אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האם יש לו באמת סיבה לשמוח?
ראשי » דו-גלגלי » האם יש לו באמת סיבה לשמוח?
חורחה לורנזו

האם יש לו באמת סיבה לשמוח?

ירידה של שני שליש בשכר, חבר לקבוצה קשוח ואופנוע חדש ייחכו ללורנזו בעונה הבאה. למרות כל אלו, מדובר בצעד גאוני מבחינת הרוכב הספרדי

אייל פרדר 11/06/2018

השבוע התבשרנו כי חורחה לורנזו, שלוש פעמים אלוף הקטגוריה הבכירה, חתם על חוזה של שנתיים עם קבוצה המפעל של הונדה. מעבר למהלך מתוכנן היטב, יש פה גם הזדמנות לשיאים חדשים של הרוכב הספרדי וקבוצת הונדה.

נתחיל אולי מהמהלך הפוליטי המהולל שהרוכב ממיורקה הצליח לחולל. שמועות סביב אליפות המוטוג’יפי יש בשפע וסודות קשה לשמור. על כך שהונדה שיחררה את פדרוסה כבר הוכרז רשמית. אבל גם הפרידה העצובה אחרי לא פחות מ-13 שנים יחד בקטגוריה הבכירה ו-16 שנים סך הכול עדיין לא נראתה כר פורה להגעתו של לורנזו לקבוצת הונדה.

שמועות החלו לצוץ לגבי פרישה אפשרית של לורנזו, אך הוא מיהר להפריחן ואמר כי הוא מתכנן להתחרות. עוד לפני ההכרזה על המעבר להונדה, לורנזו הצליח (ואתם תשפטו אם זה מזל, כישרון, או שילוב של השנים) לנצח לראשונה עם דוקאטי. להצליח במקום בו אחד מיריביך המרים נכשל, בטח אם הוא אחד הרוכבים הטובים בכל הזמנים, הוא בהחלט סימון V שהגיע בתזמון מושלם. למי שלא הבין – הכוונה לחוסר היכולת של ולנטינו רוסי לנצח עם הדוקאטי.

שבוע התבשרנו כי חורחה לורנזו, שלוש פעמים אלוף הקטגוריה הבכירה, חתם על חוזה של שנתיים עם קבוצה המפעל של הונדה. מעבר למהלך מתוכנן היטב, יש פה גם הזדמנות לשיאים
השינויים עזרו…

 


עם הניצחון הזה הצטרף לורנזו למועדון המכובד של רוכבים שניצחו עם שני יצרנים שונים. כמובן שהוא הקפיד לציין ולעקוץ כי ההישג הגיע בזכות שינוי במיכל הדלק שביקש מהיצרן ואיחר להגיע. אחרי הניצחון, הודיע לורנזו כי הוא נפרד מדוקאטי וכי ירכב על “אופנוע תחרותי”. אלא שהפוליטיקאי המדופלם הצליח לגרום לכולם להאמין לשמועה כי הוא ירכב עבור קבוצת לוין של ימאהה תחת חסות מלזית של מסלול ספאנג. אחרי שעשן השמועות התפזר, זה הפך לרשמי והגיע כרעם ביום בהיר: לורנזו יצטרף אל מארק מארקז בקבוצת המפעל של הונדה. ורעמים לא מגיעים ביום בהיר אחד, בטח לא במוטוג’יפי.

הצירוף של לורנזו ומארקז די מפחיד בסטטיסטיקות שלו: יש להם יחד 11 אליפויות עולם, 130 ניצחונות ו-255 פודיומים. בקטגוריה הבכירה, מאז הצטרפותו של מארקז, הם זכו יחד ב-62.5% מהמרוצים וזינקו מהמקום הראשון ביחס די דומה. משנת 2010 הם הרוכבים היחידים שניצחו באליפות ועדיין מתחרים, כשסטונר שפרש, ניצח אליפות אחת בשנת 2011. מעבר לאליפות רוכב, יהיה קשה מאוד לקחת מהונדה גם את אליפות הקבוצות והיצרנים.

שבוע התבשרנו כי חורחה לורנזו, שלוש פעמים אלוף הקטגוריה הבכירה, חתם על חוזה של שנתיים עם קבוצה המפעל של הונדה. מעבר למהלך מתוכנן היטב, יש פה גם הזדמנות לשיאים
והביאו ניצחון בתזמון מצוין עבור חורחה לורנזו

 

האם המוסך של הונדה יוכל להכיל את כמות האגו של שני הרוכבים הספרדים? זאת כבר שאלה אחרת. נראה כי לורנזו, לפחות בצד הכלכלי, היה מוכן לוותר על האגו: על פי שמועות, שכרו של לורנזו בהונדה יהיה כ-4 מיליון יורו לעונה, שזה שליש ממה שהרוויח בדוקאטי, אבל גם הרבה פחות מההצעות שקיבל מדוקאטי וסוזוקי. רמז לבאות? לא בטוח.

מה שהכי מעניין הוא העתיד. ללורנזו יש כעת הזדמנות לתואר אליפות רביעי במספר, עם אופנוע תחרותי יותר. מבלי להיכנס לניתוח מעמיק של סיכויו של לורנזו להתאקלם לאופנוע שנחשב כאחד הפראיים בפאדוק, אני סבור שגם אם לא ישיג תואר נוסף, יש לו סיכוי טוב לנצח על גבי ההונדה. משמעות הדבר שהוא יזכה בקטגוריה הבכירה עם שלושה יצרנים שונים. הרוכבים שאנחנו מכירים שהצליחו להשיג הישג כזה הם אדי לואסון (ימאהה, הונדה, קאג’יבה), רנדי ממולה (סוזוקי, הונדה, ימאהה) ואחרון חביב לוריס קפירוסי (ימאהה, הונדה, דוקאטי). לא הצלחתי למצוא עוד. האם לורנזו יצטרף אליהם? כנראה שכן.

שבוע התבשרנו כי חורחה לורנזו, שלוש פעמים אלוף הקטגוריה הבכירה, חתם על חוזה של שנתיים עם קבוצה המפעל של הונדה. מעבר למהלך מתוכנן היטב, יש פה גם הזדמנות לשיאים
לורנזו לפני מרקז במוג’לו. איך זה ייראה בשנה הבאה?

 

לורנזו לבטח לא הרוכב החביב בפאדוק, אבל על המהלך הזה אי אפשר שלא לומר לו שאפו!

MOTOGP חורחה לורנזו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד