אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אסטון מרטין נפרדת ממנוע ה-V12 עם ה-DBS האולטימטיבית
ראשי » חדשות » אסטון מרטין נפרדת ממנוע ה-V12 עם ה-DBS האולטימטיבית
אסטון מרטין DBS סופרלג'רה

אסטון מרטין נפרדת ממנוע ה-V12 עם ה-DBS האולטימטיבית

רגע לפני שמנוע ה-V12 האגדי של של אסטון מרטין יוצא לגמלאות, הוא מותקן בחרטומה של ה-DBS סופרלג'רה במהדורה מיוחדת עם 770 כ"ס

אופיר דואק 22/01/2023 צלם: אסטון מרטין

לאט לאט עוד ועוד אייקונים מוטורים הולכים ומפנים את מקומם בעידן פליטות המזהמים הנמוכות וההנעה החשמלית. קורבן נוסף לזמנים המודרניים הוא מנוע ה-V12 של אסטון מרטין, שמזוהה מזה עשרות שנים עם דגמי העילית של החברה האריסטוקרטית מגיידון בממלכה המאוחדת.

לפני שמנוע ה-V12 הזה מפנה את מקומו, הוא מקבל גרסה חדשה וחזקה מאי פעם ומותקן בחרטומה של אסטון מרטין DBS סופרלג’רה במה שתהיה שירת הברבור שלו. לדגם החדש קוראים DBS 770 Ultimate וזו האסטון מרטין החזקה ביותר בתולדות החברה, למעט דגמי העל בעלי הסיוע החשמלי דוגמת הולאקירי.

מנוע ה-V12 כפול המגדשים בנפח 5.2 ליטר קיבל במהדורה זו שורת עדכונים שהקפיצו את הספקו המרבי ל-770 כ”ס המתקבלים ב-6,500 סל”ד, 57 כ”ס יותר מאשר ב-סופרלג’רה הסטנדרטית, ואת המומנט המרבי ל-91.7 קג”מ. הכוח מועבר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה ודיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה המותקנים בחלקה האחורי של המכונית לטובת חלוקת משקל מאוזנת.


 

במפתיע, למרות תוספת הכוח נתוני הביצועים נותרו ללא שינוי עם זינוק ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות בגרסת הקופה ו-3.6 שניות בגרסת הקבריולה (ולאנטה), בדרך למכירות מרבית של 340 קמ”ש. עם זאת באסטון מרטין מבטיחים שיפור בתגובות המנוע ותאוצות הביניים, משהו שהיינו מאד שמחים לבדוק.

תפריט השדרוגים של ה-770 האולטימטיבית כולל גם מתלים אדפטיביים בעלי כיול מחודש, כאשר מלפנים בוצעה הקשחת מתלים של 25% של ביחס לדגם הסטנדרט ושורת חיזוקים מאחור הגדילו את הקשיחות ב-3%. בנוסף, בלמים קרמיים הם ציוד סטנדרטי.

אסטון מרטין DBS 770 Ultimateאסטון מרטין DBS 770 UltimatePreview
DBS770Ultimate_20DBS770Ultimate_20Preview
DBS770Ultimate_14DBS770Ultimate_14Preview
DBS770Ultimate_13DBS770Ultimate_13Preview
אסטון מרטין DBS 770 Ultimateאסטון מרטין DBS 770 UltimatePreview
DBS770Ultimate_09DBS770Ultimate_09Preview
DBS770Ultimate_08DBS770Ultimate_08Preview
DBS770Ultimate_05DBS770Ultimate_05Preview
אסטון מרטין DBS סופרלג'רהאסטון מרטין DBS סופרלג'רהPreview
DBS770Ultimate_03DBS770Ultimate_03Preview
DBS770Ultimate_02DBS770Ultimate_02Preview
DBS770Ultimate_01DBS770Ultimate_01Preview

 

מה שבטוח הוא שיהיה קשה לפספס את ה-DBS 770. ה-DBS היא מכונית יפייפיה, אבל הגרסה החדשה מצליחה להתעלות אפילו מעבר לכך עם שדרוגים כמו שבכה קדמית גדולה יותר, חרב קדמית חדשה עם כנפוני צד מובנים, חצאיות צד אווירודינמיות ומעל לכל חישוקי 21 אינטש ייחודיים ומרהיבים. כמובן שגם מקומם של גימורי וחלקי קרבון לא נשכח לצד גימור ייחודי בתא הנוסעים, כי לא מדובר בסתם DBS עממית.

אסטון מרטין תייצר 499 יחידות ממהדורת ה-770 Ultimate, 300 מהן במרכב קופה ו-199 מהן במרכב קבריולה, כולן כמובן ממוספרות עם לוחית תואמת כיוון שמכוניות שכאלו מלכתחילה מכוונות להפוך לפריט אספנים עוד לפני שנגעו באספלט.
יבואנית אסטון מרטין מסרה כי ניתן יהיה להזמין את הרכב גם בישראל, עבור מי שיש לו 3 מיליון שקלים לפחות זמינים בעו”ש.

V12 אסטון מרטין אסטון מרטין DBS אסטון מרטין DBS סופרלג'רה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד