אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אסטון מרטין נפרדת ממנוע ה-V12 עם ה-DBS האולטימטיבית
ראשי » חדשות » אסטון מרטין נפרדת ממנוע ה-V12 עם ה-DBS האולטימטיבית
אסטון מרטין DBS סופרלג'רה

אסטון מרטין נפרדת ממנוע ה-V12 עם ה-DBS האולטימטיבית

רגע לפני שמנוע ה-V12 האגדי של של אסטון מרטין יוצא לגמלאות, הוא מותקן בחרטומה של ה-DBS סופרלג'רה במהדורה מיוחדת עם 770 כ"ס

אופיר דואק 22/01/2023 צלם: אסטון מרטין

לאט לאט עוד ועוד אייקונים מוטורים הולכים ומפנים את מקומם בעידן פליטות המזהמים הנמוכות וההנעה החשמלית. קורבן נוסף לזמנים המודרניים הוא מנוע ה-V12 של אסטון מרטין, שמזוהה מזה עשרות שנים עם דגמי העילית של החברה האריסטוקרטית מגיידון בממלכה המאוחדת.

לפני שמנוע ה-V12 הזה מפנה את מקומו, הוא מקבל גרסה חדשה וחזקה מאי פעם ומותקן בחרטומה של אסטון מרטין DBS סופרלג’רה במה שתהיה שירת הברבור שלו. לדגם החדש קוראים DBS 770 Ultimate וזו האסטון מרטין החזקה ביותר בתולדות החברה, למעט דגמי העל בעלי הסיוע החשמלי דוגמת הולאקירי.

מנוע ה-V12 כפול המגדשים בנפח 5.2 ליטר קיבל במהדורה זו שורת עדכונים שהקפיצו את הספקו המרבי ל-770 כ”ס המתקבלים ב-6,500 סל”ד, 57 כ”ס יותר מאשר ב-סופרלג’רה הסטנדרטית, ואת המומנט המרבי ל-91.7 קג”מ. הכוח מועבר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה ודיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה המותקנים בחלקה האחורי של המכונית לטובת חלוקת משקל מאוזנת.


 

במפתיע, למרות תוספת הכוח נתוני הביצועים נותרו ללא שינוי עם זינוק ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות בגרסת הקופה ו-3.6 שניות בגרסת הקבריולה (ולאנטה), בדרך למכירות מרבית של 340 קמ”ש. עם זאת באסטון מרטין מבטיחים שיפור בתגובות המנוע ותאוצות הביניים, משהו שהיינו מאד שמחים לבדוק.

תפריט השדרוגים של ה-770 האולטימטיבית כולל גם מתלים אדפטיביים בעלי כיול מחודש, כאשר מלפנים בוצעה הקשחת מתלים של 25% של ביחס לדגם הסטנדרט ושורת חיזוקים מאחור הגדילו את הקשיחות ב-3%. בנוסף, בלמים קרמיים הם ציוד סטנדרטי.

אסטון מרטין DBS 770 Ultimateאסטון מרטין DBS 770 UltimatePreview
DBS770Ultimate_20DBS770Ultimate_20Preview
DBS770Ultimate_14DBS770Ultimate_14Preview
DBS770Ultimate_13DBS770Ultimate_13Preview
אסטון מרטין DBS 770 Ultimateאסטון מרטין DBS 770 UltimatePreview
DBS770Ultimate_09DBS770Ultimate_09Preview
DBS770Ultimate_08DBS770Ultimate_08Preview
DBS770Ultimate_05DBS770Ultimate_05Preview
אסטון מרטין DBS סופרלג'רהאסטון מרטין DBS סופרלג'רהPreview
DBS770Ultimate_03DBS770Ultimate_03Preview
DBS770Ultimate_02DBS770Ultimate_02Preview
DBS770Ultimate_01DBS770Ultimate_01Preview

 

מה שבטוח הוא שיהיה קשה לפספס את ה-DBS 770. ה-DBS היא מכונית יפייפיה, אבל הגרסה החדשה מצליחה להתעלות אפילו מעבר לכך עם שדרוגים כמו שבכה קדמית גדולה יותר, חרב קדמית חדשה עם כנפוני צד מובנים, חצאיות צד אווירודינמיות ומעל לכל חישוקי 21 אינטש ייחודיים ומרהיבים. כמובן שגם מקומם של גימורי וחלקי קרבון לא נשכח לצד גימור ייחודי בתא הנוסעים, כי לא מדובר בסתם DBS עממית.

אסטון מרטין תייצר 499 יחידות ממהדורת ה-770 Ultimate, 300 מהן במרכב קופה ו-199 מהן במרכב קבריולה, כולן כמובן ממוספרות עם לוחית תואמת כיוון שמכוניות שכאלו מלכתחילה מכוונות להפוך לפריט אספנים עוד לפני שנגעו באספלט.
יבואנית אסטון מרטין מסרה כי ניתן יהיה להזמין את הרכב גם בישראל, עבור מי שיש לו 3 מיליון שקלים לפחות זמינים בעו”ש.

V12 אסטון מרטין אסטון מרטין DBS אסטון מרטין DBS סופרלג'רה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד