כצפוי, ב.מ.וו מציגה בתערוכת שנחאי את ב.מ.וו M4 בגרסת CS חדשה. הגרסה החדשה אמורה למלא את החלל בין ה-M4 עם חבילת ה-‘קומפטישן’ לבין ה-GTS החזקה, היקרה וממוקדת המסלול.
בלי לכלול גרסות מיוחדות (כמו זו לדוגמה), אנחנו סופרים כבר ארבע גרסאות של ה-M4, אז החלטנו לעשות קצת סדר בבלגן. אז אלו האפשרויות שעומדות בפני רוכשי ה-M4 (מעבר לים).
ב.מ.וו M4
זו הגרסה הבסיסית והמוכרת היא מגיעה עם מנוע שישה ציל’ מוגדש טורבו שמפיק 431 כ”ס ו-55.9 קג”מ. נתוני הביצועים עומדים על 4.3 שניות (4.1 עם DCT) בזינוק ל-100 קמ”ש ו-250 קמ”ש – מהירות מוגבלת על ידי מחשב. קשה לקרוא למכונית כזו בסיסית, עם הרבה כוח, הנעה אחורית משובחת, מכלולים שפותחו על ידי M ותא נוסעים שיניח את דעתו של כל חובב הגה. אבל זו רק ההתחלה. זו דרך אגב ה-M4 ה קלה ביותר עם משקל של 1,497 ק”ג.
בעד: הכי קלה, יש אופציה ידנית
נגד: גרסה בסיסית
שורה תחתונה: הכי קלה והידנית היחידה…
ב.מ.וו M4 ‘קומפטישן’
חבילת הקומפטישן אמורה לתת יותר ייחוד וגם להציע יכולת דינאמית משופרת. קודם כל יש כאן מנוע חזק יותר (450 כ”ס ואותם 55.9 קג”מ ואותו נתון תאוצה) אבל בעיקר אפשר למצוא כאן, שדרוג למערך המתלים. הקומפטישן מקבלת קפיצים, בולמים ומוטות ייצוב קשיחים יותר וגם חישוקי 20 אינץ’ קלים. מערכת פליטה ייעודית דואגת לשחרר עוד קצת כוח מהמנוע וגם עוד קצת ווקאליות שמסתתרת בו. המשקל של גרסה זו עומד על 1,515 ק”ג.
בעד: קצת יותר חזקה
נגד: קצת יותר כבדה
סיכום: ידנית עם חבילת ‘M דרייבר’
ב.מ.וו CS M4 – דגם חדש
אז כמו שאמרנו בפתיח, ה-CS הגיעה בכדי למלא את החלל שנותר בין גרסת הקומפטישן לבין ה-GTS. אפשר לראות את ההבדלים כבר מבחוץ, עם פגוש עמוק יותר עם כניסות אוויר גדולות יותר ודיפיוזר ברור מאחור. גם בדף הנתונים אפשר לראות את ההבדלים. ה-CS מקבלת שדרוג להספק ולמומנט (460 כ”ס ומומנט שעלה ל-61 קג”מ), מגיעה אך ורק עם תיבת ה-DCT של ב.מ.וו ויורדת ל-3.9 במיאוץ ל-100 קמ”ש. היות והיא מגיעה כשסטנדרט עם חבילת ‘M דרייבר’ המהירות המרבית המוגבלת עומדת כאן על 280 קמ”ש.
ה-CS מקבלת את אותם שדרוגי מתלים שנמצאים ב-‘קומפטישן’ ומגיעה עם אותן מידות גלגלים וצמיגים, אבל החישוקים ייחודים לה והגומי כאן משובח יותר, מישלין פיילוט ספורט-קאפ 2. הסמי-סליקס האלו, עזרו ל-CS לקבוע זמן של 7:38 דקות מסביב לנורדשלייפה.
כמובן שגם מבפנים ב.מ.וו לא ממש חסכו ויש כאן הגה M קל משקל, קרבון-פייבר, אלקנטרה וכל מה שאנשים כמוני וכמוך היו רוצים לראות מסביבם. התוספות נותנות את אותותיהן בנתון המשקל – 1,580 ק”ג.
בעד: יורדת מ-4 שניות ל-100 קמ”ש
נגד: עוד משקל
סיכום: אפשר גיר ידני בבקשה?
ב.מ.וו GTS M4
טוב זוהי אם כל ה-M’ים, עם כמות ייצור מצומצמת ומחיר בהתאם. מבחינת ב.מ.וו זו מכונית מפוקסת מסלול וכנראה בגלל זה היא מציגה את הנתונים הכי מרשימים כאן. המנוע אולי מוציא את אותו נתון הקג”מ שיש ב-CS, אבל ההספק עומד כאן על 500 כ”ס. ואם זה לא מספיק גם המשקל של הגרסה הזו נמוך למדי (1,510 ק”ג) והביצועים גם הם טובים יותר – תאוצה ל-100 קמ”ש תוך 3.8 שניות ומהירות מרבית (עדיין מוגבלת מחשב) של 305 קמ”ש. אבל הסיפור של מכונית כזו, לא מסתכם אף פעם בקו ישר. גם לא בעזרים האווירודינמיים, או בקויל-אוברים המתכווננים, או בחישוקים הקלים, או בחלקי הקרבון-פייבר במרכב ובתא הנוסעים. הסיפור של מכונית כזו הוא מכלול של כל החלקים, של M4 שתוכננה על ידי החבר’ה בחטיבה M בשביל להקיף מסלולים מהר. את הרינג לדוגמה היא הקיפה ב-7:28 דקות.
בעד: הכי קיצונית שיש בסדרה
נגד: אין מסלול בארץ
סיכום: תביא נסתדר