זלצבורגרינג, אוסטריה. מעט עננים בשמים ואספלט יבש לחלוטין. זו כבר התחלה טובה. הייתי אומר שהרגשתי דגדוג באצבעות רגליי הנתונות בתוך נעלי הנהיגה שלי, אבל זו לא תהיה האמת. קודם כל אני לא מגיע לאירועים כאלו עם נעלי נהיגה ייעודיות. אף ג’נטלמן לא ייראה בכאלו. בייחוד אחד כזה עם מידה 47 וכף רגל רחבה במיוחד. גם נעלי נהיגה רחבות יותר, כמו אלו של פילוטי, לא מתאימות למידות המפלץ. אז מוקסין עדכני עם סוליה דקה מאוד בשביל. תודה.
חוץ מזה, הדבר שהעסיק אותי עכשיו יותר מהכול הוא דווקא ציון דרך אישי מאוד הקשור ב-RS3. זה היה כאן, בכבישים הנפלאים באזור שסביב המסלול, בהם נהגתי ב-RS3 הראשונה. נחשף לשילוב המופלא בין המנוע המיוחד הזה, למרכב העממי יחסית. ואז מזג האוויר לא האיר פנים, בכפל משמעות מכוון, כשפתיתי שלג לא פסקו לרדת. מרבד לבן הקיף את הנוף, ולפרקים כיסה גם את הכביש כולו. עכשיו אם כן, סיפור אחר לגמרי. אאודי RS3 הפכה עם השנים למפלצת כוחנית עמוסת טכנולוגיה ויכולת. האספלט של זלצבורגרינג, תוכנן עם אופנועים בראש, אבל יכול להכיל גם את העוצמה האדירה שיש כאן. כן, למרות השיקיינים המלאכותיים שפיזרו כאן המארגנים החרדים, מחוג המהירות עדיין הצליח לנגוח קלות בואכה 250 קמ”ש. לעומת ה-RS3 ההיא, זו הטרייה ביותר שנמצאת שכאן עכשיו, זו עושה את אלו לא רק בזכות המנוע האייקוני הזה, אלא גם ובעיקר בזכות ההתנהגות. משהו שלא היה מנת חלקן של אודי מהירות בשנים ההן.
אאודי RS3 החדשה לא נראית שונה בהרבה. מתיחת הפנים דאגה לקוסמטיקה כזו או אחרת כמקובל, כמצופה. מה שמעניין כאן יותר זה כיול מחדש לכל מה שגורם לקוואטרו הזו להסתובב אל ולטוס מהפניות הפזורות כאן. ככל הנראה, רוב מי שייספר לעם את הסיפור הזה יתייחס בעיקר לדיפרנציאל החכם מאחור, זה שמתהדר במצב “דריפט”. הסיפור כרגיל הוא עמוק יותר ואף מעניין יותר. היכולת של מערכת ההנעה הזו היא גם לחלק באופן אופטימלי את הכוח בין הגלגלים המניעים בכדי לייצר “טורק וקטורינג” תחת כוח מן הסתם. גם בבלימה שופרה כאן היכולת לתעדף את הגלגלים המאיטים בצורה אידאלית לתוך פנייה נתונה. הוסף לכל אלו גם את השליטה על מערכת הבלימה שיודעת לגבות את המעשה הזה, ומה קבלת? מכונית שעושה כל מה שהיא יכולה בשביל לתת לך את זוויות התקיפה שדמיינת.
הבלמים אדירים ומוכרים, ההגה אולי מעט קל גם אם מדויק מאוד ועל היכולת של אודי לייצר תא נוסעים שהוא גם איכותי וגם ספורטיבי אני לא רואה סיבה להוסיף. כן אציין את המושב המשובח. הסיבה שאני רץ דרך אלו, זה לא חלילה זלזול בהישג של אודי עם המגה-האולטרה-בוילינג-האץ’ הזו. זה פשוט רצון להגיע לחלק השני והנדיר של האירוע הזה. אתה מבין? אם לא מספיק לקבל מכונית עם יכולת וביצועים שלקוחים מעולמות הדמיון מלפני כך וכך עשורים, על מסלול מפותל ופנוי, הסיפור הזה מקבל תגבור מכיוון נוסף.
