לפני כשנתיים הציגה ב.מ.וו דור חדש של ה-R12, אופנוע הרטרו סביב יחידת ההנעה ומכלוליו מוצעת משפחת דגמים עניפה שעושה כבוד לדגמי העבר של החברה הבאווארית. את הדגמים הבלתי נמנעים במשפחה הזו הוא R12 G/S שמעוצב בהשראת ה-R80 G/S המיתולוגי שאחראי במדיה גדולה לשלל אופנועי האדוונצ’ר שאנו רואים בכל פינה.
הדור החדש של ב.מ.וו R12 G/S נחשף בתחילת השנה ובימים מאלו מתחיל שיווקו גם בישראל. הוא מביא איתו פרשנות עיצובית נוספת לקווים הקלאסיים עם יחידת תאורה עגולה מלפנים, כנף קדמית גבוהה ומיכל דלק מעוגל. לפן הקרבי בעיצוב ובייעוד אחראיים חשיוקי שפיצים בקוטר 21 אינץ’ מלפנים ו-18 אינץ’ מאחור (כחלק מחבילת אנדורו פרו המוצעת כסטנדרט בישראל). כמובן שגם לצביעה ישנו חלק משמעותי בעניין, כשה-G/S יוצע בצביעת לבן-כחול-אדום קלאסית או בצביעת שחור מט מודרנית יותר. צבעת שלישית בגווני חאקי/זהוב שהיא כל כך אייטיז כרגע עדין לא עושה עלייה.
על ההנעה של ה-R12 G/S אחראי מנוע בוקסר 1,170 סמ”ק מקורר אוויר-שמן הניע גם את יתר בני המשפחה, ומפיק בתצורתו העדכנית 109 כ”ס ב-7,000 סל”ד ומומנט של 11.6 קג”מ ב-6,500 סל”ד. רכיבי השלדה משלבים בין מזלג קדמי הפוך מתכוונן וזרוע אחורית חד צידי מאלומיניום עם בולם מרכזי. המראה הוא אולי רטרו אבל אלקטרוניקה יש בשפע, כשאני ניתן למצוא ב-G/S מערכות בקרת משיכה, ABS הפועלת תחת הטיה, מערכת בקרת בלימת מנוע, בקרת זינוק בעלי ושלושה מצבי רכיבה שונים עם חווי על גבי מסך ה-TFT המשמש כלוח מחוונים.
ב.מ.וו R12 G/S מגיע ארצה ברמת גימור Pure, הכוללת אבזור כמו מיגון גחון ומיגון ידים מקוריים, ג’ק אמצע וגם חימום לידיות, מפתח חכם ובקרת שיוט. מחירו של האופנוע בישראל עומד על 145 אלף שקלים ללא אגרות רישוי – מחיר הנמוך בכ-30% ממחירו של ה-R1300 GS שהוא כידוע הגלגול המודרני הבכיר של סדרת ה-GS. אפשר להסתכל על זה כסוג של מציאה, וזה עוד לפני שמביאים בחשבון את הסטייל שנוטף מגרסת הרטרו.