אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ביי ביי מיאטה: הרודסטר של מאזדה מגיעה לסוף דרכה בישראל
ראשי » חדשות » ביי ביי מיאטה: הרודסטר של מאזדה מגיעה לסוף דרכה בישראל
מאזדה MX5

ביי ביי מיאטה: הרודסטר של מאזדה מגיעה לסוף דרכה בישראל

גרסת ה-2.0 של מאזדה MX5 איבדה את התקינה האירופאית שלה בגלל תקנות זיהום האוויר המחמירות. המשמעות היא שבקרוב לא תוכלו לרכוש את הרודסטר הנפלאה בישראל

אופיר דואק 07/07/2024 צלם: יובל לוי, אופיר דואק

חובבי הרכב סובלים בשנים האחרונות מהיצע דגמים הולך ומדלדל, בין היתר הודות הרגולציה האירופאית הדרקונית בכל הקשור לזיהום האוויר שהפכה את ייצור לא מעט דגמים ספורטיביים ללא כדאית. כעת מפילה התקינה האירופאית קורבן נוסף על המזבח הירוק, ולא אחת מאחת המכוניות המהנות ביותר שכסף יכול לרכוש.

מדובר במאזדה MX5 מיאטה, שגרסת ה-2.0 ליטר כבר אינה עומדת בתקנות זיהום האוויר האירופאיות ושיווקה ביבשת הישנה אמור להיפסק בקרוב. למעשה, מדיווחים עולה שבחלק ממדינות אירופה המיאטה הבכירה כבר אינה מוצעת ונמכרות מכוניות רק ממלאים קיימים. מאזדה אמנם ביצעה ב-MX5 מתיחת פנים קלה בשנה החולפת, אך זו התמקדה בעיקר בענייני קוסמטיקה, המולטימדיה ובטיחות ולא נגעה ביחידת ההנעה. הנחמה היחידה עבור האירופאים היא שגרסת ה-1.5 ליטר הצנועה (129 כ”ס ומשקל עצמי מעט נמוך יותר) תמשיך להימכר עד שיוצג הדור החמישי או עד שהפוליטיקאים של האיחוד יהדקו עוד יותר את החגורה. בבריטניה שיצאה מהאיחוד האירופאי תמשיך המיאטה להימכר ללא שינוי, כמו גם בשוק האמריקאי בו היא זוכה להצלחה נאה.

הבשורה העצובה עבורנו היא שעם איבוד התקינה האירופאית של גרסת ה-2.0 של מאזדה MX5 יופסק היבוא לישראל. מחברת דלק מוטורס נמסר כי עם התפוגה של התקינה האירופאית לא יוכלו להמשיך לייבא את המיאטה לישראל. בנוסף, אין כוונה לייבא ארצה את גרסת ה-1.5 שמעולם לא יובאה ארצה באופן רשמי (יחידות בודדות הגיעו באפיקי היבוא המקביל) או לייבא את המכונית בתקינה אמריקאית.

מכונית אידאלית לאביב, ובעצם לכל עונה

מאזדה מיאטה אמנם מעולם לא הייתה רבת מכר בישראל, בין היתר בגלל תג מחיר גבוה מידי, אך היא זכתה להצלחה סבירה ויציבה בז’אנר הספורטיביות, עם ביקוש ער בשוק היד השניה. בשנים הטובות נמכרו ממנה כמה עשרות בודדות של מכוניות מידי שנה. בעשור האחרון ובדור הנוכחי (ND) שווקה ה-MX5 בישראל רק עם תיבת הילוכים ידנית (הגרסאות האוטומטיות בדור זה לא ייובאו כלל) במרכב רודסטר עם גג בד, כשיחידות בודדות הגיעו עם בגרסת ה-RF בעלת גג קשיח מתקפל. בסך הכל נמכרו בין 10 ל-20 יחידות מידי שנה לנהגים אנינים במיוחד.


הפסקת השיווק של מאזדה MX5 בגרסת ה-2.0 ליטר באירופה מצטרפת להפסקת השיווק של עוד מספר דגמים ספורטיביים באירופה בשנה החולפת בגלל בעיות תקינה. מוקדם יותר השנה הודיעה יונדאי כי תפסיק לשווק את דגמי ה-i20N ו-i30N בגלל קושי לעמוד בתקינת זיהום האוויר. אותה סיבה שהביא להיכחדותן של מכוניות הסופרמיני החמות שהפכו ליקרות מידי ליצור. מהצד השני של המתרס, פורשה הפסיקה לא מכבר את שיווק הקאיימן והבוקסטר מוקדם מהצפוי יחד עם סובארו וטויוטה שמפסיקות את שיווק ה-BRZ וה-GR86, זאת בגלל חוסר כדאיות בהתאמה לתקינת הגנת הסייבר.

דור חדש של מאזדה MX5 נמצא בימים אלו תחת פיתוח מתקדם, עם שמועות לגבי יחידת הנעה היברידית בשילוב מנוע רוטרי המשמש כמאריך טווח  – טכנולוגיה אותה הציגה מאזדה לאחרונה ב-MX30 המוזר. בכל מקרה, חלון ההזדמנויות שלכם לשים יד בארץ על רודסטר אמיתית במתכון הקלאסי הולך ונעלם. ימים מתסכלים במיוחד להיות בהם חובב רכב.

אביב הגיע: מאזדה MX5 במבחן דרכים 

MX5 מאזדה מאזדה MX5 מאזדה מיאטה מיאטה רודסטר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד