אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ג’יקסר 750 מסין? CF מוטו תציג בקרוב סופרבייק 750 סמ”ק
ראשי » דו-גלגלי » ג’יקסר 750 מסין? CF מוטו תציג בקרוב סופרבייק 750 סמ”ק
CF מוטו 750SS

ג’יקסר 750 מסין? CF מוטו תציג בקרוב סופרבייק 750 סמ”ק

CF מוטו ממשיכה להרחיב את משפחת אופנוע הספורט שלה, ותציג בקרוב רשמית סופרבייק עם מנוע 4 צילינדרים בשורה שיכול להחיות את קטגוריית ה-750 ההיסטורית

אופיר דואק 02/01/2025 צלם: יצרן

השנה יציינו בעולם (ואנחנו באוברדרייב כבר הספקנו לציין) 40 שנה להולדתו של סוזוקי GSX-R750 – האב המייסד של קטגוריית אופנועי הסופרבייק המודרניים שהחל שושלת מפוארת שנמשכת עד היום. למעשה, כיום סוזוקי היא היצרנית היחידה שמתעקשת משיקולי מסורת להציע אופנוע ספורט בנפח 750 סמ”ק עם מנוע ארבעה צילינדרים בשורה, הרבה אחרי שהקטגוריה גוועה והחלוקה בין אופנועי הספורט התקבעה לקטגוריות ה-600 והליטר.

באופן מקרי, ואולי לא, יש סיכוי שאופנועי הספורט בנפח 750 סמ”ק יעשו קאמבק בקרוב אבל דווקא מהכיוון הסיני. ממסמכי אישורי תקינה שהתפרסמו לאחרונה עולה כי CF מוטו תשיק בקרוב אופנוע ספורט חדש בנפח 750 סמ”ק עם מנוע ארבעה צילינדרים בשורה – התצורה המזוהה עם אופנועי הספורט היפניים ובנפח הקלאסי.

האופנוע שאמור להיקרא 750SS או 750SR-R יצטרף למשפחת הדגמים הספורטיביים של CF מוטו הכוללת את ה-675SS שנחשף בשנה שעברה על בסיס מנוע הטריפל החדש של החברה, כאשר בעתיד צפוי להצטרף למשפחה גם דגם בכירה עם מנוע V4 בנפח 1,000 סמ”ק. היצע לא שגרתי של שלושה אופנועים ספורטיביים בשלוש תצורות שונות, וזה לפני שהזכרנו את ה-450SR עם מנוע הטווין מקבילי ואת ה-500SR Vroom בעל מראה הרטרו ומנוע הארבע צילינדרים בשורה.

CF מוטו 675SR מעניק כמה השראות עיצוביות לאח החדש בנפח 750 סמ”ק

מהתמונה היחידה שפורסמה ניתן לראות ב-750SS דמיון בקווים הכלליים, מיכל הדלק, מסיכת החזית וביחידות התאורה הקדמיות ל-675SS. עם זאת ל-750 ישנם כנפונים גדולים ובולטים יותר, פרינג שונה ורחב יותר וצמד מפלטים גבוהים הממוקמים בצידו השמאלי של האופנוע. גם שלדת שונה כדי להתאים לאכלס את המנוע ארבעת הצילינדרים הרחב יותר וכשמאחור ישנה זרוע חד צידית מסוגננת.


המנוע בנפח 749 סמ”ק יהיה בעל קדח של 77 מ”מ ומהלך קצרצר של 46 מ”מ, מידות בוכנה דומות לאלו של סוזוקי GSX-R750 משנות ה-90. ההספק המרבי עומד על 110 כ”ס צנועים יחסית לנפח המאפשרים ליצרנית להצהיר על מהירות מרבית של 230 קמ”ש, מה שאומר שיש ל-CF מוטו עוד לאן לגדול ולשאוף עם פיתוח המנוע החדש. במתבקש באופנוע שכזה, CF מוטו השלדה לפזר בו מכלולים טובים ככל האפשר כדי לספק את היכולת הראויה, ועדין לשמור על מחיר שצפוי להיות תחרותי.

המתלים של CF מוטו 750SS יהיו מתכווננים ויכללו מזלג הפוך מלפנים ובולם מרכזי מאחור, ככל הנראה מתוצרת קאייבה. מערכת הבלימה כוללת קאליפרים רדיאלים מתוצרת ברמבו וחבילת האלקטרוניקה תתבסס על רכיבים מתוצרת קונטיננטל ותכלול מערכת ABS, מערכת בקרת משיכה בעלת מספר מצבי פעולה ומערכת בקרת ווילי. משקלו הרטוב של CF מוטו 750SS עומד על 213 ק”ג לא נמוכים במיוחד בהתחשב בז’אנר. אבל כל אלו יהיו נסלחים אם CF תצליח לשמור על תמחור תחרותי של האופנוע החדש שיכול מזה עידנים להעיר את קטגוריית ה-750 הספורטיביים.

750SS CF מוטו 750SS CF-מוטו אופנוע ספורט סופרבייק סופרבייק 750 סמ"ק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד