אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT
ראשי » דו-גלגלי » טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT
סוזוקי GSX 8T

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

סוזוקי מצרפת עוד שני דגמים למשפחת אופנועי הטווין המקבילי המודרנית שלה, הפעם בסגנון רטרו עם קריצה לדגמי העבר של החברה משנות ה-70

אופיר דואק 05/07/2025 צלם: יצרן

משפחת דגמי ה-800 של סוזוקי בעל מנוע הטויין המקבילי הפכה בשנים האחרונות למנוע הצמיחה של החברה היפנית. עד כה כלל המשפחה שלושה שדמים עיקריים: הויסטרום 800, ה-GSX 8S הערום ואחיו הספורטיבי בעל הפרינג GSX 8R. לאחרונה הודיעה סוזוקי על שני דגמים נוספים שיצטרפו השנה למשפחה GSX 8T ו-GSX 8TT, ובסוף השבוע הם נחשפו באופן מלא ורשמי.

בניגוד לצפיות וההשערות הראשונות, האות T היא לא בשביל טורינג. במידת מה סוזוקי הפתיעה את אלו שציפוי לראות טווין מקבילי עם מזוודות צד והלכו לכיוון שונה לחלוטין, עם צמד אופנועים בעיצוב רטרו, שעושה כבוד לכמה מהדגמים החשובים של סוזוקי משנות ה-70. צמד הדגמים הללו אמור להיות התשובה לז’אנר הרטרו עממי שכולל דגמים כמו ימאהה XSR, גרסאות ה-RS במשפחת דגמי ה-Z של קאוואסאקי וכמובן דגמי הספיד טווין של טריומף.

צמד האופנועים משלב אלמנטים קלאסיים כמו מיכל הדלק החדש והמעוגל בנפח 16.5 ליטר, יחידת התאורה הקדמית הראשית העגולה והמראות (העגולות כמובן) המותקנות בקצות הכידון אליהם מצטרפי חיפויי צד שנועדו להסוות את הרדיאטור. גם סכמות הצביעה ושילוב הגרפיקה אמורים להשלים את מראה הרטרו יחד עם חלקי גוף בצבע שחור מט, כשבסוזוקי טוענים כי ה-8T הערום אמור להיות מחווה ל-T500 הדו-פעימתי ואילו ה-8TT הוא בעל מסיכת החזית עם המשקף הזעיר שעוצבה בהשראת ה-GS1000S.


מאחור טאץ’ הרטרו העיצובי של סוזוקי GSX 8T  ו-GSX 8TT מסתתר אופנוע מודרני כמובן. הבסיס הוא מנוע הטווין המקבילי בנפח 776 סמ”ק עם פיני טלטלים בזווית של 270 מעלות שלא עבר שינוי ביחס לשאר דגמי המשפחה, כשהוא מספק  82.9 כ”ס ב-8,500 סל”ד . גם מערכת הפליטה נותרה ללא שינוי עם מפלט הממוקם בגחון האופנוע, מה שקצת לא קשור למראה הרטרו. שלדת קורות הפלדה בשילוב הזרוע האחורית מאלומיניום נותרה גם היא זהה למעט שינויי גיאומטריה קלים, אך עם זאת ישנו מושב מדורג חדש עבור צמד הדגמים.

תפריט המתלים כולל מזלג קדמי הפוך (מוזהב ב-8T ושחור ב-8TT) עם משולשים מאלומיניום ובולם אחורי מתוצרת קאייבה. מערכת הבלימה מבוססת על צמד דיסקים 310 מ”מ מלפנים עם קאליפרים רדיאליים של ניסין ודיסק אחורי בקוטר 240 מ”מ. יש כמובן מערכת ABS ויחד איתה מגיעים שני האופנועים עם מערכת בקרת משיכה, שלושה מצבי רכיבה, מצמד מחליק וקוויקשיפטר כשהתצוגה והשליטה על כל המערכות נעשית על גבי מסך TFT צבעוני ומודרני. ואפילו יש שקע USB -C לטעינה, כי עם כל הכבוד לרטאו אי אפשר לרכב בלי הטלפון הנייד. ישנה גם סוללת ליתיום-יון קלה במקום מצבר, מה שעוזר לרשום משקל עצמי של 201 ק”ג ל-GSX 8T כשה-TT שוקל 2 ק”ג נוספים.

שני האופנועים יגיעו לסוכנויות סוזוקי באירופה ובארה”ב בשבועות הקרובים, אבל כבר ניתן להזמין אותם  כאשר באנגליה מחירם עומד על 9,600 פאונד ל-GSX 8T ו-10,000 פאונד עבור ה-TT.

suzuku GSX 8T TT 16suzuku GSX 8T TT 16Preview
suzuku GSX 8T TT 01suzuku GSX 8T TT 01Preview
suzuku GSX 8T TT 02suzuku GSX 8T TT 02Preview
suzuku GSX 8T TT 03suzuku GSX 8T TT 03Preview
suzuku GSX 8T TT 04suzuku GSX 8T TT 04Preview
suzuku GSX 8T TT 05suzuku GSX 8T TT 05Preview
סוזוקי GSX 8Tסוזוקי GSX 8TPreview
suzuku GSX 8T TT 07suzuku GSX 8T TT 07Preview
suzuku GSX 8T TT 08suzuku GSX 8T TT 08Preview
suzuku GSX 8T TT 09suzuku GSX 8T TT 09Preview
suzuku GSX 8T TT 10suzuku GSX 8T TT 10Preview
suzuku GSX 8T TT 11suzuku GSX 8T TT 11Preview
suzuku GSX 8T TT 12suzuku GSX 8T TT 12Preview
suzuku GSX 8T TT 13suzuku GSX 8T TT 13Preview
suzuku GSX 8T TT 14suzuku GSX 8T TT 14Preview
suzuku GSX 8T TT 15suzuku GSX 8T TT 15Preview
suzuku GSX 8T TT 17suzuku GSX 8T TT 17Preview
suzuku GSX 8T TT 18suzuku GSX 8T TT 18Preview
suzuku GSX 8T TT 19suzuku GSX 8T TT 19Preview
suzuku GSX 8T TT 20suzuku GSX 8T TT 20Preview
suzuku GSX 8T TT 21suzuku GSX 8T TT 21Preview
suzuku GSX 8T TT 22suzuku GSX 8T TT 22Preview
suzuku GSX 8T TT 23suzuku GSX 8T TT 23Preview
suzuku GSX 8T TT 24suzuku GSX 8T TT 24Preview

GSX 8T GSX 8TT אופנוע עירום אופנוע רטרו סוזוקי סוזוקי GSX 8T סוזוקי GSX 8TT ספורט רטרו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד