אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מתרחק מהמקורות: ג’יפ הקומפאס החדש מציע הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית
ראשי » חדשות » מתרחק מהמקורות: ג’יפ הקומפאס החדש מציע הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית
ג'יפ קומפאס

מתרחק מהמקורות: ג’יפ הקומפאס החדש מציע הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית

ג'יפ ממשיכה לחדש את היצע הדגמים שלה על בסיס הפלטפורמות החדשות של סטלנטיס עם דור חדש לקומפאס, שיציע נכון לעתה הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית

אופיר דואק 06/05/2025 צלם: יצרן

ג’יפ ממשיכה בתהליך ההתרככות וההתחשמלות שלה מאז עברה החברה להיות חלק מקבוצת סטלנטיס הענקית. מאז עברה ג’יפ לבעלות סטלנטיס הציגה החברה את האוונג’ר הקטן על בסיס הפלטפורמה של פיג’ו 2008/אופל מוקה ושות’, כשמן הצד השני חשפה גם את הואגוניר S החשמלי על בסיס הפלטפורמה המודולארית החדשה STLA Large. כעת מגיע דגם נוסף שעובר להתבסס על פלטפורמה מודולארית של סטלנטיס והוא הדור החדש של הקומפאס.

ג’יפ קומפאס הוא הקרוסאובר הקומפקטי של ג’יפ שסימל את תחילת המעבר שלה לרכבי פנאי רכים שלא בהכרח המציעים יכולת שטח צנועה, עם הנעה כפולה כאופציה. גם בדור השלישי שלו שומר הקומפאס על ההגדרות ההלו ואף הולך איתן רחוק יותר. הקומפאס מעולם לא התיימר להיות ג’יפ אמיתי וקשוח, אבל שבדור החדש שלו ובהשראת האוונג’ר הקטן יותר הוא אפילו הולך ומתרחק עוד יותר מהמקורות.

הוא מתבסס על פלטפורמת STLA מדיום המשמשת את הדורות החדשים של פיג’ו 3008, אופל גרנדלנד וסיטרואן C5 איירקרוס שנחשף בשבוע שעבר, אך מנסה להביא פרשנות יותר קשוחה בהתאם לתדמיתה מותג. זה מצליח מבחינה עיצובית. הקומפאס שומר על מידות קומפקטיות עם אורך של 455 ס”מ כשהוא מציג קווי גוף רבועים, שבכה קדמית מוארת בעלת שבעת החריצים המזוהים עם ג’יפ, בתי גלגלים בולטים וכמובן חצאיות פלסטיק היקפיות וכנפונים מושחרים למראה הקרבי. תא הנוסעים המודרני משלב מסכים גדולים ללוח המחוונים (10 אינץ’) ומערכת המולטימדיה (16 אינץ’) ואמור להציע איכות חומרים ומחיה טובים יותר מהדור היוצא, עם תא מטען שצמח לנפח של 550 ליטר.


ג’יפ קומפאס החדש יוצע עם אפשרות בחירה בין מנוע בנזין בעל תגבור היברידי, גרסה היברידית-נטענת ולא פחות משלוש גרסאות חשמליות מלאות. האפשרות הראשונה מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר המוכר של סטלנטיס בעל תגבור היברידי, הספק משולב של 145 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה. האופציה השניה תהיה יחידת הנעה היברידית נטענת המתבססת על מנוע 1.6 ליטר טורבו ומנוע חשמלי בהספק משולב של 195 כ”ס, כאשר סוללה בקיבולת 21 קוט”ש תספק טווח נסיעה חשמלי מלא של כ-90 ק”מ.

לגרסאות החשמליות של ג’יפ קומפאס הספקים שנעים בין 213 כ”ס בגרסה הרגילה עם סוללת 74 קוט”ש ועד 375 כ”ס לגרסת ההנעה הכפולה. הגרסה החשמלית החזקה של הקומפאס  היא היחידה שמצוידת בהנעה כפולה, שמתקבלת הודות למנוע חשמלי נוסף בהספק של 65 כ”ס המניע שירות את הגלגלים האחוריים ומצויד במנגנון הפחתה שמדמה מעין הילוך כוח. בג’יפ טוענים ליכולת שטח משמעותית הודות לזוויות מרכב משופרות לעומדת גרסאות ההנעה הקדמית: 27 מעלות לזווית הגישה, 16 מעלות לזווית הבטן ו-31 מעלות לזווית הנטישה.

אל אלו מצטרפים יכולת צליחת מכשולי מים עד עומק של 47 ס”מ ומערכת מצבי נהיגה לתנאי שטח שונים בכל הגרסאות, כשבקרת ירידה במדרון תהיה רק בגרסת ההנעה הכפולה. עם זאת תרשו לנו להיות קצת יותר ספקנים לגבי יכולת השטח של קרוסאובר חשמלי עתיר פלסטיקה שכזה. מה גם שיכולת זו מתקבלת רק בגרסה החזקה והיקרה שתהיה מן הסתם פחות נפוצה.
מעבר לכך יציע ג’יפ קומפאס החדש מערכות עזר אקטיביות מתקדמות לנהג, עם אפשרות לנהיגה אוטונומית ברמה 2, תמיכה בעדכוני OTA, פנסי לד מטריקס כאופציה וחישוקים בקוטר של עד 20 אינץ’. כי זה באמת מה שחשוב עבור הלקוחות הפוטנציאלים אליהם מכוון הקומפאס החדש כאלטרנטיבה המשדרת תדמית קשוחה מאשר אחיו לפלטפורמה.

Jeep Compass 2025 10Jeep Compass 2025 10Preview
Jeep Compass 2025 02Jeep Compass 2025 02Preview
Jeep Compass 2025 03Jeep Compass 2025 03Preview
Jeep Compass 2025 04Jeep Compass 2025 04Preview
Jeep Compass 2025 08Jeep Compass 2025 08Preview
Jeep Compass 2025 09Jeep Compass 2025 09Preview
Jeep Compass 2025 06Jeep Compass 2025 06Preview
ג'יפ קומפאסג'יפ קומפאסPreview
Jeep Compass 2025 05Jeep Compass 2025 05Preview
Jeep Compass 2025 01Jeep Compass 2025 01Preview

ג'יפ ג'יפ קומפאס ג'יפ קומפאס החדש ג'יפ קומפאס היברידי ג'יפ קומפאס חשמלי סטלנטיס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד