אסטון מרטין ממשיכה להרחיב את משפחת גרסאות הואנטאג’ החדשה, אשר נחשפה לפני כשנה וחצי כדור חדש שהוא בעצם עדכון מקיף על בסיס הואנטג’ שהוצגה ב-2018. עד כה חשפה אסטון מרטין במשפחת הואנטג’ גרסת GT3 ייעודית למסלול ואת גרסת הרודסטר נטולת הגג.
כעת מגיע תורה של גרסת S שנחשפה לקראת פסטיבל גודווד שנערך בסוף השבוע, שכדרכן של גרסאות S שכאלו (למשל, ובאופן לא מקרי, בפורשה 911) היא מציעה קצת יותר כוח, חידוד היכולת הדינאמית, בידול קוסמטי תואם מבחוץ ותא נוסעים בהגשה ממוקדת יותר בהתאם למיצוב הספורטיבי המתבקש.
באסטון מרטים יכולים לסמן V על כל הסעיפים הנחוצים בואנטג’ S החדשה. חיצונית ניתן למצוא מכסה מנוע שבו משולבים כונסי אוויר גדולים מסיבי פחמ ,שבכה קדמית מושחרת, הדגשות בצבע אדום בפגוש הקדמי, בחצאיות הצד והדיפיוזר האחורי שבפני עצמו קיבל עיצוב קרבי יותר. יש גם חישוקי 21 אינץ’ ייעודים ושחורים וקאליפרים בצבע ברונזה. אליהם מצטרף ספוילר אחורי בעיצוב משופר שתורם תוספת של 44 ק”ג לכוח ההצמדה במהירויות גבוהות, אליהם מצטרפים עוד 67 ק”ג שהושגו בזכות שינוי במבנה החיפוי התחתון של הרכב.
מנוע ה-V8 כפול המגדשים שמקורו ב-AMG קיבל מקצה שיפורים כל שהצמיח את הספקו המרבי צמח ל-680 כ”ס, תוספת של 15 כ”ס בהשוואה לואנטג’. אם זה נשמע מוכר למישהו אז זה בגלל שזה בדיוק ההספק שמניב אותו מנוע ב-DB12 הגדולה, היקרה והמיוחסת יותר. השיפור בביצועים זניח, עם 0.1 שניה שקוצצה מנתון הזינוק ל-100 קמ”ש העומד עתה על 3.3 שניות, כשהמהירות המרבית נותרה דומה: 322 קמ”ש.
תפריט השלדה שודרג עם תת שלדה אחורית מחוזקת המחוברת לשלדה ללא תותבי גומי לשיפור הקישחות המבנית. הקפיצים האחוריים הוקשחו ובולמי הזעזועים האדפטיביים מסדרת DTX של בילשטיין זכו לכיול חדש. שינויים קלים יחסית על הנייר, אך באסטון מרטיו מבטיחים שאלו באים לידי ביטוי מורגש על הכביש וגם על המסלול.
את מפרט ה-S החדש ניתן יהיה לקבל במרכבי הקופה והרודסטר של אסטון מרטין ואנטג’ וניתן לבצע הזמנה של המכונית כבר כעת גם בישראל, כשהאספקה של המכוניות הראשונות לרוכשים תיעשה ברבעון האחרון של השנה.