אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו M4 – יש גרסת CS חדשה, זה אומר שצריך לעשות סדר
ראשי » חדשות » ב.מ.וו M4 – יש גרסת CS חדשה, זה אומר שצריך לעשות סדר
ב.מ.וו M4

ב.מ.וו M4 – יש גרסת CS חדשה, זה אומר שצריך לעשות סדר

ב.מ.וו מוציאה גרסה נוספת לקופה הספורטיבית שלה, רגע אז כמה גרסאות כבר יש ל-M4?!

אריאל אלסיבוני 19/04/2017

כצפוי, ב.מ.וו מציגה בתערוכת שנחאי את ב.מ.וו M4 בגרסת CS חדשה. הגרסה החדשה אמורה למלא את החלל בין ה-M4 עם חבילת ה-‘קומפטישן’ לבין ה-GTS החזקה, היקרה וממוקדת המסלול.

בלי לכלול גרסות מיוחדות (כמו זו לדוגמה), אנחנו סופרים כבר ארבע גרסאות של ה-M4, אז החלטנו לעשות קצת סדר בבלגן. אז אלו האפשרויות שעומדות בפני רוכשי ה-M4 (מעבר לים).

ב.מ.וו M4
מצטרפת חדשה

 

ב.מ.וו M4


זו הגרסה הבסיסית והמוכרת היא מגיעה עם מנוע שישה ציל’ מוגדש טורבו שמפיק 431 כ”ס ו-55.9 קג”מ. נתוני הביצועים עומדים על 4.3 שניות (4.1 עם DCT) בזינוק ל-100 קמ”ש ו-250 קמ”ש – מהירות מוגבלת על ידי מחשב. קשה לקרוא למכונית כזו בסיסית, עם הרבה כוח, הנעה אחורית משובחת, מכלולים שפותחו על ידי M ותא נוסעים שיניח את דעתו של כל חובב הגה. אבל זו רק ההתחלה. זו דרך אגב ה-M4 ה קלה ביותר עם משקל של 1,497 ק”ג.

ב.מ.וו M4

 

בעד: הכי קלה, יש אופציה ידנית

נגד: גרסה בסיסית

שורה תחתונה: הכי קלה והידנית היחידה…

 

ב.מ.וו M4 ‘קומפטישן’

חבילת הקומפטישן אמורה לתת יותר ייחוד וגם להציע יכולת דינאמית משופרת. קודם כל יש כאן מנוע חזק יותר (450 כ”ס ואותם 55.9 קג”מ ואותו נתון תאוצה) אבל בעיקר אפשר למצוא כאן, שדרוג למערך המתלים. הקומפטישן מקבלת קפיצים, בולמים ומוטות ייצוב קשיחים יותר וגם חישוקי 20 אינץ’ קלים. מערכת פליטה ייעודית דואגת לשחרר עוד קצת כוח מהמנוע וגם עוד קצת ווקאליות שמסתתרת בו. המשקל של גרסה זו עומד על  1,515 ק”ג.

ב.מ.וו M4

 

בעד: קצת יותר חזקה

נגד: קצת יותר כבדה

סיכום: ידנית עם חבילת ‘M דרייבר’

 

ב.מ.וו CS  M4 – דגם חדש

אז כמו שאמרנו בפתיח, ה-CS הגיעה בכדי למלא את החלל שנותר בין גרסת הקומפטישן לבין ה-GTS. אפשר לראות את ההבדלים כבר מבחוץ, עם פגוש עמוק יותר עם כניסות אוויר גדולות יותר ודיפיוזר ברור מאחור. גם בדף הנתונים אפשר לראות את ההבדלים. ה-CS מקבלת שדרוג להספק ולמומנט (460 כ”ס ומומנט שעלה ל-61 קג”מ), מגיעה אך ורק עם תיבת ה-DCT של ב.מ.וו ויורדת ל-3.9 במיאוץ ל-100 קמ”ש. היות והיא מגיעה כשסטנדרט עם חבילת ‘M דרייבר’ המהירות המרבית המוגבלת עומדת כאן על 280 קמ”ש.

ב.מ.וו M4

 

ה-CS מקבלת את אותם שדרוגי מתלים שנמצאים ב-‘קומפטישן’ ומגיעה עם אותן מידות גלגלים וצמיגים, אבל החישוקים ייחודים לה והגומי כאן משובח יותר, מישלין פיילוט ספורט-קאפ 2. הסמי-סליקס האלו, עזרו ל-CS לקבוע זמן של 7:38 דקות מסביב לנורדשלייפה.

ב.מ.וו M4

 

כמובן שגם מבפנים ב.מ.וו לא ממש חסכו ויש כאן הגה M קל משקל, קרבון-פייבר, אלקנטרה וכל מה שאנשים כמוני וכמוך היו רוצים לראות מסביבם. התוספות נותנות את אותותיהן בנתון המשקל – 1,580 ק”ג.

ב.מ.וו M4

 

בעד: יורדת מ-4 שניות ל-100 קמ”ש

נגד: עוד משקל

סיכום: אפשר גיר ידני בבקשה?

 

ב.מ.וו GTS M4

טוב זוהי אם כל ה-M’ים, עם כמות ייצור מצומצמת ומחיר בהתאם. מבחינת ב.מ.וו זו מכונית מפוקסת מסלול וכנראה בגלל זה היא מציגה את הנתונים הכי מרשימים כאן. המנוע אולי מוציא את אותו נתון הקג”מ שיש ב-CS, אבל ההספק עומד כאן על 500 כ”ס. ואם זה לא מספיק גם המשקל של הגרסה הזו נמוך למדי (1,510 ק”ג) והביצועים גם הם טובים יותר – תאוצה ל-100 קמ”ש תוך 3.8 שניות ומהירות מרבית (עדיין מוגבלת מחשב) של 305 קמ”ש. אבל הסיפור של מכונית כזו, לא מסתכם אף פעם בקו ישר. גם לא בעזרים האווירודינמיים, או בקויל-אוברים המתכווננים, או בחישוקים הקלים, או בחלקי הקרבון-פייבר במרכב ובתא הנוסעים. הסיפור של מכונית כזו הוא מכלול של כל החלקים, של M4 שתוכננה על ידי החבר’ה בחטיבה M בשביל להקיף מסלולים מהר. את הרינג לדוגמה היא הקיפה ב-7:28 דקות.

ב.מ.וו M4

 

בעד: הכי קיצונית שיש בסדרה

נגד: אין מסלול בארץ

סיכום: תביא נסתדר

ב.מ.וו M4
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד