אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: סקודה אוקטביה 1.0 ליטר ׳אמבישן׳
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: סקודה אוקטביה 1.0 ליטר ׳אמבישן׳
סקודה אוקטביה

נהיגה ראשונה: סקודה אוקטביה 1.0 ליטר ׳אמבישן׳

המשפחתית של סקודה עברה מתיחת פנים ומקבלת יחידת הנעה חדשה ומסקרנת, יצאנו לבדוק

דין אפפל 16/05/2017 צלם: שחר אלגזי

סקודה אוקטביה 1.0 ליטר ׳אמבישן׳

בעד: מרווחת, אבזור ומערכות בטיחות מתקדמות

נגד: נוחות נסיעה, עידון מערכת הנעה

סיכום: מהטובות בקבוצתה


נתונים: 999 סמ”ק, 115 כ”ס בין 5,000 ל-5,500 סל”ד, 20.3 קג”מ בין 2,000 ל-3,500 סל”ד, 1247 ק”ג, 13.1 ק”מ לליטר (במבחן)

 

למרות היחלשותה של קטגורית המשפחתיות הקומפקטיות עדין מדובר בקטגוריה ממנה נמכרות הכי הרבה מכוניות בשנה. בניהן סקודה אוקטביה היא אחת השחקניות הדומיננטיות בשוק הקומפקטיות ועכשיו, 4 שנים אחרי שהוצגה, הגיע הזמן לריענון אמצע החיים.

סקודה אוקטביה
צילום: שחר אלגזי

 

גרסאות, אבזור, מחירים

לקחנו למבחן את גרסת הכניסה, עם המנוע הקטן ורמת הגימור הבסיסית, זאת כנראה תהיה הגרסה הנמכרת ביותר של האוקטביה (כן, ציי רכב). לגרסה זאת מנוע 1.0 ליטר מוגדש טורבו המפיק 115 כ״ס, בהשוואה ל-110 כ״ס ממנוע 1.2 ליטר, ומומנט של 20.3 קג״מ (2.5 קג״מ יותר). מעליו יוצעו 2 מנועי טורבו-בנזין נוספים בנפח 1.4 ליטר ו-1.8 ליטר המפיקים 150 כ”ס ו-180 כ״ס בהתאמה. לשניהם אגב אותו שיא מומנט, 25.5 קג״מ.

רמת הגימור ׳אמבישן׳ (הנמוכה מבין 3 רמות אבזור) מגיעה מאובזרת למדי וכוללת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה עם מסך 6.5 אינץ שכוללת 8 רמקולים ודיבורית, קיפול אוטומטי למראות, יציאת מיזוג למושב האחורי, פנסי ערפל ומערכת עצור-סע. רמת הגימור ׳סטייל׳ מוסיפה בין היתר חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ’, כיוון תמיכה לגב תחתון ומערכת שמע משודרגת עם מסך 8 אינץ’ ואופציה להתממשק לטלפון הנייד. מעליהן יש את רמת האבזור ׳אקסקלוסיב׳ שמוסיפה מצלמה לנסיעה לאחור, כניסה ויציאה ללא מפתח, חישוקי 17 אינץ’ ומשוטים להעברת הילוכים על ההגה. כבר מגרסת הגימור ׳אמבישן׳ מקבלים מערכות בטיחות שכוללות מערכת בלימה אוטונומית ובקרה אקטיבית לסטייה מנתיב. ה׳אקסקלוסיב׳ מוסיפה גם יכולת זיהוי שטחים מתים לאבזור הבטיחותי. מחירה הרשמי של האוקטביה מתחיל ב-128,000 שקלים שמגלמים ירידה של 4,000 שקלים, ומגיע עד ל-153,000 שקלים לגרסת ה-1.8 ליטר טורבו בגימור ׳אקסקלוסיב׳.

סקודה אוקטביה
צילום: שחר אלגזי

 

מה השתנה?

במבט ראשון קשה מאוד לראות את ההבדלים לפני ואחרי מתיחת הפנים, על אחת כמה וכמה בפרופיל ומאחור שם ההבדלים זניחים מאוד. ההבדל העיקרי מבחוץ הוא בקדמת האוקטביה, שקיבלה גריל שונה והפנסים בכל צד נחצו וכעת מזכירים בסגנונם את האלו של מרצדס E-Class שהייתה במשך הרבה שנים מזוהה לפי צמד הפנסים מכל צד של הגריל. בנוסף קווי המתאר והקימורים החדים שרצים לאורך חלקי הפח השונים, עודנו מעט וכעת נראים פחות מחודדים מבעבר. בתא הנוסעים בולטת לעין (בעיקר עם התא נוסעים השחור ברכב המבחן שלנו) מערכת מולטימדיה חדשה וגדולה יותר בעוד שבשאר התא ישנם פה ושם שיפורים לאיכות החומרים וההרכבה אבל התחושה מוכרת למי שמגיע מדגמי פולקסווגן למיניהם, וחסרת מעוף עבור אחרים. מה שבטוח – סקודה אוקטביה היא עדיין מכונית מאוד מרווחת, החל מהמושבים הקדמיים, עובר באחוריים ומסתיים בתא המטען העצום.

סקודה אוקטביה
צילום: שחר אלגזי

 

 

איך זה מרגיש?

מצויידים בחששות וסטיגמות עתיקות יומין מבית אבא, תהינו אם המנוע איננו קטן מדי על מנת להניע את המרכב הגדול. האם היא תסחוב בעליות מזדמנות? האם מדובר בירידה לעומת הגרסה הבסיסית היוצאת בעלת המנוע הגדול יותר ומרובע הצילנדרים?

ובכן, האוקטביה החדשה מצליחה להפתיע עם כושר סחיבה ונסיעה מרשים למדי, לולא היינו מודעים ליחידת הכוח הקטנטונת היינו מנחשים שמדובר במנוע גדול יותר, גם היעדר צילינדר איננו מורגש תכופות ורק נסיעה בתנועה עמוסה ופקוקה או בתוואי אורבני תחשוף רעידות שעוברות אל תא הנוסעים. אפשר לשכוח את הקלישאות, שיוט במהירויות תלת ספרתיות נעשה ללא מאמץ גם כאשר המזגן נקרא לדגל.

המנוע בעל זמינות טובה ובעל רצועת כוח גמישה וארוכה, שימוש במצב ידני או ספורט מקצרים את זמן התגובה ומסייעים לו בהאצות ביניים ועקיפות. תומכת בו תיבת ההילוכים, רובוטית כפולת-מצמדים בעלת 7 מהירויות שעובדת באופן רהוט ושקוף לרוב. בתנועה צפופה ועמוסה היא מעט מתבלבלת ולעיתים מורגשת העברת הילוך מלווה בחבטה קלה.

סקודה אוקטביה
צילום: שחר אלגזי

 

האוקטביה מבודדת היטב את רעשי המנוע והרוח, אך רעשי הכביש לא מבודדים כהלכה. ואם בתלונות עסקינן המושב לא תמך בגב התחתון באופן מספק. נוחות הנסיעה היא לא נקודת החוזק של האוקטביה בייחוד על כבישי העיר המצולקים שם היא מעבירה כל פרט אל תא הנוסעים. במהירויות שיוט על כבישי ארץ ישראל הלא מושלמים, היא לא מצליחה לשדר נינוחות. מהצד השני ההתנהגות בוגרת ונוסכת בטחון רב בנהג.

אבזור הבטיחות שהתווסף משמעותי למדי. מערכת שמירת נתיב אקטיבית אשר מזהה את הנתיב ושומרת עליו. כמו מערכות אחרות כאלו, חשוב לזכור, שהן מסתמכות על סימוני כביש תקינים וכשאלו אינם התפקוד אינו מושלם.

סקודה אוקטביה
צילום: שחר אלגזי

 

שורה תחתונה

גרסת הבסיס החדשה של האוקטביה היא מכונית מרשימה למדי. המנוע דל הנפח והגלילים מעניק ביצועים טובים. גם לאחר מתיחת הפנים ממשיכה האוקטביה להציע מרחב מחיה טוב מאוד לנוסעים שלה ועכשיו היא גם שומרת עליהם טוב יותר, עם מערכות הבטיחות המתקדמות.

לשלילה נציין את הנוחות הבינונית על כבישים משובשים וגם את המחסור התמוה בחיישני נסיעה לאחור. אבל גם עם טרוניות כאלו ואחרות ברור לחלוטין שסקודה לקחה מוצר עובד ומוכר וליטשה אותו. יותר מזה – היא מוצעת כעת בגרסה נגישה ומוזלת, כזו שבוודאי תקרוץ ללא מעט שחקנים בשוק הזה.

כתבתם של דין אפפל וגל מלמן

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביהPreview
סקודה אוקטביה-2סקודה אוקטביה-2Preview
סקודה אוקטביהסקודה אוקטביהPreview
סקודה אוקטביה-4סקודה אוקטביה-4Preview
סקודה אוקטביה-5סקודה אוקטביה-5Preview
סקודה אוקטביהסקודה אוקטביהPreview
סקודה אוקטביהסקודה אוקטביהPreview
סקודה אוקטביהסקודה אוקטביהPreview
סקודה אוקטביה-13סקודה אוקטביה-13Preview
סקודה אוקטביהסקודה אוקטביהPreview
סקודה אוקטביה-10סקודה אוקטביה-10Preview
סקודה אוקטביה-11סקודה אוקטביה-11Preview
סקודה אוקטביה-9סקודה אוקטביה-9Preview
סקודה אוקטביה-8סקודה אוקטביה-8Preview
סקודה אוקטביה-15סקודה אוקטביה-15Preview
סקודה אוקטביה-16סקודה אוקטביה-16Preview

אוקטביה סקודה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד