אחרי לא מעט זמן וציפייה (של איטלופילים מסויימים) אבארט 124 ספיידר נחשפה בישראל ושיווקה מתחיל בימים אלו. כבר כמה שנים שאבארט בישראל אוספים את לקוחותיהם כל זמן מה, ולוקחים אותם למסע גיבוש. הם לא ממש מטפסים על ג’בלאות, ולא סוחבים אלונקות, ההיפך המוחלט מזה אם להיות מדויקים. אלו תמיד אירועים מושקעים מאוד, בלוקיישן מפנק מאוד עם תשומת לב יתירה לפרטים הקטנים.
השנה החליט היבואן להזמין למפגש השנתי הזה גם עיתונאים, במטרה להראות לנו מי הם אותם אנשים ששופכים סכומי עתק על מכונית איטלקיה קטנטונת וגם בכדי להציג את הבת החדשה במשפחת אבארט.
אבארט 124 ספיידר מציגה שם ישן עם אינטרפטציה חדשה – אבל לא חדשה מדי, זאת אומרת – ה-124 ספיידר מכילה את המרכיבים הנכונים. אני מתכוון כמובן להנעה אחורית ובמקרה הספציפי של אבארט 124 ספיידר, גם דפרנציאל מוגבל החלקה. הנעה אחורית, יחד עם מרכב קטן וגג נפתח חייבים להיות המתכון לכל רודסטר קלאסית. וזה בדיוק מה שהיא, רודסטר איטלקית עם קריצה עיצובית ל-124 ספיידר המקורית. והיא נסמכת על מי שדאגה לשמר את מסורת הרודסטר כל כך הרבה שנים – המאזדה מיאטה.
אבארט 124 ספיידר מתחילה את חייה ביפן ועוברת לאיטליה להשלמת הבנייה. יש כאן מנוע אחר (1.4 ליטר טורבו מוגדש, 170 כ”ס ו-25.5 קג”מ), נתוני ביצועים נאים (6.9 שניות ל-100 קמ”ש בדרך ל-232 קמ”ש מירביים) ועיצוב שונה מבחוץ עם נגיעות איטלקיות מסורתיות מבפנים.
הפיאט קצת ארוכה, רחבה ונמוכה יותר מהמאזדה וגם כבדה יותר בכמה עשרות ק”ג. האבזור נדיב למדי וכולל בין השאר תאורת LED, מערכת שמע של BOSE וארבע יציאות מפלט. נכון לרגעים אלו כל הרכבים שהוקצו לשוק הישראלי הם אוטומטיים בלבד (שישה יחסי העברה, אפשרות תפעול מההגה).
מבסיס האירוע במלון כרמים הספקנו לחטוף נסיעת קצרה עם אבארט 124 ספיידר. זו היתה טעימה ראשונית שלא תחליף מבחן מלא שיופיע כאן בקרוב. התחושות בנהיגה הזכירו מאוד את המכונית עליה מבוססת הספיידר הזו עם הבדלים בעיקר בגזרת המנוע.
אבל אם אתם שואלים אותנו הגורם המבדל, וזה שיגרום לאנשים מסויימים מאוד ללכת שבי אחריה, הוא המראה בכלל והשפה העיצובית של אבארט בפרט – על כך נרחיב במבחן האמור.