצטרף אליהם? כנראה שכן.

שבוע התבשרנו כי חורחה לורנזו, שלוש פעמים אלוף הקטגוריה הבכירה, חתם על חוזה של שנתיים עם קבוצה המפעל של הונדה. מעבר למהלך מתוכנן היטב, יש פה גם הזדמנות לשיאים
לורנזו לפני מרקז במוג’לו. איך זה ייראה בשנה הבאה?

 

לורנזו לבטח לא הרוכב החביב בפאדוק, אבל על המהלך הזה אי אפשר שלא לומר לו שאפו!

MOTOGP חורחה לורנזו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד