אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האופנוע היפני הכי יקר: הונדה NSR500V נמכר במחיר שיא של רבע מיליון דולר
ראשי » דו-גלגלי » האופנוע היפני הכי יקר: הונדה NSR500V נמכר במחיר שיא של רבע מיליון דולר
הונדה NSR500V

האופנוע היפני הכי יקר: הונדה NSR500V נמכר במחיר שיא של רבע מיליון דולר

אופנוע הונדה NSR500V הראשון שיוצר היה מיועד להתחרות במרוצי הגרנד פרי, אבל מצא את עצמו סגור בארגז במשך 20 שנה עד שנמכר לאחרונה במחיר שיא

אופיר דואק 16/01/2025 צלם: Iconic Motorbike

עידן הזהב של אופנועי הגרנד פרי הדו-פעימתיים הניבו לנו כמה יצירות דו-גלגליות יוצאות דופן שלצערנו כבר לא יחזרו. עם זאת, יש לכם סיכוי לשים את היד על רפליקות מרוצים דו-פעמיתיות שיוצרו בשנות ה-80 וה-90 כמו סדרת ה-RGV של סוזוקי או ה-RD של ימאהה שמסתובבות פה ושם ומחירן עולה עם השנים. אבל לפעמים, יש גם סיכוי לשים את היד על הדבר האמיתי אם יש לכם כיסים עמוקים אבל ממש עמוקים.

לאחרונה הוצע במכירה פומבית אופנוע שכזה. הונדה NSR500V משנת 1997 אחד מתוך 20 אופנועים מדגם זה שיצרה הונדה. מדובר באופנוע עם מספר השלדה הראשון שייוצר ומעולם לא שימש לרכיבה. הוא הוצג מספר פעמים באירועים ובמרוצים ומאז בילה את ימיו במשך 20 שנה בתוך ארגז סגור. במילים אחרות, אופנוע גרנד פרי חדש מהקופסה בן 28 שנים.

המכירה הפומבית התבצעה על ידי Iconic Motorcycle Auctions מקליפורניה, סוכנות שמתמחה במכירת אופנועים ישנים ונדירים כמו פרטי אספנות לחובבי ה-MotoGP (למשל בימים אלו מוצעת למכירה פומבית על ידם חליפת המרוצים של אנדראה יאנונה מעונת 2017). לאור הנתונים הללו של האופנוע ונדירותו, לא תתפלאו לשמוע שנמצא רוכש שהסכים לשלם עליו 250 אלף דולר ועוד 17.5 אלף דולר עמלה. מדובר כפי הידוע בסכום הגבוה ביותר ששולם עבור אופנוע יפני במכירה פומבית.

השיא הקודם הוחזק על ידי אופנוע MotoGP אחר, הונדה RC213V-S עליו שולם בשנת 2021 סכום של כ-215 אלף דולר. אגב, במקרה אופנוע NSR500V הועמד למכירה בשנה שעברה בבריטניה, אך היה מדובר באופנוע שעליו רכבו במרוצי מועדונים והוא החליף יחדים בפחות ממחצית ממחירו של האופנוע החד פעמי שלפניכם.


זה המקום לציין שלא מדובר באופנוע מהסוג עליו זכה מייק דוהאן האגדי באליפות באותה השנה. דוהאן ורוכבי הונדה הרשמיים רכבו על אופנוע הונדה NSR500 דו-פעימתי עם מנוע V4. הונדה NSR500V הוא אופנוע אחר אותו יצרה הונדה עם מנוע V2 דו-פעימתי במטרה להציע לקבוצות מרוצים אופנוע תחרותי, קל יותר לשליטה וחשוב לא פחות, זול בהרבה.

המנוע של הונדה NSR500V סיפק רק 135 כ”ס לעומת כ-185 כ”ס במפלצות של דוהאן, קריבליה ואוקאדה. מצד שני הוא לא היה נחות בהרבה בביצועיו הודות לעובדה ששקל רק כ-105 ק”ג, והצליח להוות תחרות ואף לקטוף פודיום ראשון במרוץ סוף העונה באוסטרליה. הונדה מכרה את האופנוע לקבוצות מרוצים פרטיות, אחת מהן הייתה קבוצת גרסיני שרק החלה את דרכה באליפות עם הרוכב הברזילאי אלכס בארוס. הונדה NSR500V זכה לעוד כמה הצלחות בשנים שלאחר מכן אך פיתוחו הופסק והאופנוע נגנז לקראת המעבר לעידן הארבע פעימתי באליפות בראשית שנות ה-2000.

בסרטון הבא תוכלו לראות עוד על האופנוע ומצבו המושלם כאשר הוצא מהארגז והוכן למכירה.

 

אופנוע MotoGP אופנוע גרנד פרי הונדה הונדה NSR500V' NSR500V מכירה פומבית שתי פעימות
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד