ב.מ.וו ספגה לא מעט ביקורות מצד חובבי המותג על העובדה שהדגם הייעודי והעצמאי הראשון של חטיבת M מזה עידנים הוא לא מכונית ספורט נחשקת, אלא SUV גדול מגושם וכבד. הבווארים לא התרגשו, ולמרות עיצוב קשה לעיכול ותג מחיר התחלתי של כ-160 אלף דולרים ב.מ.וו XM רשם הצלחה נאה יחסית למיצובו ומחירו עם כ-5,000 יחידות שנמכרו במהלך שנת שיווקו הראשונה, כמחצית מהם בארה”ב.
השנה מקווה ב.מ.וו להגדיל את עוד ויותר את המכירות של חטיבת M, וגם את אלו של ה-XM הריווחי. לשם כך מציגה החברה גרסת כניסה מוחלשת של ה-XM ששיווקה יחל בשבועות הקרובים: עדין היברידית נטענת, אך עם מנוע בנזין צנוע יותר בעל שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר במקום המנוע ה-V8 בנפח 4.4 ליטר המשרת את ה-XM בגרסה הרגילה ובגרסת ה-Label Red הקיצונית.
הגרסה החדשה של ב.מ.וו XM מכונה 50e והיא כאמור עושה שימוש במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים מוגדש המספק 313 כ”ס 45.9 קג”מ, אליו מצטרף מנוע חשמלי המספק 197 כ”ס ו-28.5. התוצאה הסופית היא הספק משולב של 476 כ”ס ומומנט משולב של 71.4 קג”מ. מספרים נאים, אבל נמוכים משמעותית מ-653 הסוסים ו-81.6 הקג”מ של ב.מ.וו XM הסטנדרטית עד כה. למרות ההספק הנמוך יותר, טווח הנסיעה החשמלי נותר דומה ועומד על עד 83 ק”מ על פי הצהרת היצרן.
ומה לגבי הביצועים? גם בגרסת הבסיס החדשה המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ”ש. ב.מ.וו לא פרסמה את נתון התאוצה הרשמי ל-100 קמ”ש, אך בהתחשב בכך שה-XM המוכרת משלימה אתה מאוץ הקלאסי ב-4.3 שניות, ניתן לצפות שגרסת הבסיס החדשה שעדין שוקלת קרוב ל-2.5 טון תצטרך כ-5 שניות לפחות. זה אומר שמדובר ככל הנראה בדגם ה-M האיטי ביותר כיום.
מצד שני, תג המחיר ההתחלתי של ב.מ.וו XM בגרסת ה-50e החדשה נמוך בכ-20 אלף דולר ממחירה ההתחלתי של ה-XM עד כה. הפרש משמעותי, אבל אם כבר אתם יכולים להרשות לכם לשלם ולהיראות בתפלץ M, הבחירה בגרסת ה-V8 מתבקשת, רגע לפני שתקנות זיהום האוויר יכריעו גם אותה.