המהפכה הסינית הגיעה גם לשוק הדו-גלגלי בישראל, כשבשנים האחרונות אחנו רואים את ההתחזקות העקבית של יצרניות אופנועים סיניות כמו CF מוטו, QJ מוטור ובנלי (ששייכת ל-QJ). הבוקר מחדשת את פעילות בישראל גם זונטס, שפעלה בישראל בשנים האחרונות בהיקף נמוך יחסית וכעת יוצאת לדרך בתנופה מחודשת תחת יבואנית חדשה.
כיום זונטס משוות בישראל על ידי חברת יורודרייב שנרכשה לאחרונה על ידי קבוצת דלק מוטורס, כך שהיא כעת משתייכת לחטיבה הדו-גלגלית של דלק שכוללת כמובן גם את אופנועי ב.מ.וו. השיווק של זונטס יעשה בפריסה ארצית, כשבשלת ראשון יכלול אולם תצוגה ראשי בתל אביב ועוד 4 מתחמי מכירה בסניפי יורדרייב ברחבי הארץ עם הסתמכות על מרכזי השירות ומערכך הלוגיסטיקה של דלק מוטורס.
זונטס עצמה היא יצרנית אופנועים שהוקמה בשנת 2003 ועשתה קפיצה טכנולוגית מרשימה בשנים האחרונות, עם הצגת קו דגמים מודרני ונרחב הכולל היצע הולך וגדל של דגמים מותאמים לתקינה האירופאית שנועדו לספק מענה כמעט לכל קטגוריה פופולארית בשוק הדו-גלגלי. את המתקפה המחודשת שלה על השוק הישראלי תתחיל זונטס עם לא פחות משבעה דגמי קטנועים ואופנועים, אליהם צפויים להצטרף בחודשים הספורים דגמים נוספים.
בגזרת הקטנועים אמור להוביל את החדירה המחודשת 368M, קטנוע ספורט מנהלים עם מנוע בנפח 368 סמ”ק (כפי שרומז השם) המספק 38.3 כ”ס עם שני מצבי רכיבה לבחירת הרוכב, מערכות ABS ובקרת משיכה ושילוב של חישוקי 15 אינץ’ מלפנים ו-14 אינץ’ מאחור. מחירו של ה-368M עומד על 35 אלף שקלים. לצידו תוצע גם גרסת 250 סמ”ק זהה בהמחיר של 31 אלף שקלים שתהנה מתעריף ביטוח מוזל. שני הדגמים יזכו להנחה של 2,000 שקלים במהלך תקופת ההשקה.
הבשורה המעניינת של זונטס לשוק הקטנועים מגיעה מכיוון דגם הנקרא 368G שהוא קטנוע אדוונצ’ר עם חישוקי 17 אינץ’, העושה שימוש באותו מנוע 368 סמ”ק של דגם ה-M כשהוא מצויד במזלג הפוך וצמד בולמים מאחרו עם אפשרות כיוון חלקית, מיכל דלק בנפח 17.5 ליטר ואת כל סממני האדוונצ’ר העיצוביים. מחירו של זונטס 368G עומד על 42 אלף שקלים עם הנחה של 3,000 שקלים בתקופת ההשקה. הקטנוע הרביעי אותו תשווק זונטס הוא קטנוע 125 סמ”ק עירוני ומאובזר היטב (משקף מתכוונן חשמלית, ABS ומפתח חכם) בשם 125M שמחירו עומד על 23 אלף שקלים.
היצע האופנועים של זונטס יכלול בשלב ראשון שני דגמי אדוונצ’ר. הראשון הוא ה-350T2 שמכוון לקטגוריה העממית, כשהוא מונע על ידי מנוע סינגל בנפח 348 סמ”ק המספק 39 כ”ס ומתגלגל על שילוב של חישוק 19 אינץ’ מלפנים ו-17 אינץ’ מאחור עם צמיגי טיובלס. מחיר של האופנוע עומד על 33 אלף שקלים, ובזמן ההשקה על 30 אלף שקלים.
האדוונצ’ר השני הוא זונטס 703F. כאן מדובר באדוונצ’ר קרבי יחסית עם שילוב של חישוקי 21 אינץ’ מלפנים ו-18 אינץ’ מאחור, מתלים מתכוונים במלואם מתוצרת מרזוקי, מיכל דלק בנפח 22 ליטרים ומערכת ABS עם אפשרות ניתוק חלקית. ה-F מונע על ידי שלושה צילינדרים רוחבי בנפח 699 ס”מ המספק 97 כ”ס ומיוצע גם בגרסה מוגבלת הספק לבעלי רשיון A1. מחירו עומד על 58 אלף שקלים או 55 אלף שקלים בזמן ההשקה.
אותו מנטע טריפל משמש גם את ה-703RR, אופנוע כביש ספורטיבי למראה עם שלדת אלומיניום, מתלים מתכוונים מתוצרת מרזוקי, בלמים רדיאלים מתוצרת ברמבו בחזית, קוויקשיפטר מלא ומערכות ABS ובקרת משיה ניתנות לניתוק. מחירו של ה-RR על 60 אלף שקלים (57 אלף שקלים בתקופת ההשקה) כשניתן לקבלו גם בגרסה מוגבלת לבעלי רשיון A1.