אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי
ראשי » מבחני דרכים » על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי
אאודי RS3

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

פגישה עם אאודי RS3 על המסלול בזלצבורגרינג עם שני סוגי צמיגים לבחירה: דביק, ועוד יותר דביק. האסקפיזם שכל כך מתבקש

אריאל אלסיבוני 06/07/2025 צלם: יצרן

זלצבורגרינג, אוסטריה. מעט עננים בשמים ואספלט יבש לחלוטין. זו כבר התחלה טובה. הייתי אומר שהרגשתי דגדוג באצבעות רגליי הנתונות בתוך נעלי הנהיגה שלי, אבל זו לא תהיה האמת. קודם כל אני לא מגיע לאירועים כאלו עם נעלי נהיגה ייעודיות. אף ג’נטלמן לא ייראה בכאלו. בייחוד אחד כזה עם מידה 47 וכף רגל רחבה במיוחד. גם נעלי נהיגה רחבות יותר, כמו אלו של פילוטי, לא מתאימות למידות המפלץ. אז מוקסין עדכני עם סוליה דקה מאוד בשביל. תודה.

חוץ מזה, הדבר שהעסיק אותי עכשיו יותר מהכול הוא דווקא ציון דרך אישי מאוד הקשור ב-RS3. זה היה כאן, בכבישים הנפלאים באזור שסביב המסלול, בהם נהגתי ב-RS3 הראשונה. נחשף לשילוב המופלא בין המנוע המיוחד הזה, למרכב העממי יחסית. ואז מזג האוויר לא האיר פנים, בכפל משמעות מכוון, כשפתיתי שלג לא פסקו לרדת. מרבד לבן הקיף את הנוף, ולפרקים כיסה גם את הכביש כולו. עכשיו אם כן, סיפור אחר לגמרי. אאודי RS3 הפכה עם השנים למפלצת כוחנית עמוסת טכנולוגיה ויכולת. האספלט של זלצבורגרינג, תוכנן עם אופנועים בראש, אבל יכול להכיל גם את העוצמה האדירה שיש כאן. כן, למרות השיקיינים המלאכותיים שפיזרו כאן המארגנים החרדים, מחוג המהירות עדיין הצליח לנגוח קלות בואכה 250 קמ”ש. לעומת ה-RS3 ההיא, זו הטרייה ביותר שנמצאת שכאן עכשיו, זו עושה את אלו לא רק בזכות המנוע האייקוני הזה, אלא גם ובעיקר בזכות ההתנהגות. משהו שלא היה מנת חלקן של אודי מהירות בשנים ההן.

אאודי RS3 החדשה לא נראית שונה בהרבה. מתיחת הפנים דאגה לקוסמטיקה כזו או אחרת כמקובל, כמצופה. מה שמעניין כאן יותר זה כיול מחדש לכל מה שגורם לקוואטרו הזו להסתובב אל ולטוס מהפניות הפזורות כאן. ככל הנראה, רוב מי שייספר לעם את הסיפור הזה יתייחס בעיקר לדיפרנציאל החכם מאחור, זה שמתהדר במצב “דריפט”. הסיפור כרגיל הוא עמוק יותר ואף מעניין יותר. היכולת של מערכת ההנעה הזו היא גם לחלק באופן אופטימלי את הכוח בין הגלגלים המניעים בכדי לייצר “טורק וקטורינג” תחת כוח מן הסתם. גם בבלימה שופרה כאן היכולת לתעדף את הגלגלים המאיטים בצורה אידאלית לתוך פנייה נתונה. הוסף לכל אלו גם את השליטה על מערכת הבלימה שיודעת לגבות את המעשה הזה, ומה קבלת? מכונית שעושה כל מה שהיא יכולה בשביל לתת לך את זוויות התקיפה שדמיינת.


הבלמים אדירים ומוכרים, ההגה אולי מעט קל גם אם מדויק מאוד ועל היכולת של אודי לייצר תא נוסעים שהוא גם איכותי וגם ספורטיבי אני לא רואה סיבה להוסיף. כן אציין את המושב המשובח. הסיבה שאני רץ דרך אלו, זה לא חלילה זלזול בהישג של אודי עם המגה-האולטרה-בוילינג-האץ’ הזו. זה פשוט רצון להגיע לחלק השני והנדיר של האירוע הזה. אתה מבין? אם לא מספיק לקבל מכונית עם יכולת וביצועים שלקוחים מעולמות הדמיון מלפני כך וכך עשורים, על מסלול מפותל ופנוי, הסיפור הזה מקבל תגבור מכיוון נוסף.

כי ה-RS3 הפזורות כאן נעולות בשני סוגי צמיגים של פירלי. סט אחד דה-לוקס, וסט אחד למהדרין. פירלי P ZERO R הוא הסט הצמוד שמגיע עם ה-RS3. כמו אלו שצצו לתודעה שלנו בשנות ה-80 הדוגמה היא א-סימטריקו. כן, תבנית לא סימטרית שאמורה להעניק פה יכולת מגוונת בסוגי שימוש שונים. זהו דגם שפותח צמוד לאאודי הזו והוא אמור לתת מענה עגול ושלם לכל הצרכים היומיים, אלו שגם רטובים לפעמים, לפעמים ממהרים ולפעמים שניהם יחדיו. על המסלול ההתאמה הרגישה במקום. לקח להם קצת זמן להתחמם, והם לגמרי הצליחו להדביק את המכונה הזו לאספלט בצורה מעוררת השתהות.

אבל טבע האדם הוא דבר מחורבן למדי. אנחנו טועמים משהו חדש, מתרגלים, דוחפים ומיד מבקשים יותר. כן היא מהירה, אבל היא יכולה להיות מהירה יותר אם יהיה כאן גומי שידביק את האף כאן טוב יותר. בימנית הארוכה היא מתחילה עם מהירות תלת ספרתית וקידומת 1 ותוך כדי בניית הכוח היא מחליפה קידומת ל-2. היא עושה את זה בקלות, אבל כשהתחלתי לדחוף חזק יותר הכוח בגלגל האחורי החיצוני התגבר על אחיזה עם תזוזה פתאומית. אין לזה סוף. זה הזמן לגלגל עוד אאודי RS3 למסלול – זהה לחלוטין כמעט, “רק” עם צמיג קצת יותר נשכני, טרופיאו R. צמיג אותו תוכלו לקבל הישר מהסוכנות כחלק מחבילת RS Dynamic Package איתה כלולים גם בלמים קרמיים והסרת הגבלת המהירות המרבית שמטפסת ל-290 קמ”ש.

אז כן, ברור שסמי-סליק כזה ששם עניינים כמו פינוי מים בצד לדוגמה, ומתרכז בעיקר בכמה שיותר גומי דביק נדחק אל האספלט, עושה הרבה כאן. כמו בכל מקום אחר. ההשוואה בתנאים זהים, שלא תמיד מזדמנת לנו, המחישה את זה היטב. הטרופאו מתחמם מהר ומתחיל מוקדם להראות את תחום ההתמחות שלו. במסלול כזה, אוחז, יבש. לנהג נותר לברך על כמה דברים. תחושה היא קצת יותר בשרנית בגלגל ההגה זה אחד. תוספת האחיזה משמעותית וברורה. זה לא רק האף שנושך יותר ומרגיש הדוק ונחוש, זו קפיצת היכולת בגלגלים האחוריים, הגבוהה מלכתחילה. השרירו-פסיכו הזו, שואבת את האספלט פתאום לתוכה. ארבעת נקודות המגע הופכות אחת עם האספלט, כאילו משתלבים החומרים אלו באלו. באופן מפתיע, זה לא מקרה קלאסי של יותר צמיג ממכונית. ההוכחה לכך זו קריעת האחיזה הפסיכוטית הזו בסופו של טרלול, באופן הדרגתי, נשלט וצפוי.

אולי אצבעות הרגליים לא נעות בעצבנות בואכה התרגשות. עבור מי שנהג בכל דור של אאודי RS3, מכיר את מקורות חמשת הצילינדרים ומחכה (לפעמים בחשש) למה שיבוא בעתיד, התחושות פחות פרובינציאליות. אחרי מתיחת השרירנית המתוחכמת הזו לאורכו ורוחבו של המסלול, השיח הוא על הערכה. המהירות שהיא מייצרת על תוואי צר כזה מסחררת, מעקמת כלובי צלעות, שוחקת עצמו, מערבלת מערכות עיכול. קומפקטית שכולה פיין מצד אחד, ומצד שני פצצת אנרגיה שרק מחכה שתשלוף את הנצרות שלה. אחת שהתחילה עם מנוע שגדול בכמה מספרים על שאר המכלולים שלה לפני יותר מעשור, ועומדת עכשיו מאוזנת מכל בחינה – שותפה מלאה לכל גחמה של הנוהג בה.

הכותב היה אורח חברת אאודי באוסטריה

אאודי RS3 ספורטבק – מפרט טכני
מנוע: 2,480 סמ”ק, 5 צילינדרים, מגדש טורבו, הספק:  400 כ”ס ב-5,600-7,000 סל”ד, מומנט: 51 קג”מ ב-2,250-5,600 סל”ד, בסיס גלגלים: 263 ס”מ, משקל: 1,565 ק”ג, 0-100: 3.8 שניות, מהירות מרבית: 290 קמ”ש, מחיר: 516 אלף שקלים

Audi RS3 2025 EXP 03Audi RS3 2025 EXP 03Preview
Audi RS3 2025 EXP 01Audi RS3 2025 EXP 01Preview
Audi RS3 2025 EXP 02Audi RS3 2025 EXP 02Preview
Audi RS3 2025 EXP 04Audi RS3 2025 EXP 04Preview
Audi RS3 2025 EXP 05Audi RS3 2025 EXP 05Preview
Audi RS3 2025 EXP 06Audi RS3 2025 EXP 06Preview
Audi RS3 2025 EXP 07Audi RS3 2025 EXP 07Preview
Audi RS3 2025 EXP 08Audi RS3 2025 EXP 08Preview
Audi RS3 2025 EXP 09Audi RS3 2025 EXP 09Preview
Audi RS3 2025 EXP 10Audi RS3 2025 EXP 10Preview
Audi RS3 2025 EXP 11Audi RS3 2025 EXP 11Preview
Audi RS3 2025 EXP 12Audi RS3 2025 EXP 12Preview
Audi RS3 2025 EXP 13Audi RS3 2025 EXP 13Preview
Audi RS3 2025 EXP 14Audi RS3 2025 EXP 14Preview
Audi RS3 2025 EXP 15Audi RS3 2025 EXP 15Preview
Audi RS3 2025 EXP 16Audi RS3 2025 EXP 16Preview
אאודי RS3אאודי RS3Preview
Audi RS3 2025 EXP 18Audi RS3 2025 EXP 18Preview
Audi RS3 2025 EXP 19Audi RS3 2025 EXP 19Preview
Audi RS3 2025 EXP 20Audi RS3 2025 EXP 20Preview

אאודי אאודי RS3 הוט האצ' זלצבורגרינג משפחתית ספורטיבית פירלי פירלי טרופאו R קומקפטית חמה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד