דוקאטי מונסטר 1200 נוחת בישראל לאחר שרכבנו עליו לפני מספר חודשים בהשקה שנערכה לעיתונות העולמית. נזכיר בקצרה שאחד הדברים שהנחו את דוקאטי עם המונסטר החדש, היה החזרה למקורות, עם רצון לייצר כלי שיזכיר בעיצובו את המונסטר הראשון, המיתולוגי וירגיש קטן וקל כמותו.
דוקאטי מונסטר 1200 מקבל, בין השאר מנוע חדש המפיק 150 כ”ס (15 כ”ס לעומת הדגם המוחלף ו-5 כ”ס לעומת דגם ה-S הקודם) כשדוקאטי מתגאים בזמינות הכוח של מנוע הטסטה-סטרטה הזה. אפשר למצוא כאן גם את הרפרטואר האלקטרוני המקיף של דוקאטי עם מערכת ABS לפניה, בקרת משיכה, בקרת ווילי, מערכת בטיחות משולבת (המנהלת את בקרת המשיכה והווילי במטרה להקל על הרוכב), קוויק-שיפטר ושלושה מצבי רכיבה.
מחירו של דוקאטי מונסטר 1200S החדש נקבע על 135,000 שקלים כשדגם ה-1200 הרגיל יימכר כאן בתמורה ל-109,000 שקלים. עיקר ההבדל בין גרסת ה-1200 ל-1200S נח במיתלים. ה-1200 מגיע עם מזלג קאיאבה הפוך מתכוונן במלואו בקוטר 43 מ”מ ועם בולם אחורי של זאקס שמציע כיוון עומס קפיץ וכיוון לשיכוך ההחזרה. ה-S מגיע עם אוהלינס הפוך בקוטר 48 מ”מ מלפנים ועם בולם מאותה התוצרת מאחור – שניהם מציעים אפשרות כיוונון מלאה. השניים נפרדים גם במערכות הבלימה שלהם כשה-S משתמש בקליפרים מדגם M50 של ברמבו על דיסקים בקוטר 330 מ”מ ואילו ה-1200 משתמש בקליפרים מדגם M4.32 על דיסקים בקוטר 320 מ”מ.