כי ה-RS3 הפזורות כאן נעולות בשני סוגי צמיגים של פירלי. סט אחד דה-לוקס, וסט אחד למהדרין. פירלי P ZERO R הוא הסט הצמוד שמגיע עם ה-RS3. כמו אלו שצצו לתודעה שלנו בשנות ה-80 הדוגמה היא א-סימטריקו. כן, תבנית לא סימטרית שאמורה להעניק פה יכולת מגוונת בסוגי שימוש שונים. זהו דגם שפותח צמוד לאאודי הזו והוא אמור לתת מענה עגול ושלם לכל הצרכים היומיים, אלו שגם רטובים לפעמים, לפעמים ממהרים ולפעמים שניהם יחדיו. על המסלול ההתאמה הרגישה במקום. לקח להם קצת זמן להתחמם, והם לגמרי הצליחו להדביק את המכונה הזו לאספלט בצורה מעוררת השתהות.
אבל טבע האדם הוא דבר מחורבן למדי. אנחנו טועמים משהו חדש, מתרגלים, דוחפים ומיד מבקשים יותר. כן היא מהירה, אבל היא יכולה להיות מהירה יותר אם יהיה כאן גומי שידביק את האף כאן טוב יותר. בימנית הארוכה היא מתחילה עם מהירות תלת ספרתית וקידומת 1 ותוך כדי בניית הכוח היא מחליפה קידומת ל-2. היא עושה את זה בקלות, אבל כשהתחלתי לדחוף חזק יותר הכוח בגלגל האחורי החיצוני התגבר על אחיזה עם תזוזה פתאומית. אין לזה סוף. זה הזמן לגלגל עוד אאודי RS3 למסלול – זהה לחלוטין כמעט, “רק” עם צמיג קצת יותר נשכני, טרופיאו R. צמיג אותו תוכלו לקבל הישר מהסוכנות כחלק מחבילת RS Dynamic Package איתה כלולים גם בלמים קרמיים והסרת הגבלת המהירות המרבית שמטפסת ל-290 קמ”ש.
אז כן, ברור שסמי-סליק כזה ששם עניינים כמו פינוי מים בצד לדוגמה, ומתרכז בעיקר בכמה שיותר גומי דביק נדחק אל האספלט, עושה הרבה כאן. כמו בכל מקום אחר. ההשוואה בתנאים זהים, שלא תמיד מזדמנת לנו, המחישה את זה היטב. הטרופאו מתחמם מהר ומתחיל מוקדם להראות את תחום ההתמחות שלו. במסלול כזה, אוחז, יבש. לנהג נותר לברך על כמה דברים. תחושה היא קצת יותר בשרנית בגלגל ההגה זה אחד. תוספת האחיזה משמעותית וברורה. זה לא רק האף שנושך יותר ומרגיש הדוק ונחוש, זו קפיצת היכולת בגלגלים האחוריים, הגבוהה מלכתחילה. השרירו-פסיכו הזו, שואבת את האספלט פתאום לתוכה. ארבעת נקודות המגע הופכות אחת עם האספלט, כאילו משתלבים החומרים אלו באלו. באופן מפתיע, זה לא מקרה קלאסי של יותר צמיג ממכונית. ההוכחה לכך זו קריעת האחיזה הפסיכוטית הזו בסופו של טרלול, באופן הדרגתי, נשלט וצפוי.
אולי אצבעות הרגליים לא נעות בעצבנות בואכה התרגשות. עבור מי שנהג בכל דור של אאודי RS3, מכיר את מקורות חמשת הצילינדרים ומחכה (לפעמים בחשש) למה שיבוא בעתיד, התחושות פחות פרובינציאליות. אחרי מתיחת השרירנית המתוחכמת הזו לאורכו ורוחבו של המסלול, השיח הוא על הערכה. המהירות שהיא מייצרת על תוואי צר כזה מסחררת, מעקמת כלובי צלעות, שוחקת עצמו, מערבלת מערכות עיכול. קומפקטית שכולה פיין מצד אחד, ומצד שני פצצת אנרגיה שרק מחכה שתשלוף את הנצרות שלה. אחת שהתחילה עם מנוע שגדול בכמה מספרים על שאר המכלולים שלה לפני יותר מעשור, ועומדת עכשיו מאוזנת מכל בחינה – שותפה מלאה לכל גחמה של הנוהג בה.
הכותב היה אורח חברת אאודי באוסטריה
אאודי RS3 ספורטבק – מפרט טכני
מנוע: 2,480 סמ”ק, 5 צילינדרים, מגדש טורבו, הספק: 400 כ”ס ב-5,600-7,000 סל”ד, מומנט: 51 קג”מ ב-2,250-5,600 סל”ד, בסיס גלגלים: 263 ס”מ, משקל: 1,565 ק”ג, 0-100: 3.8 שניות, מהירות מרבית: 290 קמ”ש, מחיר: 516 אלף שקלים