בנטלי יצאה בשנה האחרונה לדרך חדשה עם חידוש משפחת הקונטיננטל, בדור חדש לדגמי GT, GTC ופליינג ספור שמוביל את המעבר של החברה הבריטית לשימוש והתבססות יחידות הנעה היברידיות. בשבוע שעבר חשפה בנטלי סמל חדש ועדכני למראה לראשונה מאז שנת 2002 וכעת הוא מופיע לראשונה על מכונית של החברה.
מדובר בדגם תצוגה בשם EXP 15 (קיצור של experimental) שאמור לרמז על העתיד החשמלי של בנטלי שאמור להתחיל עם דגם חשמלי מלא שיוצג ב-2028, אם כי התאריך הזה כנראה לא יהיה סופי לאור העובדה שגם בנטלי דחתה את תוכניות ההתחשמלות המלאה שלה לאור הירידה בביקושים.
בנטלי לא מרבה להציג מכוניות קונספט, וכשזה קורה יש למכונית חשיבות מעבר לתרגיל העיצובי. עם זאת, EXP 15 לא חושפת את הטכנולוגיה החשמלית שבה תעשה בנטלי שימוש, ואין פירוט טכני או הצהרות על נתוני ביצועים וטווח פוטנציאלים. בבנטלי העדיפו להתמקד עם ה-EXP 15 באיך יכולה להיראות מכונית ברמה הגבוהה ביותר של היוקרה מבחוץ, ולא פחות חושב מכך בתוך תא הנוסעים. לצד זאת מנסים בבנטלי לשמור על קשר גם למורשת המפוארת, כשלטענתם מקור ההשראה ל-EXP 15 הוא בנטלי ספיד 6 משנת 1939 שכונתה ” הרכבת הכחולה”, בין היתר בזכות צבעה וגודלה.
גם בנטלי EXP 15 היא מכונית גדולה, למרות שנתוני המידות לא פורסמו. היא אמנם בעלת הענה חשמלית, אך מעצבי בנטלי לא ויתרו על חרטום ארוך למדי, שמבליט שבכה אטומה מסוגננת שהיא פרשנות עתידנית לשבכה בעלת שורג היהלום המוכרת של בנטלי. צללית המכונית כוללת קו חלונות אחיד הנמתח עד לקצה האחורי וק גג משתפל הנמתח עד לקצה דלת תא המטען ומעניק לה מראה פאסטבק. יחידות תאורת הלד מלפנים ומאחור משחקות גם תפקיד כשבן משלבות בקווי המרכב הרבועים, אבל מה שמעניין לא פחות הוא תצורת הדלתות של המכונית המשלבת דלת אחת גדולה בצד הנהג ושתי דלתות בצד הנוסע, כאשר זו האחורית היא דלת התאבדות החושפת פתח רחב ללא קורה אמצעית.
תצורת הדלתות הזו מובילה גם למה שמייחד את ה-EXP 15 והוא סידור תא הנוסעים שבו אין נוסע לצד הנהג (עם הגה ימני כמקובל בבריטית אמיתית). במקום זאת ישנם שני מושבים אחוריים השוכנים במעין מעטפת משלהם, כאשר מול המושב השמאלי ישנו חלל כמעט אין סופי לרגליים שיכול לשמש גם כמקום אכסון למזוודות או לעריסה מותאמת לנשיאת אורח על ארבע. המושב של הנוסע השמאלי הוא בעל מנגנון המזיז אותו במלואו לפנים עם הטיה של 45 מעלות כלפי חוץ כדי להקל על יציאה מהרכב. בין שני המושבים ישנה קונסולה מרכזית המתחברת עד ללוח המכשירים הקדמי, המשלב כמובן מסכים מובנים עם ממשק תפעול באמצעות מגע. פרט מעניין נוסף הוא מעין גוף תאורה ייחודי שנראה כמו מנורת לילה לטובת התחושה הביתית לאריסטוקרטים הספונים מאחור.
גם תא המטען של בנטלי EXP 15 הוא לא בדיוק תא מטען טיפוסי. הוא מחולק לשניים עד לקצהו באמצעות הקונסולה המרכזית שהיא בעצם מסילה שנמתחת מתא הנוסעים, עליה נעה יחידת התאורה הדקורטיבית הפנימית. קצפת תא המטען מדופנת בעור וכוללת רצועות עור לאבטחת המטען. גג הזכוכית המשתפל מעל תא המטען נפתח במלואו ודלת תא המטען נפתחת כלפי מטה כשהיא יוצרת מעין מדף עליו מותקנים שני מושבי פיקניק מרופדים שבינהם מחזיק כוסות ומעמד לבקבוק שמפניה, כדי שתוכלו להירגע בתצפית על האחוזה הפרטית.
לא בטוח כמה מכל הרעיונות הללו נראה מתישהו במכונית סדרתית של בנטלי. אבל מה שבטוח הוא שבעידן שבו בכל יום צצים מותגים חדשים המגדירים את עצמם כמותגי יוקרה, מכוניות כמו בנטלי EXP 15 באות להזכיר שבסופו של דבר לפרימיום אמיתי נדרשים לא רק מקוריות והקפדה אלא גם קשר למורשת.