הצגתה של מיני קאנטרימן, רכב הפנאי הראשון של היצרנית, לא נראתה טבעית למותג ה”קטן”. טרנד רכבי הפנאי עוד היה יחסית חדש, ולא היה ברור לכולם איך רכב פנאי ישתלב בהיצע המכוניות הקטנות של מיני. השנים עברו ועם ההצלחה אי אפשר להתווכח – מיני מסרה מעל ל-540,000 יחידות מהקאנטרימן (הוצג ב-2010) – ועכשיו הגיע הזמן להציג את היורש.
הקאנטרימן החדש יושב על הפלטפורמה המוכרת של מיני, זו המשרתת גם את דגמי ב.מ.וו בעלי ההנעה הקדמית. אם בעבר הוא היה אחד מכלי הפנאי הקטנים, הדור הנוכחי כבר מתקרב מאוד לטרטוריה של כלים דוגמת אודי Q3 וב.מ.וו X1 עם כ-20 ס”מ שנוספו לאורך (431 ס”מ סה”כ), 3 ס”מ לרוחב (182 ס”מ) ובסיס גלגלים שצמח ל-267 ס”מ (תוספת של 7.5 ס”מ).
מיני קאנטרימן החדש מיישר קו עם דגמי מיני העדכניים במראה החיצוני, אך מוסיף איפור שטח בולט יותר ביחס לקאנטרימן היוצא. גם בתא הנוסעים תמצאו מראה מוכר משאר דגמי היצרנית, אך מיני מרבה לספר כי מערכות המולטימדיה ומסכי המגע הם מהדור החדש שככל הנראה יחלחל בהדרגה לשאר דגמי היצרנית.
היצע המנועים מוכר לנו מדגמים אחרים של מיני וב.מ.וו – דגם הבסיס (‘קופר’) יוצע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל’ (3 ציל’) המפיק 136 כ”ס ו-22.6 קג”מ. הקופר S יוצע עם ה-2.0 ל’ המוגדש המפיק 192 כ”ס ו-28.5 קג”מ. שני המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית כסטנדרט או אוטומטית-פלנטרית כאופציה (6 היל’ בקופר, 8 היל’ בקופר S). מיני מספרת כי השיגה שיפור משמעותי לביצועים ונותנת כדוגמה (אחת ויחידה) את גרסת הקופר S כפולת ההנעה האוטומטית שתאיץ ל-100 קמ”ש ב-7.2 שניות – 0.9 שניות מהר יותר מהגרסה המקבילה של הקאנטרימן היוצא.
נכון להיום (ועד להצגת גרסת ה-JCW), הקאנטרימן החזקה ביותר היא גם הירוקה ביותר. גרסת הפלאג-אין ההיברידית מעמידה לרשות הנהג 224 כ”ס ו-39.2 קג”מ המגיעים משילוב של מנוע הבנזין הבסיסי (1.5 ל’, טורבו, 136 כ”ס) ומנוע חשמלי המפיק 88 כ”ס. טווח הנסיעה החשמלי לא נמסר, אך מיני מבטיחה מהירות מרבית בנסיעה על כוח החשמל בלבד של 125 קמ”ש (ויותר בשילוב מנוע הבנזין, כמובן). ישנן גם שתי גרסאות דיזל, אך ספק אם אלה יגיעו אלינו שיתחיל השיווק המקומי בשלהי הרבעון הראשון של 2017.