בשבילנו, פשוטי העם, רק משמע השם של איזו יצרנית אקזוטית מספיק כדי לגרום לפרפורים בלב. אבל מסתבר שלא מעט לקוחות אמידים שבשבילם “כסף הוא לא בעיה” מתרגלים די מהר לרעיון של נסיעה באקזוטיקה העדכנית ביותר, ואלה פותחים במסע חיפושים אחר הדבר הבא שירגש אותם.
בדיוק בשביל לקוחות כאלה מקימות יצרניות העל את חטיבות שמקדישות את כל כוחן כדי לשמור את החבר’ה האלה מרוצים. הן מציעות ללקוחות האמידים-אך-משועממים האלה התאמה מדויקת ומפורטת של מכוניות החברה לכל דרישותיהם – כזו היא חטיבת MSO של מקלארן.
חטיבת MSO (או McLaren Special Operations בשמה המלא) הוקמה רשמית בשנת 2011, לאחר שהחליטו בחברה להרחיב את “מועדון הלקוחות” שבעיקר דאג לתחזוקה וטיפולים עבור מכוניות ה-F1 השונות. מלבד היותה אחראית על תכנון וייצור מהדורות מוגבלות של מכוניות מקלארן – כמו מהדורת המחווה לכבוד 20 שנה לניצחון של מקלארן בלה-מאן על בסיס ה-650S שיוצרה ב-50 יחידות – היא מציעה שני מסלולים להתאמה ייחודית של מכוניות החברה עבור הלקוחות האמידים.
הראשון, ‘Defined’, עוסק בעיקר בהחלפת חלקי מרכב שונים בחלקים עשויים מסיבי פחמן, אבל היום אנחנו נדבר על מסלול ‘Bespoke’ שמיועד ללקוחות שמחפשים מכונית מיוחדת באמת, כמו ה-MSO R שאתה רואה בתמונות.
ה-R החדשה מבוססת ככל הנראה על מקלארן 675LT, אך ממקלארן לא אישרו או הכחישו. המנוע אותו M838TL ששירת את ה-675, שזכה לתוספת הספק קלה עם 679 כ”ס (666 כ”ס במקור) ו-71.3 קג”מ בזכות תכנון שונה לסעפת הפליטה ומערכת פליטה חדשה עשויה מטיטניום.
מעבר לכך ה-MSO R זוכה לקיט אווירודינאמי נרחב הכולל כנף אחורית מפוצלת, ספליטר מלפנים ודיפיוזר מאחור עשויים מסיבי פחמן ועוד. היא גם זוכה לצביעה וחישוקי 5 צלעות ייחודיים ותא נוסעים שעוצב במיוחד בשבילה וכולל כסאות אדומים, דיפון אלקטנרה איכותי ושלל נגיעות סיבי פחמן.
כמו שכבר הבנת, מקלארן MSO R החדשה תוכננה עבור לקוח ספציפי, שיקבל אותה בשני עותקים – אחד בגרסת ספיידר פתוחה ואחד בגרסת הקופה. מקלארן מבטיחה שכל פרויקט שכזה הוא ייחודי לאותו לקוח, וגם אם יהיה ביקוש – היא לא תייצר עוד מכונית כזו. בין אם אהבת את התוצאה ובין אם לא, יש לנו כאן עסק עם זוג מכוניות יחיד במינו.