אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טויוטה היילקס GR ספורט במבחן דרכים – גיבור יקר
ראשי » מבחני דרכים » טויוטה היילקס GR ספורט במבחן דרכים – גיבור יקר
טויוטה היילקס GR

טויוטה היילקס GR ספורט במבחן דרכים – גיבור יקר

טויטה מנסה לרענן את תדמיתו של היילקס כרכב העבודה הקשוח עם גרסת GR ספורט קרבית. האם מדובר בקוסמטיקה בלבד או בסופר טנדר יפני שיקפיץ לכם את הדופק?

אופיר דואק 10/08/2023 צלם: אופיר דואק

בעולם ישנם דגמים שתדמיתם כל כך התקבעה בציבור עד שהם הפכו להיות שם נרדף לתכונות אותן הם מייצגים. טויוטה היילקס הוא דוגמה בולטת לכך, טנדר העבודה האפרורי התקבע במהלך השנים (ותודה גם ל-Top Gear) כרכב עבודה קשוח ועמיד,כזה שישרוד לנצח ומנועו ימשיך לטרטר בקצוות הנידחות ביותר של העולם.

התדמית הזו משרת מצויין את טויוטה ומתורגמת היטב למכירות ברחבי העולם, אלא שבשנים האחרונות היא פחות מתיישבת עם העובדה שטנדרים הפכו, בעיקר בארה”ב לתחליף לרכבי שטח עבור חובבי הטיולים והאקסטרים, בעיקר מאז שפורד הציגה את ה-F150 ראפטור לפני כעשור. בארה”ב זו לא בעיה עבור טויוטה כי במקום היילקס היא מוכרת שם את הטאקומה שעבר טיפול של סדנת TRD, אבל השימוש בטנדרים גם כרכבי פנאי רב תכליתיים הפך נפוץ גם ברחבי העולם ואפילו אצלנו. בהתאם לכך יצרניות הטנדרים מציגות עוד ועוד “סופר טנדרים” חזקים, מוגבהים וקשוחים.

טויוטה כל זה קורה בזמן שטיוטה בשנים האחרונות מנסה להתנער מתדמיתה האפרורית ומטפחת את חטיבת הביצועים שלה GR.  לא רק סופרה ויאריס GR, בטויטה רוצים לשדרג גם את תדמיתו של היילקס מיודענו, שזוכה להצלחה גדולה בשנים האחרונות במרוצי ראלי ומדבר, כולל זכיה בראלי דאקאר המפרך. משם הדרך להצגת גרסת GR ספורטיבית הייתה קצרה, ובשבועות האחרונים טויוטה היילקס GR ספורט נחת גם בישראל עם תג מחיר עסיסי של 370 אלף שקלים, כשהוא פונה עבור מי שרוצה יותר מהטנדר שלו.


אז מה כוללת חבילת ה-GR ספורט? חיצונית ישנם שדרוגים שעוזרים להיילקס להתנער מתדמית רכב העבודה האפרורי, ולהעניק לו נופך נוסף של קשיחות (כאילו שהייתה חסרה לו כזו). השבכה הקדמית החדשה מודגשת ועם הכיתוב TOYOTA במקום סמל החברה בסגנון טנדרים אמריקאים. הפגוש הקדמי קיבל עיצוב שונה עם, חלק תחתון כסוף הממשיך את מיגון הגחון וגם מאפשר לשפר את זווית הגישה קלות ל-30 מעלות.


כנפוני הפלסטיק  הוגדלו כדי לסוכך על מפשק הסרנים שהורחב ב-13 ס”מ משמעותיים, כשבסך הכל רוחבו של ה-GR צמח ל-202 ס”מ שהם 17 ס”מ יותר מהיילקס סטנדרטי. על הארגז מותקן חיפוי אווירודינמי הממשיך את קו קבינת הנוסעים וכמובן אי אפשר בלי תגי GR במיקומים אסטרטגיים ותגי היילקס מושחרים. יחד עם מרכב מוגבה שהגדיל את מרווח הגחון לכמעט 32 ס”מ היילקס GR נראה קשוח ומרשים. הדבר היחיד שפוגע בעיצוב הוא שבמבט מהצד הצמיגים נראים מעט קטנים מידי, למרות שהם במידה ראויה של 265/65 על חישוקי 17 ובעלי פרופיל ראוי. כנראה בגלל שהתרגלנו לצמיגים מפלצתיים כמו בדגמי הראפטור.




האופי הספורטיבי ממשיך גם לתא הנוסעים. הפלסטיקה אמנם נשארה קשיחה ומגורענת כיאה לרכב עבודה שנועד להזיע ולא להתפנק, אך הוא מעניק תחושה מהודרת יותר בזכות תוספות כמו מושבים עור/אלקנטרה ספורטיביים, חגורות בטיחות אדומות ודוושות אלומיניום, אך מצרף  גם דיפון פלסטיק דמוי סיבי פחמן בלוח המכשירים ובדלתות שנראה זול למדי. מעבר לכך ההיילקס נשאר היילקס. בנוי היטב, עם הנדסת אנושברורה ומספק מרווח הגיוני לארבעה נוסעים עם אופציה לדחוס גם נוסע חמישי מזדמן.

ומה מעבר לקוסמטיקה? מסתבר שלא הרבה. יחידת ההנעה נותרה זהה לזו שבדגמי ההיילקס הבכירים כמו גם בלנד קרוזר. זה לא בהכרח רע כי מדובר ביחידת הנעה מוצלחת, עם שפע מומנט שמסוגלת להתמודד בקלות עם הדרישות מרכב שכזה בעבודה ובשטח, אבל רמת הביצועים פחות תואמת את המראה ורחוקה ממה שיש לשברולט קולוראדו ZR2 ופורד ריינג’ר ראפטור בעלי מנועי הבנזין הבשרניים. בקיצור, כוח יש, אבל לא ביצועים ספורטיביים.



כאמור מפשק הסרנים וזוויות המרכב שופרו, ואליהם מצטרפים בולמי זעזועים וקפיצים משופרים שגם נראים מצויין כיוון שהם צבועים באדום. גם כאן התוצאה השאירה אותנו בתחושה מעורבת. המתלים נותרו נוקשים למדי וזה מורגש בכל שביל זרוע אבנים ובורות. יכולת השיכוך רחוקה מהגיהוץ המופתי של הראפטור וגם על הכביש כאשר לא הארגז לא עמוס היילקס GR מזכיר שהוא קודם כל טנדר. בצד השני של המשוואה ניתן להרגיש שיפור ביכולת הריסון של המתלים עם פחות נדנודי מרכב בעיקר מכיוון החרטום. שלא תבינו לא נכון. טויוטה היילקס נותר כלי יעיל וקשוח שיקח אתכם רחוק כשהוא עמוס בציוד גם בשטח טכני בלי למצמץ כשבעת הצורך יש לו הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורי. אבל למרות הלוק שלו, הוא רחוק מלהיות ההיילקס של נאסר אל עטיה. גם אם תחליטו שאתם מתחרים בדקאר טויוטה היילקס GR ידע לקפץ על דרופים בשבילים מהירים, הוא קרוב לוודאי ישרוד, הגב שלכם פחות.



כך שבסופו של דבר נשארנו כאן עם היילקס שמציע את כל התכונות הטובות והמוכרות שלו כרכב עבודה יעיל. בגרסת ה-GR הוא גם נראה מצויין, מאובזר היטב ובעל יכולת שטח וכביש מעט טובות יותר, אבל לא טובות מספיק כדי להצדיק תוספת של 100 אלף שקלים ביחס להיילקס אדוונצ’ר ו-60 אלף שקלים להיילקס סהרה. אולי בדור הבא של היילקס שנמצא ממש מעבר לפינה בטיוטה יחליטו להציע גרסת GR שהולכת עד הסוף. עד אז, נמשיך לפנטז על ההיילקס של נאסר אל עטיה.


טויוטה היילקס GR – תעודת זהות
מנוע: 2,755 סמ”ק, טורבו דיזל 4 צילינדרים, הספק: 204 כ”ס ב-3,000-3,400 סל”ד, מומנט: 51 קג”מ ב-1,600 עד 2,800 סל”ד
תמסורת: תיבת הילוכים אוטומטית, 6 יחסי העברה והילוך כוח, הנעה: כפולה, שילוב חשמלי, בסיס גלגלים: 308.5 ס”מ, משקל: 2,125 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.7 שניות, מהירות מרבית: 175 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 10.1 ק”מ לליטר, מחיר: 370 אלף שקלים

טויוטה היילקס GRטויוטה היילקס GRPreview
Hilux GR 08Hilux GR 08Preview
Hilux GR 12Hilux GR 12Preview
Hilux GR 17Hilux GR 17Preview
Hilux GR 16Hilux GR 16Preview
Hilux GR 15Hilux GR 15Preview
Hilux GR 14Hilux GR 14Preview
Hilux GR 13Hilux GR 13Preview
Hilux GR 10Hilux GR 10Preview
Hilux GR 09Hilux GR 09Preview
Hilux GR 07Hilux GR 07Preview
Hilux GR 06Hilux GR 06Preview
Hilux GR 05Hilux GR 05Preview
Hilux GR 04Hilux GR 04Preview
Hilux GR 03Hilux GR 03Preview
Hilux GR 02Hilux GR 02Preview
Hilux GR 01Hilux GR 01Preview

GR ספורט טויוטה טויוטה היילקס טויוטה היילקס GR טויוטה היילקס GR ספורט טנדר 4X4
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד