אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אריזה נכונה: פורשה פנמרה ספורט טוריזמו במבחן (השקה עולמית)
ראשי » מבחני דרכים » אריזה נכונה: פורשה פנמרה ספורט טוריזמו במבחן (השקה עולמית)
פורשה פנמרה ספורט טוריזמו

אריזה נכונה: פורשה פנמרה ספורט טוריזמו במבחן (השקה עולמית)

גרסה חדשה לפנמרה מציעה את היכולת המשובחת המוכרת עם עדכון עמוק לאריזה

אריאל אלסיבוני 11/10/2017

פורשה פנמרה ספורט טוריזמו – אתה בטח שואל את עצמך מה זה עכשיו. עוד רגע תגלה שהבסיס המכאני של השתיים דומה עד זהה, שהיכולת על הכביש דומה עד זהה, שהיצע המנועים והביצועים דומה עד זהה. ואז תמשיך לתהות מה זה. אז בניגוד למקובל אענה לך כבר עכשיו. הספורט טוריזמו היא הפנמרה שהייתה צריכה להיות מלכתחילה.

חוששים מתגובה למכונית פאר גדולה ראשונה מתוצרתם, פורשה נתנו לפנמרה הראשונה מראה של 911 מגודלת. לתת למכונית פאר מרובת דלתות מראה של ספורטיבית קטנה וקלילה זו משימה כמעט בלתי-אפשרית. הפנמרה תמיד נראתה קצת מוזר מזוויות מסוימות בגלל הדרישה הזו.

הספורט טוריזמו, נישאת על גלי האהדה מאז שהוצגה כקונספט בתערוכת פריז ב-2012, פותרת את הפנמרה מהבעיה הזו. הספורט טוריזמו לא מנסה להיראות כמו שום דבר אחר. מרכב השוטינג-ברייק יפה פנים אל פנים, כוחני עם פרופורציות נכונות ובעיקר, לא מתנצל. סוף-סוף יש לפנמרה עיצוב אמיץ ונכון משל עצמה.


 

מה שונה?

אז כמו שאמרתי פנים אל פנים פורשה פנמרה ספורט טוריזמו נראית נהדר, לטעמי טוב משמעותית מאחותה הוותיקה יותר. השינוי בגדול מתחיל בקורה B שם קו הגג ממשיך גבוה וארוך עד שהוא משתפל לאחוריים מודגשים וכוחניים. מכל זווית ברור לך לחלוטין שזו פורשה ומכל זווית היא נראית מצוין.

בכל הקשור לממדים, אלו כמעט זהים בין שתי הפנמרות. ההבדלים הקלים נמצאים בנתוני הגובה (הטוריזמו גבוהה במ”מ) ובנתוני המפשקים של הסרנים מלפנים ומאחור (אלו של הטוריזמו רחבים במ”מ ספורים) – אותה הפלטפורמה כן? ההבדלים המורגשים הם בתא הנוסעים. קל יותר להיכנס אל המושבים האחוריים של הטוריזמו בזכות הגג הגבוה והדלתות הגדולות. בזמן ישיבה המרווח מאחור מצוין עם שיפור משמעותי לראש.

פורשה פנמרה ספורט טוריזמו

 

ואם מדברים על פרקטיות – פורשה טוענים שזו נקודת החוזק העיקרית כאן. הם מציעים לראשונה מושב אמצעי בספסל האחורי בפנמרה. זהו מושב צנום למדי ומרווח הרגליים מוגבל בגלל תעלת ההינע הענקית. לא בטוח שסידור ה-2+1 הזה באמת דרוש למישהו אבל הוא מוצע על ידי פורשה כתוספת. בלי התוספת הזו, אתה נותר עם שני מושבים מאחור וקונסולה מרכזית מרשימה שנמשכת מתחילת תא הנוסעים ועד סופו.

גם תא המטען צמח לדברי החברה והוא מציע כעת בין 20 (מושבים מורמים) ל-50 (מושבים מקופלים) ליטרים נוספים וסף הטעינה שלו נמוך וקל להעמסה. ואם אנחנו כבר מתעסקים באזור הדלת האחורית זה הזמן לציין את הספוילר האקטיבי שנח כאן. הוא נמצא בזווית עדינה עד ל-170 קמ”ש, מעל למהירות הזו הזווית תתחדד בכדי להוסיף עד 50 ק”ג של הצמדה מאחור. הוא ייפתח במלואו כשגג השמש פתוח בכדי להוריד את רעשי הרוח. אתה בטח שואל את עצמך עכשיו – זו פורשה חדשה והוא מספר לי על תאי מטען ומרווח במושב האחורי, מה נסגר אתו? ובכן ידידי, אלו ההבדלים העיקריים של הספורט טוריזמו מול אחותה, הפנמרה המוכרת.

פורשה פנמרה ספורט טוריזמו
תא נוסעים משובח

 

עוד יותר דומה

פורשה מציעה את הספורט טוריזמו עם כמה מערכות הנעה מוכרות מהדור השני של הפנמרה. גרסת הכניסה מקבלת מנוע V6 מוגדש (330 כ”ס), אחריה נמצא את ה-V6 כפול המגדשים של הטוריזמו S (עם 440 כ”ס). לאחר מכן ניצבת ה-E היבריד כשה-V6 כפול המגדשים מקבל תגבור חשמלי ומציג הספק משולב של 462 כ”ס. ומעל לכולן נמצא הספורט טוריזמו טורבו, עם מנוע ה-V8 כפול המגדשים שמייצר 550 כ”ס. ויש עוד, פורשה מציעה עכשיו בכל גרסאות הפנמרה גם את גרסת הטורבו E S-היבריד עם יחידת הנעה שמשלבת בין ה-V8 כפול המגדשים בתוספת מנוע חשמלי. הנתונים? לא פחות מ-680 כ”ס ו-86.4 קג”מ (החל מ-1,400 סל”ד). כוח, כמו שאתה כבר מבין, לא חסר כאן והביצועים על הנייר מרשימים. כבר מגרסת הבסיס שמאיצה ל-100 תוך 5.5 שניות ובטח שבגרסת הקצה ההיברידית שמסיימת את המאוץ הקלאסי ב-3.4 שניות (עם חבילת ספורט-כרונו) ולא עוצרת עד ל-310 קמ”ש.

כל הכוח הזה עובר לתיבת PDK עם שמונה יחסי ההעברה ומשם מועבר לארבעת הגלגלים. אם ממשיכים לחקור את המכונה הזו מגלים שלמעט גרסת הבסיס כל הדגמים מגיעים עם מתלי האוויר של פורשה.  מעבר לזה יש כאן שליטה אלקטרונית של שיכוך הבולמים, היגוי אחורי אקטיבי ועוד. בכדי לעצור את המכונית הכבדה למדי הזו, יש כאן דיסקים בקוטר 390 מ”מ מלפנים ו-365 מ”מ מאחור כשהגרסאות החזקות יותר מגיעות עם דיסקים בקוטר 410 מ”מ מלפנים ו-380 מ”מ מאחור.

פורשה פנמרה ספורט טוריזמו
ההברידית מציעה הרבה כוח וים מומנט וכנראה שתהיה הגרסה הנמכרת ביותר בישראל

 

בכל הקשור לעזרי נהיגה מציעה פורשה פנמרה ספורט טוריזמו שמירה אקטיבית על הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לראיית לילה וגם יכולת חיזוי של הכביש לפי מערכת הניווט ומערכת החיישנים ברכב. הרשימה הזו ממשיכה עם מערכת הטורק-וקטורינג של פורשה, השלדה הדינאמית של פורשה ופשוט לא נגמרת. הגיע הזמן להיכנס למכונית ולראות איך זה מרגיש.

 

כיול מחדש

כרגיל, השקה בחו”ל נותנת הזדמנות לטעום מהרכב החדש אבל לא באמת לבחון אותו לעומק. נתיב ההשקה כלל לא מעט ק”מ לשם שינויי אבל בתנועה העמוסה היה קשה לתת דרור ליכולת של פורשה פנמרה ספורט טוריזמו.

הדבר הראשון שמכה בך, עוד לפני שהתחלת לנוע זה תא הנוסעים. אם זו הקונסולה המרכזית האדירה, המסך הגדול ששולט על מרכז הרכב או רק בחירת החומרים ואיכות ההרכבה – כל אלו תורמים להרגשה מיוחדת ושונה למדי. וברור לך לחלוטין שאתה יושב בפורשה, השפה העיצובית לא מותירה מקום לשום ספק.

פורשה פנמרה ספורט טוריזמו
המתג העגול הזה שולט על מצב הרוח של המכונית

 

הנעה והספורט טוריזמו ההיברידית חרישית, מתגלגלת לדרכה על כוחו של המנוע החשמלי בלבד. היא יודעת למשוך את הסיפור הזה לאורך כמה עשרות ק”מ ועד למהירות של 140 קמ”ש. ובמצב הזה, עם מתלים על מצבם הרגיל זו מכונית נעימה, שקטה ונינוחה מאוד. קל מאוד לחיות עם מכונית כזו וקל יותר לצבור הרבה ק”מ. עם צמיגי הענק שלה (חישוקי 19 אינץ’ עם 295/40 מאחור ו-265/45 מלפנים) הנוחות בקטעים שבורים לא מושלמת אבל ברוב הזמן היא מנתקת אותך מהכביש, מהרעשים ומהנעשה בחוץ.

פורשה פנמרה ספורט טוריזמו היא מכונית גדולה למדי והגרסה ההיברדית גם כבדה (2,190 ק”ג) אבל פורשה לא חסכו מאיתנו כבישים צפופים, כאלו שסימוני הנתיב נמצאים בדיוק ברוחבה של המכונה הזו. אולי רצו להראות לנו משהו על יכולת התמרון שלה. אחרי שאתה מתרגל אליה, אין לך שום בעיה להשחיל אותה בכבישים הסופר-צרים האלו. יש מכוניות גדולות שעוטפות אותך עם כל ק”מ ואתה מרגיש כאילו המימדים שלהן הופכים קטנים יותר. זו לא מכונית כזו, המימדים תמיד שם, אבל בזכות ההגה המדויק וההיגוי האחורי היא מרגישה בנוח במקומות שלא אמורים להתאים למכונית כ”כ גדולה.

פורשה פנמרה ספורט טוריזמו
מכונית גדולה, כבישים קטנים

 

וחזקה. אחרי שאתה מתחיל להתרגל אליה טיבעי שתרצה לנצל את הפוטנציאל שגלום בה. אתה יכול להעביר אותה למצב ספורט או ספורט+ שם כל רכיביה מתחדדים ומתהדקים. שני המנועים נותנים את כל מה שיש להם, המיתלים עוברים למצב הכי נוקשה שלהם, ההגה מרגיש כבד יותר וכל מערכת (ויש כאן לא מעט כאלו כאמור) מתרכזת בלהעיף אותך מהר יותר קדימה. על הכבישים המשניים האלו הפנמרה הזו טסה. לא מרגישה מדויקת מספיק מבחינת הדוושות (גז מושהה ובלם עצי), לא ממש מדברת אליך מההגה ומהמושב, אבל הקצב מהיר – כזה שמפעיל עומסים על הגוף שלך.

היא מבחינתה לא ממש מתרגשת מכלום. עם כל האחיזה שיש בצמיגים שלה, וכל המשיכה שיודעת ההנעה הכפולה הזו לייצר, היא פשוט מקבלת את ההנחיות שלך ומבצעת. מאוד מהירה, מאוד מרשימה.

פורשה פנמרה ספורט טוריזמו

 

אם הגרסה ההיברידית הרשימה מאוד על הכביש המפותל, באה אחריה ה-V8 כפולת המגדשים והלהיבה. עם 88 כ”ס ו-7.1 קג”מ יותר ובעיקר עם 155 ק”ג פחות הספורט טוריזמו הזו גרמה לי לנהוג פחות ופחות במצבים הרגועים שלה ויותר במצבי האגריסיביים שהיא מציעה. תחושת החיבור כאן טובה יותר משמעותית. זה מתחיל בהגה שמרגיש מדויק יותר ומציע טרן-אין מיידי בהשוואה. זה ממשיך עם תגובות מהירות וחדות יותר לדוושה ימין ולא נגמר עם בלמים מופלאים לינאריים ומלאי עוצמה.

תגובות השלדה של המכונית הגדולה פשוט מצוינות ואתה מוצא את עצמך דוחף אותה עמוק יותר וחזק יותר, על פניות בכבישים שמתאימים יותר לקאיימן ופחות למכונית פאר כזו. הבולמים במצבם הקשה ביותר לא התאימו לכבישים כאן והתקשו לספוג. במצב ספורט, הרך יותר, הם היו פשוט מושלמים לנהיגה הזו.

פורשה פנמרה ספורט טוריזמו
ה-V8 כפולת המגדשים. הרשימה כל הדרך ל-304 קמ”ש

 

הבקרות לא מתנתקות לחלוטין, גם כשאתה חושב שהבקרה מנותקת לחלוטין היא עדיין שם ברקע שומרת עליך ועל ערימת הטכנולוגיה החדשה הזו. אבל אפשר לשחק איתה, בייחוד על אספלט חלקלק עם פסיעות כוח עדינות מלאות רגש וחיוך בביטחון מלא. פשוט תענוג. זה לא שמדובר במכונית פרועה חלילה. יש כאן פשוט יותר כוח, פחות משקל ודילול פילטרים בהשוואה להיברידית.

ואז בסיבוב המחוגה שעל ההגה הופכת הטוריזמו לנעימה רכה ועגולה. גומאת ק”מ רבים מבלי להתרגש, מבלי לדרוש ממך יותר מדי, בנוחות ובפאר. עוד מילה על טכנולוגיה ברשותך. באחת מעצירות הצילום ירדתי עם הרכב לשביל עפר ארוך שהוביל לחוות טורבינות. כשיצאתי מהאוטו קלטתי שהפנמרה הזו הגביהה את עצמה על המיתלים לכבוד השביל. החיישנים, המצלמות ומערכת הניווט סיפרו למכונית שהיא בשטח לא סלול והיא פשוט הגביהה את עצמה, על דעתה, בשביל לשפר את מרווח הגחון.

פורשה פנמרה ספורט טוריזמו
מכונית חכמה

 

כמה שניות אחרי, כשיצאתי מהאוטו, מתלי האוויר שחררו לחץ בכדי להוריד את פורשה פנמרה ספורט טוריזמו לגובה הטבעי שלה. זו מכונית שיודעת לדאוג לעצמה, לחזות מה צפוי במרחק של שלושה ק”מ לפנים ולהגיב בהתאם. אינטילגנציה מלאכותית? כמעט.

 

שלמה

את כל היכולת המרשימה של פורשה פנמרה ספורט טוריזמו אפשר לחוות גם בפנמרה “רגילה” וזה לא הסיפור של הטוריזמו הזו. גם שיפור המרווח מאחור או בתא המטען זה לא ממש מה שהופך את המכונית הזו למעניינת. גם הרתימה של הטכנולוגיה ההיברידית באופן שיפחית מזהמים וצריכת דלק מצד אחד אבל ייתן שיפור משמעותי לביצועים מצד שני, זה לא הסיפור כאן.

פורשה פנמרה ספורט טוריזמו
האריזה הראויה לה.

 

הסיפור של פורשה פנמרה ספורט טוריזמו כאן הוא באופן חד משמעי המראה החדש של פנמרה בגרסה הזו. מראה שלא מתנצל ולא מנסה להידמות למשהו שהוא לא. אריזה נאה ומרשימה למכונית רבת יכולת. כזו ששומרת על ה-DNA הספורטיבי של פורשה מחד וממזגת אותו בתוך יכולות של מכונית פאר מהשורה הראשונה. הפנמרה יודעת להציע את כל הדברים האלו מאז ומעולם. עכשיו, יש לה גם אריזה שהופכת אותה למושכת יותר. לטעמי, ככה הייתה צריכה להיראות הפנמרה מההתחלה.

נתונים: V6 מוגדש היברידי, 2,894 סמ”ק, 462 כ”ס ב-6,000 סל”ד, 71.2 קג”מ מ-1,100 סל”ד, 2,190 ק”ג, 40 ק”מ/ליטר (יצרן), 797,500 שקלים

ספורט טוריזמו פאנאמרה פורשה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד