אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ווספה GTS 300 HPE (מבחן): דינאמיקה, רומנטיקה ודברים אחרים
ראשי » מבחני דרכים » ווספה GTS 300 HPE (מבחן): דינאמיקה, רומנטיקה ודברים אחרים

ווספה GTS 300 HPE (מבחן): דינאמיקה, רומנטיקה ודברים אחרים

ווספה GTS300 HPE מקבלת מנוע חדש, עוד עדכונים וסוגרת אצלנו 3 חודשים של שימוש. זה הזמן לדבר על מה שטוב ולתהות על כמה מוזרויות קטנות

אריאל אלסיבוני 31/12/2019

אני צריך להגיד את זה כבר עכשיו, אני אוהב ווספות. גם את המקוריות, עליהן יצא לי לרכוב לא מעט במילניום הקודם. אבל בעיקר אני אוהב את הגלגול האחרון של ה-GTS.

למה? כי אני אוהב לרכוב חזק ומהר על הקטנוע שלי. ווספה GTS300 לפני הכול, לא מגבילה אותך. היא לא מוצר בסיסי שהורכב מכמה צינורות מרותכים וחלקי פלסטיק. האיטלקים מכבדים את המקצוע שלהם ואת המורשת וזה מורגש. בייחוד כשאתה רוצה יותר מהקטנוע שלך.

ובכל זאת תשאל, מה הסיפור? עזוב מושגים ערטילאיים. תכל’ס בשטח, מה הקטע של הקטנועים האלו. או… יופי אני שמח ששאלת. הנה כמה דברים שאני ממש אוהב ב-GTS300 וגם כמה דברים שממש לא.

ווספה GTS 300 HPE (מבחן): דינאמיקה, רומנטיקה ודברים אחרים
גוף קטן, מנוע גדול

 


מנוע: ב-GTS300 יש את המנוע החזק ביותר שהותקן בווספה סדרתית מאז ומעולם. זהו מנוע ה-HPE החדש והמתוחכם של פיאג’ו שמופיע גם ב-MP3 החדש. אבל הסיפור כאן הוא לא הכוח. כאילו, אתה יכול להחליק גלגל אחורי על אספלט כזה ואחר. אפשר גם להניף את הגלגל הקדמי לאוויר די בקלות במהירות נמוכה. אבל הסיפור כאן הוא האופי של המנוע והחיבור שלו לואריאטור. את החיבור החלק, הטבעי, את התגובות ואת התוצאה לא יכול אף אחד לחכות. עניין של ניסיון כנראה.

מבנה: המנוע האמור יושב בתוך גוף קטן יחסית לקטנועי 300 סמ”ק אחרים. זהו אמנם מרכב גדול יותר לעומת הפרימוורה הקטנות, אבל עדיין אבסולוטית זה קטנוע קטן. והוא בנוי, באופן ייחודי למדי. בניגוד לכל קטנוע אחר, עם שלדה נפרדת וחיפויי פלסטיק – הווספה בנויה מקשה אחד. גוף אחוד, או מונוקוק, כמו במכונית. כזו הווספה הייתה מאז ומעולם. הגוף הקשיח הזה, מרגיש שונה לעומת כל קטנוע אחר. מקשה אחת, מוצקה, חסונה שמרגישה עמידה בכל מצב ובכל התעללות.

איכות: צריך לרכוב ולהשתמש בווספה כזו בכדי להבין במה מדובר. בעצם, מספיק רגע לעצור ולבחון אותה. את החיבור בין המשטחים, את איכות החומרים, את ריפוד הכיסא. אין כאן משהו שנעשה לאחר יד. המתגים מרגישים איכותיים, התאורה של לוח השעונים, פתחי האוורור בצד או עבודת המתכת והצבע. הכול נוצר והורכב ברמה הגבוהה ביותר באזור. פעם הבאה שאתה ליד אחת פתח את רגליות המורכב ותסתכל עליהן, מיד תבין על מה אני מדבר.

ווספה GTS 300 HPE (מבחן): דינאמיקה, רומנטיקה ודברים אחרים
תשומת לב נדירה לפרטים

 

מידות: הנה משהו שלי מציק באופן אישי. בפעם האחרונה שבדקתי, אני מותח 128 ק”ג על 181 ס”מ. מידות טובות. הווספה בנויה לאיטלקים חטובים עם חברות דקיקות. איך נאמר זאת בעדינות – אני לא חטוב ולא דקיק. כשאני רוכב לבדי, אין לי בעיה למצוא לעצמי מקום כאן. כשאני מרכיב את אשתי השדופה, אני מבין שאני מנצל למעשה את מלוא המושב ולא מותיר כל-כך מקום מאחוריי. אם היה אפשר להגדיל את הווספה בעשרה אחוזים לכל כיוון, זה היה מושלם עבורי.

בחירות: יש כמה בחירות תמוהות בווספה GTS300. בווספה מעדיפים באופן מסורתי לכוון את ה-GTS300 יותר לכיוון תאוצות מרשימות ופחות למהירות מרבית. 130 קמ”ש הם די והותר בכדי להשאיר אופנועים מאחוריך על איילון עמוס. אבל לפעמים איילון לא עמוס ועוד כמה קמ”שים היו מתקבלים בברכה. אבל עם זה אני עוד יכול לחיות, גם עם העובדה שקסדה הגדולה שלי (ע”ע מידות) לא נכנסת מתחת למושב. אבל המבנה הייחודי אומר שפתח התדלוק נמצא מתחת למושב האחורי. וזה קצת מעצבן, בייחוד כשלא שמים לב במהלך תדלוק ודלק ניתז אל חלל תא האחסון.

ווספה GTS 300 HPE (מבחן): דינאמיקה, רומנטיקה ודברים אחרים
אלסיבוני אוהב ווספות. תמיד אהב, כנראה שתמיד יאהב. איטלופיל

 

אלו היו כמה נקודות על ה-GTS300 שנמצאת אצלי בימים אלו. אני אוהב אותה מהסיבות המוזכרות, והתלונות שנרשמו לא מצליחות לטעמי לפגוע ברושם שמשאיר הכלי הזה עליי. כי גם בקטנועים יש ייחוס. אין דין אחד כדין האחר. וה-GTS היא המיוחסת מכולם לטעמי.

נתונים: 278 סמ”ק, 24 כ”ס ב-8,250 סל”ד, 2.6 קג”מ ב-5,250 סל”ד, 148 ק”ג (יבש), מחיר: 32,900 שקלים








GTS300 ווספה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד