אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
דודג’ צ’אלנג’ר SRT דמון – שוברת כל שיא אפשרי (בקו ישר)
ראשי » חדשות » דודג’ צ’אלנג’ר SRT דמון – שוברת כל שיא אפשרי (בקו ישר)

דודג’ צ’אלנג’ר SRT דמון – שוברת כל שיא אפשרי (בקו ישר)

דודג' הציגו באופן רישמי, סוף-סוף, את מכונית הדראג-עם-רישוי-כביש שלהם, התוצאה מרשימה

אריאל אלסיבוני 12/04/2017

היה ברור לגמרי, עוד לפני שהוצגה דודג’ צ’אלנג’ר SRT דמון, שזו הולכת להיות מכונית מיוחדת.

דודג’ הצהירו ועדיין מצהירים, שהם לא ניסו לבנות מכונית ספורט, זו מכונית דראג עם רישוי לכביש וככזו היא מגיע עם כמה נתונים מעניינים מאוד בדף הנתונים. כל כך הרבה נתונים מעניינים שקשה להחליט מאיפה להתחיל.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
הנוף בדרך ל-96 קמ”ש תוך 2.3 שניות…

 

אז קח את העובדה הזו – דודג’ צ’אלנג’ר SRT דמון היא המכונית הראשונה בעולם בייצור סדרתי שמרימה את גלגליה הקדמיים בזמן הזינוק. כן, כשיש מספיק אחיזה מאחור, התאוצה מייצרת 1.8 G (הכי הרבה שנמדד אי פעם במכונית סדרתית) ומופעל טון של לחץ על הסרן האחורי – וככה אתה מקבל דימון שעושה ווילי.


דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
מכונית סדרתית, בווילי.

 

אז אתה כבר יכול לתאר לעצמך שהתאוצה בקן ישר לא דומה לשום דבר אחר. דודג’ טוענים לתאוצה מ-0 ל-60 מייל בשעה תוך 2.3 שניות ומעמידה ל-400 מטר תוך 9.65 שניות. לשני הנתונים האלו אין אח ורע בין שאר המכוניות הסדרתיות בעולם.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
כאן היא אמורה להרגיש בבית…

 

איך הם עשו את זה? הם זרקו כל מה שלא צריך לרבות כיסאות ומערכת שמע. הם גם הפכו רכיבים שונים לקלים יותר בדרך להפחתת משקל של כ-90 ק”ג לעומת ההלקאט. ואז הם התחילו לטפל במנוע. אין חלק נע שלא הוחלף בתוך ה-V8 בנפח 6.2 הליטרים כשדודג’ טוענים שהחלק היחיד שנותר ללא שינוי הוא הראש.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
אתה יכול לקבל את הכיסאות בחזרה. תמורת דולר אחד. באמת.

 

בעיקר יש כאן מגדש-על ענק שמושך אוויר משלושה מקומות, בכדי לייצר 808 כ”ס ב-6,200 ו-99 קג”מ ב- 4,500 סל”ד. יש לדימון לא מעט טריקים, כמו שימוש במערכת המיזוג על מנת לקרר את האוויר במערכת היניקה ואת המגדש עצמו ונעילה של תיבה ההילוכים כדי לאפשר זינוק מהיר וחלק יותר.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
יש מקום בתא המטען בדיוק למה שצריך…

 

יש גם אפשרות לנעול את גלגלים הקדמיים בשביל לבצע ברן-אאוט כמו שצריך לפני זינוק וגם מערכת בקרת-זינוק שמונעת החלקה או קיפוץ של הגלגלים, שעם כוח כזה, יכולה לא רק להרוס את המיאוץ אלא גם לשבור רכיבים במערכת ההנעה. כל הרכיבים האלו תורמים שברירי שנייה בכדי לייצר את זמן התאוצה המרשים של הדימון.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
רגע, מה עושים עכשיו?!

 

ואם זה נשמע לך יותר מדי, הדימון תיקח אותך שלב אחרי שלב עם הנחיות ברורות על לוח השעונים.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
לא רק כוח. הרבה רכיבים תורמים לזמן התאוצה של הדימון.

 

צריך לציין שאת המספרים האלו יודעת לייצר דודג’ צ’אלנג’ר SRT דמון רק עם חבילת האבזור המיוחדת שמגיעה איתה.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון
חבילת האבזור שמשחררת את מלוא הפוטנציאל…

 

מעבר לצמיגי דראג קטנים מלפנים וציוד להחלפת צמיגים, כוללת החבילה הזו גם ניהול מנוע משופר שבעזרתו יודע ה-V8 הזה להתמודד עם דלק עם יותר מ-100 אוקטן. אז משחררת הדימון 840 כ”ס ולא פחות מ-106 קג”מ לגלגלים האחוריים.

 

ואם הגענו לגלגלים הדימון היא המכונית הראשונה בייצור סדרתי שמשווקת עם צמיגי דראג (NT05R חוקיים לכביש ברוחב 315 של ניטו) ואיתם היא יודעת להציע 40 אחוז יותר אחיזה בהשוואה להלקאט. יש רק בעיה אחת עם הדימון הזו, היכולת שלה בקו ישר כל-כך מרשימה עד שה-NHRA, שניה אחרי שאישר את נתון התאוצה של הדימון, הוציא מכתב בה הוא מרחיק אותה מתחרויות דראג רשמיות…

 

נראית מרושעת נכון?

 

SRT דודג' דימון צ'אלנג'ר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מיני נפרדת מהתיבה הידנית

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

במראה ספורטיבי: אאודי Q6 איטרון ספורטבק בישראל

במראה ספורטיבי: אאודי Q6 איטרון ספורטבק בישראל

האם סופה של ההוט האצ’ מתקרב?

האם סופה של ההוט האצ’ מתקרב?

סקודה אוקטביה RS ( מבחן דרכים): הזמן הצהוב

סקודה אוקטביה RS ( מבחן דרכים): הזמן הצהוב

מסירות דו”ג: יותר מ-10,000 כלים נמסרו מתחילת 2025

מסירות דו”ג: יותר מ-10,000 כלים נמסרו מתחילת 2025

אש על המים: שריפת ענק באנייה שהובילה מכוניות חשמליות והיברידיות

אש על המים: שריפת ענק באנייה שהובילה מכוניות חשמליות והיברידיות

מוטו גוצי סטלביו (מבחן דרכים): חופשה איטלקית

מוטו גוצי סטלביו (מבחן דרכים): חופשה איטלקית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד