אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אודי RS (השקה מקומית) – על המסלול החדש בערד
ראשי » מבחני דרכים » אודי RS (השקה מקומית) – על המסלול החדש בערד
אודי RS

אודי RS (השקה מקומית) – על המסלול החדש בערד

אודי החליטו לחשוף את ה-RS3 וה-RS5 החדשות על המסלול החדש בערד, היה מעניין

אריאל אלסיבוני 29/11/2017 צלם: רונן טופלברג

אירוע ההשקה המקומי של מכוניות אודי RS גרם לי לתהות, מתי הייתי באירוע מקומי כזה לאחרונה? מעבר לים הקפות במסלול הן דבר מקובל (במכוניות הנכונות), אבל כאן?

הגיוני כשחושבים על זה – כי עד לפני לא מעט זמן לא היו כאן מסלולי מירוצים באמת. ופתאום קיבלנו את פצאל, ערד בשלבי הכנה אחרונים והבולדוזורים מסתערים על שדה תימן. ממש אנגליה.

הסיבה למסיבה שארגנו באודי הן צמד ה-RS העדכניות. צריך להגיד כבר עכשיו, זה לא מבחן, אלא טעימה קטנה משתי המכוניות האלו. אבל אל דאגה, עוד מעט נערוך לשתיהן מבחן מלא כדת וכאוברדרייב.


 

שורה ארוכה של מכוניות RS כיבדו את האירוע מה-RS3 ועד ל-RS6 האהובה. בחזית עמדה R8 שחורה ואספה אליה אבק וטיפות גשם. היא היחידה מכל הצי המכובד שנח מסביבנו, שלא תסובב גלגל היום. היום אנחנו מתרכזים בצמד החדשות שנחתו כאן.

אודי RS
ישראל 2017 אולי בכל זאת יש תקווה….

 

האירוע היה קצר יחסית ואפשר לנהוג בכל דגם מספר הקפות מצומצם. גם אלו, מודרכות על ידי צמד מדריכים שהגיעו היישר מאודי. הנוהל ברור – המדריך מוביל, מכשיר קשר בכל אוטו, יוצאים לשלוש הקפות וחוזרים. וזה אולי הזמן להגיד שהאירוע נערך בשטח הטרשי של ערד, אבל נוהל ביד רמה והדיף ניחוח אירופאי ברור. אפילו טיפות הגשם הוסיפו לתחושה הזו.

אודי RS
“אני יכול לנהוג מאוד מהר, אבל אני לא סומך עליכם, אז אני אוביל אתכם ממש לאט…”

 

על המסלול לא היה ניתן להתרשם באמת מצמד המכוניות. המסלול צר יחסית והנסיעה בשיירה עם קצב שמוכתב על ידי מוביל קפדן, שמנסה לשמור על דבוקה עם נהגים בעלי יכולת שונה, הם לא מתכון מוצלח להתרשמות ממכונית. לא נורא, לפחות יש זמן לעשות פרצופים לרונן שאוחז במצלמה בצד המסלול.

אודי RS
חמשת הצילנדרים משתלטים על החוויה

 

ובכל זאת, ה-RS3 סדאן (415,000 שקלים) הזכירה לי מאוד את הדור היוצא. יש כאן יותר כוח, ואמור להיות גם פחות משקל מלפנים (בזכות מנוע האלומיניום החדש) אבל בשורה התחתונה הרושם הראשוני מאוד דומה. יכולת טובה מאוד, תגובה מפתיעה להעברות משקל והגה קצר מאוד. אבל עם כל הכבוד לכל אלו, מה שמשתלט כאן בקלות על החוויה הוא מנוע חמשת הצילנדרים של ה-RS3 עם צלילים וייחוס שזורקים אותך לתקופה אחרת. המנוע הזה לא רק קל יותר מקודמו, הוא מציג גם צמיחה בתפוקה כך שיש כאן עכשיו 400 כ”ס (5,850-7,000 סל”ד) ו-48.9 קג”מ בטווח שבין 1,700 ל-5,850 סל”ד. תוספת של 33 כ”ס ו-1.5 קג”מ ביחס למנוע היוצא. יש גם מפשקים מורחבים מלפנים ועוד שינויים קלים.

אודי RS
מדויקת, מהירה, מעניינת

 

ה-RS5 (שעולה כאן 735,000 שקלים) היא מכונית מעניינת מאוד, כי היא אמורה להתסכל בעיניים למכונית כמו AMG C63 קופה וב.מ.וו M4. יש כאן שינויים עמוקים כמו מנוע ה-V6 שפותח עם פורשה, עם אותם 450 כ”ס מוכרים ועם מומנט שעובה משמעותית (61.2 קג”מ). יש גם תיבה חדשה בעלת שמונה יחסי העברה ומערכת הקוואטרו יודעת לשלוח עד כ-70 אחוז מהמומנט לגלגלים האחוריים. על המסלול הצפוף היה אפשר להרגיש את הפוטנציאל האדיר שיש כאן. עם מנוע שלא מהסס לשלוח את כל מה שיש לו לארבעת הגלגלים. עם הנעת קוואטרו ‘אמיתית’ ועם תחושה כירורגית ממכלולי השלדה. אין לי ספק שהמכונית הזו יכולה לייצר קצב מהיר מאוד בכביש המפותל וכמו שכתבתי בפתיח – אנחנו עוד מעט נבחן אותה לעומק.

אודי RS
לא חדשה, אבל הייתי חייב לקחת כמה הקפות על ה-RS6 המשובחת

 

אחד הדגשים שאודי שמו עליהם לב בשתי המכוניות האלו זה נושא האבזור. לטענת החברה השתיים האלו מגיעות עם חבילת תוספות ספורטיביות שונות כבר במחיר הבסיס. בסופו של יום, אירוע ההשקה הזה היה מוצלח יותר מסתם עוד השקה סטאטית, ולמרות שלא הייתה אפשרות לחקור את המכוניות הללו עד הקצה נשאר אצלי בהחלט טעם של עוד.

צילום וידאו: רותם גרוזוביץ’

RS RS3 RS5 אודי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד