תערוכת מילאנו נמצאת כבר מעבר לפינה, וגם השנה דוקאטי צפויה להביא לתערוכת האופנועים הביתית, והחשובה ביותר באירופה, מגוון של חידושים. את החידוש המעניין ביותר שהוא הצהרת כוונות ויכולות של החברה מבולוניה הזדרזה דוקאטי לחשוף כבר עתה. מדובר בגרסת ה-R של פאניגאלה V4 החדש שנחשף בקיץ שעבר, ואמור לשמש כבסיס לאופנוע המתחרה באליפות הסופרבייק העולמית איתו תנסה לזכות מחדש באליפות הרוכבים.
בהתאם לייעוד ולשאיפות, דוקאטי פאניגאלה V4 R עמוס טכנולוגיה ורכיבים אקזוטיים שהופכים אותו כנראה לדבר הכי קרוב לאופנוע סופרבייק שמורשה לעלות לכביש הציבורי והרבה כסף יכול לקנות. כיוון שמדובר האופנוע הומולוגציה, פאניגאלה V4 R עושה שימוש בגרסה מוקטנת נפח של מנוע הדסמוסדיצ’י סטראדלה, עם מהלך בוכנה שקוצר מ-53.5 ל-48.4 מ”מ שהוריד את נפחו ל-998 סמ”ק.
לצד זאת קיבל המנוע מספר שדרוגים ביחס לדור הקודם של ה-R העושה שימוש באותו מנוע, בהם בוכנות קלות יותר ב-5.1%, גל ארכובה בתכנון חדש לאינרציה מוגברת וניהול מנוע משודרג. ההספק נותר על 218 כ”ס המתקבלים ב-15,750 סל”ד, הספק דומה לזה של גרסת ה-S אך ב-2,250 סל”ד גבוהים יותר, כשכדי לעמוד בתקינת יורו 5 פלוס נכנס מנתק ההצתה לפעולה ב-16,000 בכל ההילוכים, למעט בהילוך השישי שם המנוע זוכה לטפס בעוד 500 סל”ד.
עבור מי שרוצה עוד יותר כוח ומוכן לוותר על תקינת הכביש, מוצעת עבור דוקאטי פאניגאלה V4 R מערכת פליטה מלאה של אקרפוביק שמקפיצה את ההספק ל-235 כ”ס וגם תחסוך 7 ק”ג ממשקל האופנוע, העומד על 186.5 ק”ג ללא דלק. שימוש בשמן מיוחד למרוצים מתוצרת של המפחית את החיכוך הפנימי יאפשר לרוכב לקבל עוד 3.5 כ”ס משמעותיים. יחס העבר הסופי ארוך יותר יחד עם פריינג אווירודינמי יותר ב-4% אפשרו להגדיל את המהירות המרבית ל-318.4 קמ”ש בתצורה הרגילה ו-330.6 קמ”ש בתצורת המרוצים המלאה.
ואם כבר הזכרנו אווירודינמיקה, אז חיצונית אי אפשר להתעלם מהכנפונים הגדולים יותר בחרטום שמגדילים את כוח ההצמדה ב-25% שמתורגמים לתוספת של 6 ק”ג במהירות של 300 קמ”ש. בנוסף ציידה דוקאטי את ה-R החדש בכנפוני צד תחתונים, בדומה לאלו שהציגה לראשונה באופנוע ה-MotoGP של 2021. כנפוני אלו נועדו שפר את ההצמדה לקרקע בהטיות החדות ולהעלות את מהירות הפניה. הפרינג החדש של דוקאטי פאניגאלה V4 R גם מאפשר זרימת אוויר משופרת למערכת הקירור ולמערכת היניקה, מה שתורם תופת של 1.3 כ”ס להספק במהירויות גבוהות.
בדומה לפאניגלה V4 S גם גרסת ה-R מגיעה בתצורה עם זרוע אחורית כפולה וחלולה, אך אפשרות כיוון למיקום ואורך הזרוע. תפריט המתלים, מתוצרת אוהלינס כמובן, כולל מזלג הפוך קדמי 43 מ”מ NPX ובולם אחורי TTX36 עם כיוונון מלא מכאני במקום המערכת החצי אקטיבית והנשלטת אלקטרונית שבדגם ה-S. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו היא מסדרת Hypure הייעודית למסלול, החישוקים עשויים סיבי פחמן ועל כמות מערכות העזר האלקטרוניות ואפשריות הכיול השונות ניתן לכתוב עד אחרי החגים.
גם המחיר של הדוקאטי פאניגאלה הכי הכי הוא בהתאם. החל מ-44 אלף יורו לפני קיט המרוצים ושלל רכיבי סיבי פחמן אופציונליים. זה אומר 10 אלף יורו מגרסת ה-S ו-17 אלף יורו יותר מפאניגאלה V4 סטנדרטי. תהיו בטוחים שזה לא יפריע למשוגעים לדבר שרוצים לרכב על האופנוע הכי קיצוני שדוקאטי מוכנה למכור לקהל הרחב.