אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בדרך לישראל: טויוטה לנד קרוזר עם תגבור היברידי
ראשי » חדשות » בדרך לישראל: טויוטה לנד קרוזר עם תגבור היברידי
טויוטה לנד קרוזר

בדרך לישראל: טויוטה לנד קרוזר עם תגבור היברידי

אחרי ההבטחה בזמן ההשקה, טויוטה מתחילה לשווק באירופה את הגרסה הדיזל-היברידית של הלנד קרוזר החדש שגם תגיע לישראל לקראת סוף השנה

אופיר דואק 24/06/2025 צלם: יצרן

כאשר נחשף הדור החדש של טויוטה לנד קרוזר לפני כשנה וחצי היו מי שהתאכזבו שבגרסתו האירופאית (המגיע גם אלינו) המשיכה טויוטה לעשות שימוש באותו מנוע טורבו דיזל מוכר גם מהדור היוצא. אלא שעם חשיפת הדגם הבטיחו בטויוטה כי בהתאם לדרישות השוק האירופאי, וכדי לעמוד בתקני הזיהום המחמירים, צפויה להצטרף להיצע גם גרסה בעלת תגבור היברידי קל.

כעת עומדת טויוטה בהבטחתה וחושפת את הפרטים המלאים על הלנד קרוזר ההיברידי החדש, זאת עם תחילת השיווק באירופה בימים אלו, כאשר רכבים ראשונים ימסרו ללקוחות רק לקראת סוף השנה. תחילת השיווק בישראל של טויוטה לנד קרוזר ההיברידי צפויה להיעשות גם כאן לקראת סוף שנת 2025.

לטויוטה יש אמנם גרסה היברידית מלאה של הלנד קרוזר 250, עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.4 ליטר  – אך זו מיועדת נכון לעתה בעיקר לשוק האמריקאי ואל מיוצרת בתקינה אירופאית. הפתרון של טויוטה לשוק האירופי הוא כאמור על ידי צירוף מערכת תגבור היברידי קל במתח 48V למנוע הטורבו דיזל המוכר – שילוב שכבר קיים בהיילקס.


מנוע הטורבו דיזל מוכר בנפח 2.8 ליטר מספק 205 כ”ס כשהוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה. המערכת ההיברידית כוללת יחידת מנוע/גנרטור המתגברת את מנוע הדיזל בתחילת נסיעה או בהאצה ותורמת תוספת של 16 כ”ס ו-6.6 קג”מ, כשהיא מקבלת את הכוח מסוללת ליתיום-יון בעלת 13 תאים השוקלת 7.6 ק”ג. בנוסף מסוגלת המערכת להניעה את הרכב למרחק מטרים ספורים באמצעות הכוח החשמלי בלבד. לנהג ישנה אפשרות בחירה בין שני מצבים של מערכת דימום המנוע בעצירה השולטים בזמן בו המנוע דומם והמערכת החשמלית מגבה את המזגן ומערכות הרכב השונות הדורשות זרם.

יכולת השטח של הגרסה ההיברידית לא נפגעה לטענת טויוטה, הודות למספר שוניים שנעשו כדי להתאם את המערכת ההיברידית לתנאי השטח. כך למשל יחידת המנוע-גנרטור מוצבת מותקנת בחלק העליון של בלוק המנוע, מה שמאפשר ללנד קרוזר יכולת צליחת מעברי מים בגובה של 70 ס”מ. ממיר המתח והמנוע החשמלי מוגנים מפני חדירת מים ואבק, כך שהם יכולים לתפקד גם בנסיעה בתנאי שטח קשים,  כשמערכת הקירור של הסוללה השואבת אוויר דרך מאוורר מחזית הרכב מוגנת על ידי מסנן אבק צפוף.

כרגע בטויוטה לא מפרסמים נתוני ביצועים רשמיים, אך לא צפוי שינוי מהותי לעומת גרסת הדיזל הרגילה, כאשר עיקר הבשורה של הגרסה ההבירידיתה קלה צפוי הליות בשיפור של כמה אחוזים בצריכת הדלק והכי חשוב עבור האירופאים, הורדת פליטת המזהמים.

טויוטה טויוטה לנד קרוזר טויוטה לנד קרוזר 250 טויוטה לנד קרוזר היברידי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד