אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ג’יפ אוונג’ר במבחן דרכים – משנה כיוון
ראשי » מבחני דרכים » ג’יפ אוונג’ר במבחן דרכים – משנה כיוון
ג'יפ אוונג'ר

ג’יפ אוונג’ר במבחן דרכים – משנה כיוון

הדגם הראשון של ג'יפ תחת כנפי סטלנטיס הוא גם הדגם החשמלי הראשון של המותג רב ההילה בדרך לעידן חדש. האם הוא באמת ראוי לתואר מכונית השנה באירופה לשנת 2023?

אופיר דואק 15/01/2024 צלם: אופיר דואק

המותג ג’יפ שרד במהלך עשרות שנים לא מעט תהפוכות וגלגולים, שבמידת מה רק הוסיפו להילת השרידות של הדגמים הנושאים את שמו (לפחות אלו הקשוחים שאכן ראויים לכך). עם פתח העשור השני של שנות ה-2000 הפך המותג ג’יפ להיות חלק מקשת המותגים הענקית של קבוצת סטלנטיס שנוצרה מהאיחוד של FCA ו-PSA. האיחוד הזה מתברר הוא קריטי לנוכח התהפוכות שעוברות על תעשיית הרכב עם המעבר להנעה חשמלית והאיום הגדול מצד תעשיית הרכב הסינית.

להצלחה של ג’יפ ישנה אחריות גדולה בכך שהראש של FCA נשאר מעל המים בעשור האחרון, וחלק ניכר מכך נובע מההחלטה למצב את ג’יפ כמותג פרימיום ולגבות עליו מחיר בהתאם. אבל עם כל הכבוד לגרנד צ’רוקי והואגוניר המרשימים, ג’יפ כמו, כמו כל יתר מותג סטלנטיס, צריכה להגדיל את נפח המכירות. הדרך לשם עוברת בשני שבילים: הגדלת ההיצע עם דגמים חדשים ועממיים יחסית ומעבר להנעה חשמלית.

האוונג’ר שנחשף בדיוק לפני שנה אמור לפלס את הדרך אל היעד. זהו קרוסאובר קטן (אפילו יותר מהרנגייד הקשיש) שהוא גם הדגם חשמלי המלא הראשון שנושא את השם ג’יפ. זה הספיק לו כדי לזכות בתואר מכונית השנה באירופה לשנת 2023 מה שרק מוסיף ציפיה ומשקל על כתפיו הצנומות. צעד קטן לג’יפ, צעד גדול למכונית?


בואו נתחיל מהעובדות. ג’יפ אוונג’ר הוא אולי נקודת ציון עבור ג’יפ, אבל הוא לא מביא איתו פריצת דרך טכנולוגית כלשהי. הבסיס לאוונג’ר הוא הורסיה החשמלית של פלטפורמת CMP הוותיקה עליה בנויים שלל הדגמים הקטנים של אופל, סיטרואן, פיג’ו ו-DS. על אותה פלטפורמה הוצגה פיאט 600 החדשה לאחרונה וצפויה להגיע בעוד מספר חודשים גם אלפא רומיאו מילאנו.

על הבסיס המוכר בנתה ג’יפ מרכב בעל קווים קובייתיים, תפיחות שריריות על מכסה המנוע ובבתי הגלגלים ואלמנטים עיצוביים מוכרים. התוצאה הסופית מוצלחת מאד. אוונג’ר נראה מאסיבי אבל לא מגושם. אופנתי אבל לא מצועצע. מפגין קשר עיצובי בולט ליתר בני המשפחה, אבל עם טוויסט צעיר ונעים לעין. הפרופורציות נכונות יותר מאשר הרנגייד המוזר למראה, כשלכך תורמים גם מרווח גחון נאה של 20 ס”מ וחישוק 18 אינץ’ בגרסה הבכירה.

בתא הנוסעים ניסו המעצבים לשלב מקוריות עם פרקטיות. מבחינה עיצובית זה דווקא הצליח לא רע. הפאנל הרוחבי הצהוב (ברמת גימור הבכירה), שמתחתיו ישנו מדף אכסון שימושי לרוחב הקוקפיט ובקצותיו פסי תאורת האווירה נראה טוב. מערכת מולטימדיה לא מתחכמת יותר מידי והעובדה שנותרו מתגים פיזיים לתפעול בקרת האקלים היא מבורכת, ועדין נותר חלל אכסון גדול נוסף בחלק התחתון של הקונסולה המרכזית. המרחב לנהג ולנוסע שמלפנים טוב, אך מאחור המקום לברכי שני מבוגרים לא יותר מסביר, תוצאה של בסיס גלגלים קצרצר שעומד על 256 ס”מ. מה שיותר מפריע הוא שלמעט ריפוד חלקי דמוי עור, הפלסטיקה השלטת בלוח המכשירים ודיפוני הדלתות היא מהסוג המחוספס, הקשיח והלא נעים למגע. ג’יפ אולי מכוונת פרימיום, אבל תא הנוסעים של האוונג’ר ממש לא מרגיש כך.

מבחינה מכאנית אין בשורות, וכמו יתר הגרסאות החשמליות של הדגמים על בסיס פלטפורמה זו, מגיע האוונג’ר עם שילוב של מנוע קדמי המספק 156 כ”ס וסוללת 54 קוט”ש. למרות שמדובר ברכב עירוני בייעודו הביצועים לא משכנעים. את מלא כוח המנוע ניתן לקבל רק במצב ספורט וגם אז הזינוק נחוש בהתחלה אך תחושת צבירת המהירות מתמתנת מעבר למהירויות עירוניות. ביתר מצבי הנהיגה התחושה עצלה יותר. הסוללה אמורה לספק טווח של 400 ק”מ, אך בפועל עם צריכה ממוצעת של כ-15.5 קילוואט ל-100 ק”מ בתנאים לא תובעניים במיוחד הטווח הריאלי הוא באזור 340 ק”מ. אפשר להתנחם בעובדה שהסוללה הקטנה דורשת רק כחצי שעה של טעינה מהירה כדי להגיע לתכולה כמעט מלאה.

זה חבל כי מבחינה דינאמית ג’יפ אוונג’ר מתגלה כמוצלח למדי. עם היגוי בעל משקל נכון, תגובות זריזות לשינוי כיוון ומתלים שיודעים לסנן לא רע את רוב מפגעי הדרך, גם אם הם מפגינים קצת יותר מידי רכינה תחת עומס בפניות. ומה לגבי יכולת שטח? הכי בכל זאת, השם ג’יפ מתנוסס מלפנים. הנעה קדמית וצמיגי כביש בחתך 55 לא מבטיחים הרבה, למרות זוויות מרכב סבירות (גישה 20 מעלות, נטישה 32 מעולות),חמוש במערכת בקרת ירידה במדרון, מיגון תחתון למכלול הסוללה וגם מצבי נהיגה ייעודיים לשטח (בוץ וחול). היכולת של האוונג’ר בשטח לא מתעלה מעבר לכל קרוסאובר רך, כשלאלמנט של הגחון הפגיע מצטרף גם החשש מפגיעה במכלול הסוללה, כך שג’יפ הזה יסתפק בשבילים מתונים למדי. תכניות הנהיגה הייחודיות הן בעיקר גימיק שנועד לפצות במעט על היעדר אחיזה בשבילים אלו. גרסת הנעה כפולה שצפויה להיות מוצגת במהלך השנה אולי תצדיק יותר את השם.

כיוון חדש
כרכב פנאי חשמלי עירוני ג’יפ אוונג’ר בהחלט עונה על הציפיות. הוא נראה מצויין, תא הנוסעים שלו נעים, יש לו יכולות דינמיות מפתיעות לטובה והביצועים שלו מספקים. עם זאת, למעט כמה אזכורים עיצוביים אין בו שום דבר שנותן לך תחושה או הרגשה שמדובר בן לשושלת מהוללת של רכבי השטח, ומצד שני אין לו כיסוי ליומרות הפרימיום. זה היה בסדר גמור אם האוונג’ר היה מוצע במחיר דומה לזה של פיג’ו 2008 או אופל מוקה החשמליים עליהם הוא מבוסס, וניתן היה לסלוח לו גם על טווח הנסיעה הגבולי. אלא שבמחיר התחלתי של 180 אלף שקלים שמגיע עד ל-220 אלף שקלים לגרסה המאובזרת הנבחנת, גיפ אוונג’ר נמצא בטריטוריה בה יש מגוון של רכבי פנאי חשמליים, חזקים, מרווחים ומאובזרים יותר ועם טווח שימושי יותר. מולם היכולת לנפנף בשם המשפחה הנחשק עושה פחות רושם.

ג’יפ אוונג’ר e – תעודת זהות
מנוע: חשמלי קדמי, הספק: 156 כ”ס, מומנט: 25.6 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 256 ס”מ, משקל: 1,500 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 9 שניות, מהירות מרבית: 150 קמ”ש:, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 15.6 קילוואט ל-100 ק”מ, מחיר (רכב מבחן): 220,000 שקלים

Jeep Avenger 12Jeep Avenger 12Preview
Jeep Avenger 03Jeep Avenger 03Preview
Jeep Avenger 04Jeep Avenger 04Preview
Jeep Avenger 11Jeep Avenger 11Preview
Jeep Avenger 09Jeep Avenger 09Preview
ג'יפ אוונג'רג'יפ אוונג'רPreview
Jeep Avenger 06Jeep Avenger 06Preview
Jeep Avenger 05Jeep Avenger 05Preview
Jeep Avenger 07Jeep Avenger 07Preview
Jeep Avenger 08Jeep Avenger 08Preview
Jeep Avenger 10Jeep Avenger 10Preview
Jeep Avenger 13Jeep Avenger 13Preview
Jeep Avenger 01Jeep Avenger 01Preview

אוונג'ר אוונג'ר e ג'יפ ג'יפ אוונג'ר ג'יפ חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד