אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו M4 – יש גרסת CS חדשה, זה אומר שצריך לעשות סדר
ראשי » חדשות » ב.מ.וו M4 – יש גרסת CS חדשה, זה אומר שצריך לעשות סדר
ב.מ.וו M4

ב.מ.וו M4 – יש גרסת CS חדשה, זה אומר שצריך לעשות סדר

ב.מ.וו מוציאה גרסה נוספת לקופה הספורטיבית שלה, רגע אז כמה גרסאות כבר יש ל-M4?!

אריאל אלסיבוני 19/04/2017

כצפוי, ב.מ.וו מציגה בתערוכת שנחאי את ב.מ.וו M4 בגרסת CS חדשה. הגרסה החדשה אמורה למלא את החלל בין ה-M4 עם חבילת ה-‘קומפטישן’ לבין ה-GTS החזקה, היקרה וממוקדת המסלול.

בלי לכלול גרסות מיוחדות (כמו זו לדוגמה), אנחנו סופרים כבר ארבע גרסאות של ה-M4, אז החלטנו לעשות קצת סדר בבלגן. אז אלו האפשרויות שעומדות בפני רוכשי ה-M4 (מעבר לים).

ב.מ.וו M4
מצטרפת חדשה

 

ב.מ.וו M4


זו הגרסה הבסיסית והמוכרת היא מגיעה עם מנוע שישה ציל’ מוגדש טורבו שמפיק 431 כ”ס ו-55.9 קג”מ. נתוני הביצועים עומדים על 4.3 שניות (4.1 עם DCT) בזינוק ל-100 קמ”ש ו-250 קמ”ש – מהירות מוגבלת על ידי מחשב. קשה לקרוא למכונית כזו בסיסית, עם הרבה כוח, הנעה אחורית משובחת, מכלולים שפותחו על ידי M ותא נוסעים שיניח את דעתו של כל חובב הגה. אבל זו רק ההתחלה. זו דרך אגב ה-M4 ה קלה ביותר עם משקל של 1,497 ק”ג.

ב.מ.וו M4

 

בעד: הכי קלה, יש אופציה ידנית

נגד: גרסה בסיסית

שורה תחתונה: הכי קלה והידנית היחידה…

 

ב.מ.וו M4 ‘קומפטישן’

חבילת הקומפטישן אמורה לתת יותר ייחוד וגם להציע יכולת דינאמית משופרת. קודם כל יש כאן מנוע חזק יותר (450 כ”ס ואותם 55.9 קג”מ ואותו נתון תאוצה) אבל בעיקר אפשר למצוא כאן, שדרוג למערך המתלים. הקומפטישן מקבלת קפיצים, בולמים ומוטות ייצוב קשיחים יותר וגם חישוקי 20 אינץ’ קלים. מערכת פליטה ייעודית דואגת לשחרר עוד קצת כוח מהמנוע וגם עוד קצת ווקאליות שמסתתרת בו. המשקל של גרסה זו עומד על  1,515 ק”ג.

ב.מ.וו M4

 

בעד: קצת יותר חזקה

נגד: קצת יותר כבדה

סיכום: ידנית עם חבילת ‘M דרייבר’

 

ב.מ.וו CS  M4 – דגם חדש

אז כמו שאמרנו בפתיח, ה-CS הגיעה בכדי למלא את החלל שנותר בין גרסת הקומפטישן לבין ה-GTS. אפשר לראות את ההבדלים כבר מבחוץ, עם פגוש עמוק יותר עם כניסות אוויר גדולות יותר ודיפיוזר ברור מאחור. גם בדף הנתונים אפשר לראות את ההבדלים. ה-CS מקבלת שדרוג להספק ולמומנט (460 כ”ס ומומנט שעלה ל-61 קג”מ), מגיעה אך ורק עם תיבת ה-DCT של ב.מ.וו ויורדת ל-3.9 במיאוץ ל-100 קמ”ש. היות והיא מגיעה כשסטנדרט עם חבילת ‘M דרייבר’ המהירות המרבית המוגבלת עומדת כאן על 280 קמ”ש.

ב.מ.וו M4

 

ה-CS מקבלת את אותם שדרוגי מתלים שנמצאים ב-‘קומפטישן’ ומגיעה עם אותן מידות גלגלים וצמיגים, אבל החישוקים ייחודים לה והגומי כאן משובח יותר, מישלין פיילוט ספורט-קאפ 2. הסמי-סליקס האלו, עזרו ל-CS לקבוע זמן של 7:38 דקות מסביב לנורדשלייפה.

ב.מ.וו M4

 

כמובן שגם מבפנים ב.מ.וו לא ממש חסכו ויש כאן הגה M קל משקל, קרבון-פייבר, אלקנטרה וכל מה שאנשים כמוני וכמוך היו רוצים לראות מסביבם. התוספות נותנות את אותותיהן בנתון המשקל – 1,580 ק”ג.

ב.מ.וו M4

 

בעד: יורדת מ-4 שניות ל-100 קמ”ש

נגד: עוד משקל

סיכום: אפשר גיר ידני בבקשה?

 

ב.מ.וו GTS M4

טוב זוהי אם כל ה-M’ים, עם כמות ייצור מצומצמת ומחיר בהתאם. מבחינת ב.מ.וו זו מכונית מפוקסת מסלול וכנראה בגלל זה היא מציגה את הנתונים הכי מרשימים כאן. המנוע אולי מוציא את אותו נתון הקג”מ שיש ב-CS, אבל ההספק עומד כאן על 500 כ”ס. ואם זה לא מספיק גם המשקל של הגרסה הזו נמוך למדי (1,510 ק”ג) והביצועים גם הם טובים יותר – תאוצה ל-100 קמ”ש תוך 3.8 שניות ומהירות מרבית (עדיין מוגבלת מחשב) של 305 קמ”ש. אבל הסיפור של מכונית כזו, לא מסתכם אף פעם בקו ישר. גם לא בעזרים האווירודינמיים, או בקויל-אוברים המתכווננים, או בחישוקים הקלים, או בחלקי הקרבון-פייבר במרכב ובתא הנוסעים. הסיפור של מכונית כזו הוא מכלול של כל החלקים, של M4 שתוכננה על ידי החבר’ה בחטיבה M בשביל להקיף מסלולים מהר. את הרינג לדוגמה היא הקיפה ב-7:28 דקות.

ב.מ.וו M4

 

בעד: הכי קיצונית שיש בסדרה

נגד: אין מסלול בארץ

סיכום: תביא נסתדר

ב.מ.וו M4
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד