אל התחרות העזה בין יבואניות הרכב ומותגי הרכב הסיניים בישראל הצטרפה הבוקר, יום ב’, שחקנית חדשה בתור יבואנית רכב, אך וותיקה בפעילות בשוק המקומי. מדובר בחברת אלבר, מחברות הליסינג הגדולות בישראל שהיא גם יבואנית רכב דו-גלגלי (הארלי דיווידסון וטריומף, ולשעבר דיאלים) כעשור וחצי.
את תחילת פעילות כיבואנית רכב עושה אלבר עם המותג אוואטר, מותג היוקרה של קבוצת צ’אנגן שהוא מיזם משותף לחברה הסינית הממשלתית יחד עם ענקית הטכנולוגיה וואווי מהספקת את הרכיבים האלקטרוניים החומרה והתוכנה למערכות הבטיחות המתקדמות ויצרנית הסוללות CTAL שהיא אחת משלות החברות הגדולות בתחום בעולם.
לאוואטר היצע נרחב של דגמי במגוון סגמנטים של גודל ותצורות מרכב, המתאפיינים בעיצוב נועז יחסית לבנות מוצאה וטכנולוגיה עדכנית, בין היתר עם פלטפורמות חשמליות ייעודיות בארכיטקטורת 800V. לאווטאר ישנם מספר דגמים כמו 07 ו-06 שאמורים לקבל תקינה אירופאית מלאה בחודשים הקרובים, אך בינתיים היא מתחילה את פעילותה בישראל עם דגם קרוסאובר בשם אוואטאר 1 1 (One One)גדול מעט מהמקובל בסגמנט D (אורך של 488 ס”מ, בסיס גלגלים של 297.5 ס”מ) שמגיע נכון לעתה בתקינה מוגבלת.
מדובר בקרוסאובר עם מאפייני עיצוב בסגנון קופה, עם עיצוב ייחודי לחלוון האחורי ודלת תא המטען שנפתחת בדומה לדגמי סדאן ולא כיחידה אחת עם החלון כמקובל, כאשר בדגמי ההנעה הכפולה היא מחביאה גם ספוילר נשלף חשמלית. תא הנוסעים מרווח ומהודר, ולצד שלל המסכים, כולל מסך נפרד לנוסע מלפנים, מציע מושב נוסע קדמי עם יכולת שכיבה כמעט מלאה ואופציה לצמד מושבים נפרד מאחור עם חימום, אוורור ועיסוי.
אוואטאר 1 1 מגיע לישראל בשתי תצורות הנעה. לגרסת ההנעה אחורית מנוע בהספק של 311 כ”ס המאיפשר תאוצה ל-100 קמ”ש ב-6.6 שניות, כשסוללת 90 קוט”ש אמורה להספיק לטווח נסיעה של 475 ק”מ. לגרסה השניה מנוע חשמלי גם מלפנים והנעה כפולה עם הספק משולב של 575 כ”ס, מה שמקצר את התאוצה ל-100 קמ”ש ל-4.5 שניות. לגרסה זו סוללת ענק של 116 קוט”ש האמורה להספיק לטווח של 545 ק”מ. לשתי הגרסאות יכולת טעינה מהירה בקצב של עד 240 קילוואט וטעינת AC ביתית בקצב של 11 קילוואט.
מחירו של אוואטר 1 1 מתחיל ב-290 אלף שקלים לגרסת ההנעה האחורית. מחיר גרסת ההנעה הכפולה שתשווק בשתי רמות גימור יחל ב-338 אלף שקלים לרמת גימור ‘פרפורמנס’ ומגיע ל-379 אלך שקלים לרמת גימור ‘רויאל’ בעלת צמד המושבים הנפרד מאחור.