אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לא רק אדוונצ’ר: ב.מ.וו צפויה להציג שלושה דגמי בוקסר 1300 חדשים
ראשי » דו-גלגלי » לא רק אדוונצ’ר: ב.מ.וו צפויה להציג שלושה דגמי בוקסר 1300 חדשים

לא רק אדוונצ’ר: ב.מ.וו צפויה להציג שלושה דגמי בוקסר 1300 חדשים

משפחת הבוקסרים של ב.מ.וו צפויה להתרחב בקרוב עם שלושה דגמים חדשים על בסיס מנוע ה-1300 שהוצג ב-R1300 GS החדש

אופיר דואק 25/03/2025 צלם: יצרן

האבולוציה של מנועי הבוקסר המסורתיים של ב.מ.וו זכתה לפרק חדש עם הצגתו של R1300 GS לפני כשנה וחצי. הגיוני למדי המהדורה החדשה של מנוע הבוקסר הוצגה באופנוע החשוב ביותר של החברה, אבל הגיוני לא פחות שהוא יניע גם דגמים נוספים במשפחה. זה אכן מה שצפו לקרות בחודשים הקרובים, כאשר אישורי תקינה ורישום מעידים כי ב.מ.וו תציג שלושה דגמים חדשים על בסיס מנוע ה-1300 החדש שלה.

על פי הדיווחים מדובר בדגמי R1300 R, R1300 RT ו-R1300 RS. על פי שיטת סימול הדגמים המסורתית של ב.מ.וו, ובדומה לדגמים הנוכחיים על בסיס מנוע ה-1,250, צפוי דגם ה-R להיות אופנוע רודסטר/עירום, ה-RS יהיה זהה אך בתוספת חצי פרינג ואילו ה-RT תהיה גרסת ספורט תיור לכביש. בדומה ל-GS, לא יהיה מדובר בשדרוג לדגמי ה-1250 הנוכחיים, אלא בדגמים חדשים שיתבססו על שלדה וחדשה בעלת בסיס משותף לשלושתם, ומין הסתם עם גאומטריה ותנוחת רכיבה שונים מאלו של ה-GS בהתאם לייעוד.

המהדורה העדכנית של מנוע הבוקסר מקורר האוויר והנוזל של ב.מ.וו היא בעלת הבסיס התכנוני דומה לזה של מנוע ה-1250, אך הנפח גדל ל-1,300 סמ”ק בדיוק. הגדלת הנפחה הושגה בזכות הגדלת קדח הבוכנה ל-106.5 מ”מ לצד קיצור מהלך הבוכנה מ-76 ל-73 מ”מ, זאת כדי לאפשר למנוע להגיע לסל”ד גבוה יותר. בנוסף זכה המנוע ליחס דחיסה מוגדל, שסתומים מוגדלים ומערכת ניהול חדשה. כל אלו הפכו אותו לבוקסר הסדרתי החזק בהיסטוריה של ב.מ.וו, עם הספק של 145 כ”ס ומומנט של 15.2 קג”מ.


 

נתונים אלו מתייחסים לתצורתו הסטנדרטית של המנוע, אך יתכן מאד שהוא יזכה לשינויים קלים, ובהתאם לכך לנתוני תפוקה מעט שונים, בהתאם לייעוד של כל אחד משלושת הדגמים החדשים הצפויים לעשות בו שימוש. מה שיותר מעניין הוא שכידוע המנוע החדש מוצע גם עם אופציה לתיבת הילוכים ASA שהוצגה ב-R1300 GS אדוונצ’ר, כאשר היא מאפשרת החלפת הילוכים אוטומטית באמצעות מנגנון אלקטרו-מכאני, לצד מצב ידני עם החלפת הילוכים באמצעות מתגים על הכידון. סביר להניח שהאופציה האוטומטית תוצע גם בשלושת הדגמים העתידיים במשפחה.

בנוסף צפויים שלושת הדגמים להציע עיצוב עדכני הנאמן לקו הרדיקאלי של ב.מ.וו מהשנים האחרונות, לצד יישור קו בתחום מערכות העזר האלקטרוניות וככל הנראה גם מערכות בטיחות אקטיביות מבוססות ראדאר כי שניתן למצוא בדגמי ה-GS הבכירים והמאובזרים. הצגת שלושת הדגמים במקביל או בנפרד צפויה להיעשות כאמור כבר במהלך החודשים הקרובים.

bmw R1300 R R1300 RT ב.מ.וו ב.מ.וו R1300 GS ב.מ.וו בוקסר מנוע בוקסר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד