היה ברור לגמרי, עוד לפני שהוצגה דודג’ צ’אלנג’ר SRT דמון, שזו הולכת להיות מכונית מיוחדת.
דודג’ הצהירו ועדיין מצהירים, שהם לא ניסו לבנות מכונית ספורט, זו מכונית דראג עם רישוי לכביש וככזו היא מגיע עם כמה נתונים מעניינים מאוד בדף הנתונים. כל כך הרבה נתונים מעניינים שקשה להחליט מאיפה להתחיל.
אז קח את העובדה הזו – דודג’ צ’אלנג’ר SRT דמון היא המכונית הראשונה בעולם בייצור סדרתי שמרימה את גלגליה הקדמיים בזמן הזינוק. כן, כשיש מספיק אחיזה מאחור, התאוצה מייצרת 1.8 G (הכי הרבה שנמדד אי פעם במכונית סדרתית) ומופעל טון של לחץ על הסרן האחורי – וככה אתה מקבל דימון שעושה ווילי.
אז אתה כבר יכול לתאר לעצמך שהתאוצה בקן ישר לא דומה לשום דבר אחר. דודג’ טוענים לתאוצה מ-0 ל-60 מייל בשעה תוך 2.3 שניות ומעמידה ל-400 מטר תוך 9.65 שניות. לשני הנתונים האלו אין אח ורע בין שאר המכוניות הסדרתיות בעולם.
איך הם עשו את זה? הם זרקו כל מה שלא צריך לרבות כיסאות ומערכת שמע. הם גם הפכו רכיבים שונים לקלים יותר בדרך להפחתת משקל של כ-90 ק”ג לעומת ההלקאט. ואז הם התחילו לטפל במנוע. אין חלק נע שלא הוחלף בתוך ה-V8 בנפח 6.2 הליטרים כשדודג’ טוענים שהחלק היחיד שנותר ללא שינוי הוא הראש.
בעיקר יש כאן מגדש-על ענק שמושך אוויר משלושה מקומות, בכדי לייצר 808 כ”ס ב-6,200 ו-99 קג”מ ב- 4,500 סל”ד. יש לדימון לא מעט טריקים, כמו שימוש במערכת המיזוג על מנת לקרר את האוויר במערכת היניקה ואת המגדש עצמו ונעילה של תיבה ההילוכים כדי לאפשר זינוק מהיר וחלק יותר.
יש גם אפשרות לנעול את גלגלים הקדמיים בשביל לבצע ברן-אאוט כמו שצריך לפני זינוק וגם מערכת בקרת-זינוק שמונעת החלקה או קיפוץ של הגלגלים, שעם כוח כזה, יכולה לא רק להרוס את המיאוץ אלא גם לשבור רכיבים במערכת ההנעה. כל הרכיבים האלו תורמים שברירי שנייה בכדי לייצר את זמן התאוצה המרשים של הדימון.
ואם זה נשמע לך יותר מדי, הדימון תיקח אותך שלב אחרי שלב עם הנחיות ברורות על לוח השעונים.
צריך לציין שאת המספרים האלו יודעת לייצר דודג’ צ’אלנג’ר SRT דמון רק עם חבילת האבזור המיוחדת שמגיעה איתה.
מעבר לצמיגי דראג קטנים מלפנים וציוד להחלפת צמיגים, כוללת החבילה הזו גם ניהול מנוע משופר שבעזרתו יודע ה-V8 הזה להתמודד עם דלק עם יותר מ-100 אוקטן. אז משחררת הדימון 840 כ”ס ולא פחות מ-106 קג”מ לגלגלים האחוריים.
ואם הגענו לגלגלים הדימון היא המכונית הראשונה בייצור סדרתי שמשווקת עם צמיגי דראג (NT05R חוקיים לכביש ברוחב 315 של ניטו) ואיתם היא יודעת להציע 40 אחוז יותר אחיזה בהשוואה להלקאט. יש רק בעיה אחת עם הדימון הזו, היכולת שלה בקו ישר כל-כך מרשימה עד שה-NHRA, שניה אחרי שאישר את נתון התאוצה של הדימון, הוציא מכתב בה הוא מרחיק אותה מתחרויות דראג רשמיות…