אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה: בעד ונגד
ראשי » מגזין » ב.מ.וו סדרה 1 החדשה: בעד ונגד
ב.מ.וו סדרה 1

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה: בעד ונגד

ב.מ.וו מתחילה לשווק את הדור החדש של ה-1, כן זה שמבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית. לא נשארנו אדישים

אריאל אלסיבוני 11/11/2019

קשה להגיד שצהלתי ושמחתי בהשקת ב.מ.וו סדרה 1 החדשה. סדרה 1 הראשונה, הציעה התנהגות משובבת נפש והגה משובח. זו שהחליפה אותה הייתה חדה פחות, אבל עדיין הציעה משהו שאין לאף אחת אחרת. עכשיו נראה שב.מ.וו מיישרת קו עם שאר ההיצע בתחום הקומפקטיות היוקרתיות. יום שמח, זה לא.

צריך להיות מנותק מהמציאות בכדי לחשוב שמכונית עם הנעה אחורית טובה יותר אבסולוטית מאחת עם הנעה קדמית. מכונית טובה, עבור אנשים כמוני וכמוך, היא מוצר שמשלב הרבה מרכיבים לכדי שלם מלהיב אחד. גלגלים מניעים בלבד לא יכולים לשאת את כל הדרישות שלנו על הגב.

אבל, הם כן יכולים, למרוח לנו חיוך גדול על הפנים. בתנאים הנכונים, יש דבר שרק מכונית הנעה אחורית יכולה לעשות – וזה לצאת להחלקת כוח עם הגה בנעילה נגדית. ברור שאפשר להוציא כל דבר להיגוי יתר, וגם להנעה הכפולה הנכונה אפשר לגרום לחפור גלגלים בפנייה. אבל החלקת כוח אמתית, כזו שאתה מלטף בה דוושה מכאן ומזין הגה משם, אפשר להשיג רק עם הנעה אחורית. מי שחווה והתמכר, לא יחזור. מי שלא התלהב בפעם הראשונה, לא יבין גם הפעם המאה.

זמנים חדשים. סדרה 1 זונחת את ההנעה האחורית

 


מצד שני, לא חסרות הנעות קדמיות חזקות, מרשימות, ומהנות. קח את היונדאי I30N אחת ממכוניות ההנעה הקדמיות המרשימות ביותר בהן נהגתי בחיי. כלי מלהיב ורב-יכולת שרק מבקש ממך עוד. ואם נגענו בה, אי-אפשר להזכיר את מי שחתום עליה – אלברט בירמן. מר בירמן הגיע ליונדאי (היישר ממחלקת M) בשביל לייצר מכוניות מלהיבות עבור הענק הקוריאני. האם ב.מ.וו יצליחו לייצר מכונית הנעה קדמית מלהיבה בעצמם. מעניין. באותה נשימה, צריך לזכור שלב.מ.וו יש ניסיון לא מבוטל עם הנעות קדמיות משובחות במותג אחר של החברה, מיני. ובאותה הנשימה אציין – אני בטוח שב.מ.וו סדרה 1 החדשה היא מכונית משובחת.

זמנים ישנים. זמן להיפרד מדבר ספציפי שאנחנו ממש מחבבים צילום: תומר פדר

 

אין לי ספק שכשנערוך מבחן מלא לאחת כזו, זה יתגלה. ותאמין לי שאני לא שש לבצע אחד כזה, לבימר עם הנעה קדמית. מצד שני, כדאי שנתרגל כולנו. אנחנו בעמדת מיעוט, אתה ואני. עדיף לייצר מכוניות כמו הסדרה 1 החדשה על פלטפורמה קלה וזולה יותר לייצור, עם מרווח פנימי עדיף ולהשקיע באבזור נוחות ואפליקציות מתוחכמות. עדיף למי? לרוב רובם של אלו שקונים מכוניות חדשות. כאלו שמחפשים אמירה ועיצוב ופחות תוכן ומשמעות. אלו לא ידעו מהיכן מונעת הב.מ.וו החדשה שלהם, אבל כן ישוויצו באפשרות לפתוח את הדלת עם הטלפון החכם. הם לא יודעים מה הם הפסידו ועל מה אנחנו מדברים. הם אף פעם לא יידעו.

 

ב.מ.וו סדרה 1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד