אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו E25 טורבו – איך נראה העתיד, פעם
ראשי » מגזין » ב.מ.וו E25 טורבו – איך נראה העתיד, פעם
ב.מ.וו E25 טורבו

ב.מ.וו E25 טורבו – איך נראה העתיד, פעם

ב.מ.וו נזכרים במכונית קונספט שלהם משנות ה-70 ונותנים לנו הזדמנות להיזכר איך העתיד היה אמור להיראות

אריאל אלסיבוני 04/03/2017

תמיד משעשע לראות מכוניות עבר שניסו לחזות את העתיד. והמקרה של ב.מ.וו E25 טורבו לא שונה. אבל יאמר לזכותה ואת זה אפשר לראות בבירור, שחלק מהרעיונות העיצוביים שלה זכו להגיע לפס הייצור (גם אם מדובר על ייצור בכמויות מוגבלות למדי) – מה שאי אפשר לייחס לכל מכונית קונספט.

הקונספט שלפניך, נבנה בשנת 1972, בכדי לחגוג את המשחקים האולמיפיים הארורים במינכן (בהם נרצחו אחד-עשר ספורטאים ומאמנים ישראליים על ידי מחבלים). היא התבססה (באופן רופף למדי) על גרסת הטורבו של ה-2002, כשמנוע ארבעת הצילנדרים המוגדש שופר והפיק 276 כ”ס והאיץ את המכונית (הלא קלה לתקופתה – 1,272 ק”ג) הזו ל-100 קמ”ש תוך 6.6 שניות.

 


ב.מ.וו יצרה רק שתי דוגמאות של ה-E25 טורבו בעלת המנוע המרכזי וההנעה האחורית. מוטיבים עיצוביים ממנה זלגו אלה-M1 ואפילו לסדרה שמונה המאוחרת יותר. רעיון החומרים הפלסטיים שב.מ.וו החלו משתעשעים בו ב-E25, הגיע עד ל-Z1 אבל לא הוכיח את עצמו (בלשון המעטה, ה-Z1 היתה כבדה יותר מ-325 מקבילה). עוד אלמנט “עתידני” מרכב התצוגה היא מערכת שמירת מרחק מבוססת רדאר – רעיון שהפירוש המודרני שלו נמצא דןןקא בהרבה רכבים היום.

ב.מ.וו E25 טורבו

 

E25 ב.מ.וו טורבו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד