אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איטלדיזיין קווינטסנצה: יותר מ-2,000 כ”ס ישירות בגלגלים
ראשי » חדשות » איטלדיזיין קווינטסנצה: יותר מ-2,000 כ”ס ישירות בגלגלים
איטלדיזיין

איטלדיזיין קווינטסנצה: יותר מ-2,000 כ”ס ישירות בגלגלים

הקונספט המרהיב של סדנת איטלדיזיין מקבל שדרוג עם טכנולוגיית הנעה חדשה המבוססת על מנוע חשמלי המותקן כחלק מהגלגל ומאפשר להוריד לכביש הספקים דמיוניים

אופיר דואק 23/01/2025 צלם: יצרן

מביני עניין שלא מתהפנטים מהספקים גבוהים יודעים שמה שחשוב הוא לא ההספק המרבי של המנוע, אלא כמה ממנו מתקבל בגלגלים עצמם אחרי הפסדי הכוח בדרך. המונח של “הספק בגלגל” מקבל משמעות חדשה בעידן ההנעה החשמלית שמאפשרת להתקין מנועים חשמליים בצמוד לגלגל. מכונית הקונספט Quintessenza של סדנת איטלדיזיין לוקחת את הרעיון הזה צעד אחד קדימה.

לא מדובר במכונית קונספט חדשה. איטלדיזיין חשפה את הקווינטסנצה לראשונה בתערוכת בייג’ין בשנה שעברה. מדובר בקונספט מרהיב בעיצוב נועז שמשלב אלמנטים של מכונית על כמו שמשה קדמית הנמתחת בזווית חדה ודלתות פרפר, יציבה גבוהה וחיפויי צד מושחרים בסגנון מכוניות קרוסאובר וחלק אחורי מודולארי הניתן לפתיחה ההופך את המכונית למעין טנדר. הורסטיליות של הקונספט ממשיכה כאשר ניתן להפנות את צמד המושבים האחוריים לכיוון הארגז ולקבל מעין מרפסת על גלגלים. נחמד אבל זה לא העיקר כאן.

הקונספט של איטלדיזיין בא כדי לשמש תצוגת תכלית טכנולוגית, כשהוא משלב הנעה חשמלית, מערכות ADAS מתקדמות לעזרת הנהג וגם רעיונות חדשים על איך צריך להיראות ממשק הנהג והמכונה במכוניות העתיד. בתערוכת CES שנערכה לאחרונה בלאס וגאס התציגה שוב איטלדיזיין את הקווינטסנצה, אבל עם בשורה חדשה בגזרת מערכת ההנעה של המכונית הודות לשיתוף פעולה עם חברה סלובנית בשם Elaphe.


 

אלפה פיתחה טכנולוגיה חדש שבה המנוע החשמלי משולב בתוך החישוק ומהווה למעשה חלק ממנו. בכך ההנעה היא ישירה לגמרי, חוסכת הפסדי כוח ומאפשרת זמן תגובה מיידי. מן הסתם המיקום של המנועים החשמליים בגלגל מאפשר לפנות מקום יקר בחלל הרכב ולאפשר גמישות תכנונית כפי שהפגינו מעצבי איטלדיזיין בקווינטסנצה. המנוע בנוי כמעין חישוק פנימי בתוך חישוק הגלגל, כאשר ההנעה נעשית ישירות לציר המרגזי והמבנה החלול מאפשר להתקין את דיסק הבלימה והקאליפר כחלק מהמנוע עצמו, כך שממבט מהצד המראה נראה כשל גלגל רגיל לחלוטין.

בקונספט של איטלדיזיין ישנם חישוקי ענק בקוטר 24 אינץ’ בהם מותקן מנוע חשמלי שקוטרו 21 אינץ’, כאשר כל מנוע מלפנים מספק 402 כ”ס וכל מנוע מאחור מספק 670 כ”ס, מה שיוצר הספק מרבי משולב של למעלה מ-2,000 כ”ס. השימוש בארבעה מנועים מאפשר כמובן חלוקת כוח משתנה לפנים ולאחור, חלוקת כוח וקטורית, אפשרות תיקון החלקה על ידי מינון והגבלת הכוח בגלגל המחליק וגם את האפשרות לדמות נעילת דיפרנציאל. כל מנוע משולב בחישוק שוקל 88 ק”ג. משקל לא גבוה יחסית למנוע, אבל לא מעט משקל בלתי מוקפץ שיכול להשפיע אל מאפייני השיכוך וההתנהגות של המכונית.

הקונספט של איטלדיזיין בוודאות לא יגיע לייצור אבל דווקא טכנולוגיית ההנעה שלו שנראית עתידנית מוכנה ליישום. עם הצגת הקונספט הודיעה אלפה שהיא מתחילה ביצור של סדרת מנועים המשולבים בתוך החישוק בשם סוניק 1 עם הספק מרבי של 342 כ”ס, כאשר לטענתה ניתן לשלבם כבר כעת במכוניות סדרתיות. עכשיו נותר לראות מי תהיה היצרנית הראשונה תעשה שימוש בטכנולוגיה החדשה ותמכור אותה לקהל הרחב.

Italdesign Quintessenza Concept 11Italdesign Quintessenza Concept 11Preview
Italdesign Quintessenza Concept 02Italdesign Quintessenza Concept 02Preview
Italdesign Quintessenza Concept 01Italdesign Quintessenza Concept 01Preview
איטלדיזייןאיטלדיזייןPreview
Italdesign Quintessenza Concept 04Italdesign Quintessenza Concept 04Preview
Italdesign Quintessenza Concept 05Italdesign Quintessenza Concept 05Preview
Italdesign Quintessenza Concept 06Italdesign Quintessenza Concept 06Preview
Italdesign Quintessenza Concept 07Italdesign Quintessenza Concept 07Preview
Italdesign Quintessenza Concept 08Italdesign Quintessenza Concept 08Preview
Italdesign Quintessenza Concept 09Italdesign Quintessenza Concept 09Preview
Italdesign Quintessenza Concept 10Italdesign Quintessenza Concept 10Preview
Italdesign Quintessenza Concept 12Italdesign Quintessenza Concept 12Preview
Italdesign Quintessenza Concept 13Italdesign Quintessenza Concept 13Preview
Italdesign Quintessenza Concept 14Italdesign Quintessenza Concept 14Preview

Elaphe Italdesign איטלדיזיין איטלדיזיין קווינטסנצה קונספט חשמלי תערוכת CES
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד