אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו M5 החדשה נחשפה – הנה מה שצריך לדעת
ראשי » חדשות » ב.מ.וו M5 החדשה נחשפה – הנה מה שצריך לדעת
ב.מ.וו M5

ב.מ.וו M5 החדשה נחשפה – הנה מה שצריך לדעת

דור חדש לספורט-סלון של ב.מ.וו נחשף לפני תערוכת פרנקפורט

בן חסון 22/08/2017

אחרי כמעט שנה של דיווחים ברשת, תצפיות ברינג וטיזרים רשמיים של ב.מ.וו עצמה – ה-M5 החדשה נחשפה. הדור החדש (F90) הוא השישי בשושלת שהתחילה עם ב.מ.וו M5 המקורית בשנת 1984.

השינוי הדרמטי ביותר נוגע לדרך בה היא מעבירה את הכוח לאספלט – ב.מ.וו M5 החדשה מקבלת לראשונה מערכת הנעה כפולה מתוחכמת (M xDrive) שיודעת לחלק את הכוח בין הצירים קדימה-אחורה וימין-שמאל כסטנדרט. למערכת שלושה מצבים– הנעה כפולה ליום-יום והנעה כפולה במצב ‘ספורט’ בו המערכת מכוילת לקיצור זמנים במסלול – בשני המקרים הכוח עובר לגלגלים הקדמיים רק כשאחוריים מרימים ידיים. המצב השלישי הוא מצב של הנעה אחורית בלבד – מצב זה אמור לספק את חוויית הנהיגה הטהורה ביותר, לטענת ב.מ.וו ללא התערבות המערכות האלקטרוניות בכלל.

 


הדור החדש של M5 קל יותר מקודמו ב-15 ק”ג (שוקל 1,855 ק”ג), לא רע בהתחשב בכך שהמכונית החדשה גדולה יותר ומגיעה עם מערכת הנעה כפולה. כדי להשיל את הק”ג המהנדסים השתמשו בחומרים קלי משקל, כולל מכסה מנוע מאלומיניום וגג מסיבי פחמן. בלמים קרמיים (אופציה בתוספת תשלום) יחסכו 23 ק”ג נוספים ויציעו עמידות משופרת לעומס.

יחד עם שלדה קשיחה יותר ביחס לדור היוצא, בולמים אקטיביים (בעלי שלושה מצבים) ותהליך ארוך של כיול מתלים ע”י חטיבת M (בין היתר גם במסלול הנורבורגרינג, כמובן), בב.מ.וו מבטיחים כי זו ה-M5 הדינאמית מעולם. על האחיזה מופקדים צמיגים במידה 285/40R19 מאחור ו-275/40R19 מלפנים (חישוקי 20 אינץ’ כאופציה).

ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (15)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (15)Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (14)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (14)Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (11)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (11)Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (10)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (10)Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (9)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (9)Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (6)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (6)Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (5)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (5)Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (4)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (4)Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (2)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (2)Preview

 

בגזרת המנוע השינויים פחות דרמטיים. בחזית שוכן אותו V8 כפול-מגדשים בנפח 4.4 ל’ של הדור היוצא, שלמרות שעבר טיפול מקיף – המגדשים הוחלפו, כמו גם המזרקים, נעשו צעדים להפחתת חיכוך החלקים במנוע, ישנה מערכת קירור חדשה ויעילה יותר ועוד – לא מציג שינוי גדול על הנייר. ההספק עומד על 600 כ”ס (5,600-6,700 סל”ד) והמומנט על 76.5 קג”מ (1,800-5,600 סל”ד) – נתונים דומים מאוד לגרסאות המאוחרות של הדור היוצא (קומפטישן ומהדורת 30 שנה ל-M5 – לשתיהן גם 600 כ”ס אך נתון מומנט נמוך במעט).

ב.מ.וו M5
על הנייר לא השתנה הרבה, מתחת למכסה המנוע השתנה המון

 

על העברת הכוח מופקדת תיבת אוטומטית עם שמונה יחסי העברה (DCT כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים לדור היוצא). תודות למערכת ההנעה הכפולה ה-M5 החדשה מסיימת את המיאוץ ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות – שיפור מהותי של שניה(!) ביחס לדור היוצא, ו-0.5 שניות ביחס למהדורות המאוחרות כמו הקומפטישן. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ”ש, כאשר מי שיבחר בחבילת M האופציונלית יוכל לראות 305 קמ”ש מרביים.

ב.מ.וו M5
M5 עם הנעה כפולה? כן, ונשמע שב.מ.וו עשו את זה כמו שצריך…

 

ב.מ.וו הודיעה כבר כעת כי תייצר מהדורה “ראשונה” ומיוחדת ב-400 עותקים. זו כוללת גימור שונה בתא הנוסעים, סבכה צבועה בשחור, מושבי M ייחודיים ועוד. ה-M5 החדשה תגיע לשווקים כבר בתחילת שנת 2018, והיא צפויה להגיע גם אלינו.

ב.מ.וו M5
זו המהדורה הראשונה. ייצור מוגבל של 400 יחידות – נבדלת במספר סממני עיצוב בלבד

ב.מ.וו ב.מ.וו M5
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד