אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
דודג’ צ’אלנג’ר SRT דמון – שוברת כל שיא אפשרי (בקו ישר)
ראשי » חדשות » דודג’ צ’אלנג’ר SRT דמון – שוברת כל שיא אפשרי (בקו ישר)

דודג’ צ’אלנג’ר SRT דמון – שוברת כל שיא אפשרי (בקו ישר)

דודג' הציגו באופן רישמי, סוף-סוף, את מכונית הדראג-עם-רישוי-כביש שלהם, התוצאה מרשימה

אריאל אלסיבוני 12/04/2017

היה ברור לגמרי, עוד לפני שהוצגה דודג’ צ’אלנג’ר SRT דמון, שזו הולכת להיות מכונית מיוחדת.

דודג’ הצהירו ועדיין מצהירים, שהם לא ניסו לבנות מכונית ספורט, זו מכונית דראג עם רישוי לכביש וככזו היא מגיע עם כמה נתונים מעניינים מאוד בדף הנתונים. כל כך הרבה נתונים מעניינים שקשה להחליט מאיפה להתחיל.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
הנוף בדרך ל-96 קמ”ש תוך 2.3 שניות…

 

אז קח את העובדה הזו – דודג’ צ’אלנג’ר SRT דמון היא המכונית הראשונה בעולם בייצור סדרתי שמרימה את גלגליה הקדמיים בזמן הזינוק. כן, כשיש מספיק אחיזה מאחור, התאוצה מייצרת 1.8 G (הכי הרבה שנמדד אי פעם במכונית סדרתית) ומופעל טון של לחץ על הסרן האחורי – וככה אתה מקבל דימון שעושה ווילי.


דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
מכונית סדרתית, בווילי.

 

אז אתה כבר יכול לתאר לעצמך שהתאוצה בקן ישר לא דומה לשום דבר אחר. דודג’ טוענים לתאוצה מ-0 ל-60 מייל בשעה תוך 2.3 שניות ומעמידה ל-400 מטר תוך 9.65 שניות. לשני הנתונים האלו אין אח ורע בין שאר המכוניות הסדרתיות בעולם.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
כאן היא אמורה להרגיש בבית…

 

איך הם עשו את זה? הם זרקו כל מה שלא צריך לרבות כיסאות ומערכת שמע. הם גם הפכו רכיבים שונים לקלים יותר בדרך להפחתת משקל של כ-90 ק”ג לעומת ההלקאט. ואז הם התחילו לטפל במנוע. אין חלק נע שלא הוחלף בתוך ה-V8 בנפח 6.2 הליטרים כשדודג’ טוענים שהחלק היחיד שנותר ללא שינוי הוא הראש.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
אתה יכול לקבל את הכיסאות בחזרה. תמורת דולר אחד. באמת.

 

בעיקר יש כאן מגדש-על ענק שמושך אוויר משלושה מקומות, בכדי לייצר 808 כ”ס ב-6,200 ו-99 קג”מ ב- 4,500 סל”ד. יש לדימון לא מעט טריקים, כמו שימוש במערכת המיזוג על מנת לקרר את האוויר במערכת היניקה ואת המגדש עצמו ונעילה של תיבה ההילוכים כדי לאפשר זינוק מהיר וחלק יותר.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
יש מקום בתא המטען בדיוק למה שצריך…

 

יש גם אפשרות לנעול את גלגלים הקדמיים בשביל לבצע ברן-אאוט כמו שצריך לפני זינוק וגם מערכת בקרת-זינוק שמונעת החלקה או קיפוץ של הגלגלים, שעם כוח כזה, יכולה לא רק להרוס את המיאוץ אלא גם לשבור רכיבים במערכת ההנעה. כל הרכיבים האלו תורמים שברירי שנייה בכדי לייצר את זמן התאוצה המרשים של הדימון.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
רגע, מה עושים עכשיו?!

 

ואם זה נשמע לך יותר מדי, הדימון תיקח אותך שלב אחרי שלב עם הנחיות ברורות על לוח השעונים.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
לא רק כוח. הרבה רכיבים תורמים לזמן התאוצה של הדימון.

 

צריך לציין שאת המספרים האלו יודעת לייצר דודג’ צ’אלנג’ר SRT דמון רק עם חבילת האבזור המיוחדת שמגיעה איתה.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
חבילת האבזור שמשחררת את מלוא הפוטנציאל…

 

מעבר לצמיגי דראג קטנים מלפנים וציוד להחלפת צמיגים, כוללת החבילה הזו גם ניהול מנוע משופר שבעזרתו יודע ה-V8 הזה להתמודד עם דלק עם יותר מ-100 אוקטן. אז משחררת הדימון 840 כ”ס ולא פחות מ-106 קג”מ לגלגלים האחוריים.

 

ואם הגענו לגלגלים הדימון היא המכונית הראשונה בייצור סדרתי שמשווקת עם צמיגי דראג (NT05R חוקיים לכביש ברוחב 315 של ניטו) ואיתם היא יודעת להציע 40 אחוז יותר אחיזה בהשוואה להלקאט. יש רק בעיה אחת עם הדימון הזו, היכולת שלה בקו ישר כל-כך מרשימה עד שה-NHRA, שניה אחרי שאישר את נתון התאוצה של הדימון, הוציא מכתב בה הוא מרחיק אותה מתחרויות דראג רשמיות…

 

נראית מרושעת נכון?

 

SRT דודג' דימון צ'אלנג'ר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד