אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו M135 במבחן: בכל מחיר?
ראשי » מבחני דרכים » ב.מ.וו M135 במבחן: בכל מחיר?

ב.מ.וו M135 במבחן: בכל מחיר?

הפרשנות הבווארית לקומפקטית החמה נאמנת לחוקי הפורמט. היא מבקשת גם להדגיש שלמרות שאין לה הנעה אחורית מדובר בבת ששומרת על ערכי המשפחה

אופיר דואק 21/07/2025 צלם: אופיר דואק/יובל לוי

סיכום אוברדרייב: קח M240 ותסתדר עם שתי דלתות

מחיר: 440,000 שקלים

+ שימושית
מהנה
איכותית
עושה שכל
- מחיר מכובד מאוד
מתחרות מבית

מכוניות קומפקטיות חמות הן גם קורבן של ההתחממות הגלובלית. מי שהיו הדבר החם, תרתי משמע, עבור חובבי רכב משנות ה-80 הפכו לדינוזאורים נכחדים מתחילת העשור. המשוואה פשוטה וכואבת. מכוניות ספורטיביות מזהמות יותר מה שגורר קנסות על ייצורן והופך אותן ליקרות יותר. במילים אחרות, הספורטיביות העממיות כבר לא ממש יכולות להיות עממיות במחירן.

מצד שני, מי שעדין מחזיקות בארסנל מכובד של מכוניות ספורטיביות ממינים שונים הן יצרניות היוקרה, שללקוחותיהן אין בעיה לשלם עבור ביצועים ספורטיביים תחת הסמל הנכון. לא היינו נדרשים להקדמה הזו אלמלא ב.מ.וו M135 שנחתה אצלנו הייתה מייצגת נאמנה למציאות הזו. משפחתית קומפקטית ספורטיבית שנמכרת במחיר דומה ל-M240 ו-Z4…

אבל למה להתעמק בזה עכשיו? אלו מסוג המחשבות שאתה שם בצד כשמזדמנת לך קומפקטית עם 300 כ”ס שהיא אמנם לא M מלאה ואין לה הנעה אחורית, אבל זכתה לטיפול מקיף למכלולי השלדה והבלמים כדי להצדיק את אות הקרב שהיא נושאת בגאון על הסבכה, הכנפיים ועוד שלל מיקומים אסטרטגיים. פשוט תניע ותיסע כל עוד אפשר. כשיש הזדמנות לאסקפיזם רגעי לא שואלים הרבה שאלות.

ב.מ.וו M135
המעטה סולידי. בטח בלבן

על הנייר ב.מ.וו סדרה 1 הנוכחית אמנם מוגדרת כדור חדש בפני עצמו. בפועל מדובר בשדרוג משמעותי על בסיס הדור היוצא. המידות נותרו דומות וכך גם הצללית וקווי העיצוב המוכרים שעודנו, מה שגורם לך לחשוב במבט חטוף ראשון שכבר פגשת את ה-M135 מתישהו. בצבע הלבן של רכב המבחן קל לפספס אותה. בניגוד לדגמי ה-AMG של מרצדס A קלאס או לאאודי RS3 בצבעיה הזועקים, ב.מ.וו הלכה על כיוון מתון יותר בהוט האצ’ שלה. בלי ספוילרים מזדקרים, בלי כונסי אוויר פעורים ואפילו הסבכה הקדמית צנועה ביחס למה שהתרגלנו לקבל מהבאוורים בשנים האחרונות. נכון, היא מושחרת וכך גם גימורי הגוף החיצוניים, יש חצאיות, חישוקים גדולים (19 אינץ’) מהם מבצבצים קאליפרים אדומים וכמובן תגי M שהוזכרו לעיל. אבל למעט מסגרת כונסי האוויר המודגשת בפגוש הקדמי וארבעת פתחי הפליטה הבולטים מאחור בתוך המסגרת השחורה המבריקה (והמצועצעת) תתקשו להבדיל בינה לבין 116 עם חבילת M קוסמטית. אולי פחות טוב לקהל היעד המסורתי, אבל בא לקלוע למי שמעדיפים את הסולידיות של הגולף GTI. וזו כבר אמירה בפני עצמה.


ב.מ.וו M135
דור של מסכים?

בפנים העניין כבר קצת יותר מורכב. אחד השינויים העיקריים בדור החדש של סדרה 1, אולי העיקרי בהם, הוא שינוי סביבת הנהג וממשק התפעול של המכונית. זה אומר שאת מקום לוח המחוונים השקוע, הקונסולה ומסך המולטימדיה שהופנו כלי הנהג כדי ליצור את האווירה הממוקדת והאינטימית שמזוהה עם ב.מ.וו עשרות שנים מחליף סידור מודרני יותר שידבר לדור המסכים. זה אומר צמד מסכים רוחבי כאשר עיקר ממשק התפעול נמצא בתוך מסך המגע הראשי. יש מספר מתגי קיצור לצד בורר ההילוכים הקטן והמינימליסטי, אבל מעבר לכך כל פעולה דורשת התעמקות במסך ותפריטיו המגוונים. פחות אידאלי עבור מכונית שאמור לפנות לנהג, כשאפילו עבור בחירת מצב הנהיגה הספורטיבי והגדרותיו יש צורך ביותר מלחיצה אחת.

ב.מ.וו M135
הסממנים המוכרים של M מבחוץ

מצד שני, המראה בשילוב פתחי המיזוג המוטמעים בדשבורד ותאורת האווירה העשירה מספקים את המראה העדכני שמיישר קו עם דגמי ה-X1 ו-X2 החולקים בסיס משותף. מושבי M ספורטיביים, גלגל הגה בשרני עם נופי העברת הילוכים מאחוריו (כולל אופציית Boost לגדישת יתר למשך 10 שניות) ושילוב של אלקנטרה ועור בריפוד ודיפון הקוקפיט מכניסים אותך לאווירה הנכונה – וגם משכיחים את העובדה שב.מ.וו חסכה פה ושם, בעיקר בשימוש במתגי חלונות ודיפוני דלתות מפלסטיק פשוט יחסית.

ב.מ.וו M135
נו חישמולייישן. תודה רבה

 

אבל מה שחשוב כאן באמת הוא המכאניקה. גם בדור הזה של ב.מ.וו M135 ישנו מנוע ארבע צילינדרים מוגדש, שלמרות הרגולציה החונקת יודע לשחרר 300 כ”ס נטו, בלי עזרה חשמלית מתונה כלשהי. אלו מועברים לארבעת הגלגלים דרך תיבת ההילוכים כפולת המצמדים שהחליפה את התיבה הפלנטרית מהדור הקודם. מאז הדור הקודם של סדרה 1 שנטש את הנעה האחורית לטובת פלטפורמת הנעה קדמית, הנעה כפולה היא הפיצוי שמביאה ה-M135 כדי להוריד את הכוח לכביש בצורה יעילה. והיא אכן כזו.

ב.מ.וו M135
סממני M גם בפנים. שוב תודה

ה-M135 מאיצה ל-100 קמ”ש ב-4.9 שניות. זה 0.1 שניה פחות מהדור היוצא. לא משהו בעל חשיבות מהותית. מה שחשוב יותר הוא הגמישות והתחושה הבשרנית שמספק המנוע בגיבוי תיבת ההילוכים הפעלתנית, שבמצב ספורט ובמצב ידני לא מהססת להישאר הילוכים נמוכים גם כשהסל”ד עולה. משאירה את השליטה אצל הנהג. הביצועים נמרצים תוך תחושה לינארית של תאוצה שמגובה בגרגור תמידי ממערכת הפליטה עם פצפוצים קלים לפרקים. משהו כל כך נכון והגיוני שכמעט נעלם מן העולם בעידן החשמליזציה של היום.

ב.מ.וו M135
נראה טוב, מרגיש טוב

היעילות הזו ממשיכה גם כשהכביש כבר לא ישר. נכון, זו הנעה כפולה מבוססת הנעה קדמית ששולחת את הכוח לאחור רק בעת הצורך, ומי שמתגעגע לזנב השמח של הדורות הראשונים לא ימצא אותם כאן. אבל הוא כן ימצא מכונית עם שלדה מאד מאוזנת, כשהרפיית דוושה פתאומית או חזרה חזקה לגז ביציאה מהפנייה תצליח במהירויות נמוכות לגרום לזנב לפסוע ולשדר חיים. יחד עם Turn in נחוש והיגוי מדויק ב.מ.וו M135 מתגלה כמכונית בהחלט מהנה בגבולות הגזרה של ההוט האצ’. ההנאה הזו לא באה יותר מידי על חשבון הנוחות. כן, ה-M135 היא מכונית קשיחה, אבל לא מהזן המעניש והבועט, עם יכולת ספיגה שמשתפרת כשעולה המהירות. שוב מילת המפתח כאן היא איזון, בפרט שבמפתיע לא תמצאו כאן מתלים אדפטיביים שהיו מתבקשים במכונית במחיר כזה והיו יכולים להרחיב את מעטפת השימושיות היום-יומית.

ב.מ.וו M135ב.מ.וו M135
המעטה סולידי. בטח בלבן
Preview
BMW M135 2025 11BMW M135 2025 11Preview
BMW M135 2025 03BMW M135 2025 03Preview
BMW M135 2025 17BMW M135 2025 17Preview
ב.מ.וו M135ב.מ.וו M135
סממני M גם בפנים. שוב תודה
Preview
BMW M135 2025 19BMW M135 2025 19Preview
BMW M135 2025 09BMW M135 2025 09Preview
ב.מ.וו M135ב.מ.וו M135
דור של מסכים?
Preview
BMW M135 2025 13BMW M135 2025 13Preview
BMW M135 2025 12BMW M135 2025 12Preview
BMW M135 2025 06BMW M135 2025 06Preview
BMW M135 2025 04BMW M135 2025 04Preview
ב.מ.וו M135ב.מ.וו M135
נו חישמולייישן. תודה רבה
Preview
BMW M135 2025 07BMW M135 2025 07Preview
ב.מ.וו M135ב.מ.וו M135
הסממנים המוכרים של M מבחוץ
Preview
ב.מ.וו M135ב.מ.וו M135
נראה טוב, מרגיש טוב
Preview
BMW M135 2025 02BMW M135 2025 02Preview
BMW M135 2025 05BMW M135 2025 05Preview

 

גם בדור החדש, ב.מ.וו M135  היא קומפקטית ספורטיבית שנאמנה וצמודה לחוקי הז’אנר באופן מדויק. מובחנת אבל לא מוחצנת. מהירה אבל לא ברוטלית. שימושית למשפחה ועדין יודעת להתמסר ולרקוד איתך סולו בכבישים הנכונים. למרות הגעגועים ל-M140/135 הלא שגרתיות ההן, ב.מ.וו M135 מצליחה לספק את מה שמצופה ממנה ביעילות גרמנית קלאסית. חובב הנהיגה המשפחתי בהחלט יוכל לחיות וליהנות איתה, אנחנו מצאנו את עצמנו פוזלים לאפשרויות הפחות שימושיות ויותר מלהיבות שעומדות לידה באולם התצוגה.

ב.מ.וו M135 – תעודת זהות
מנוע: 1,998 סמ”ק, טורבו-בנזין
הספק: 300 כ”ס ב-5,750-6,500 סל”ד
מומנט: 40.8 קג”מ ב-2,000-4,000 סל”ד
תמסורת: כפולת מצמדים, 7 הילוכים. הנעה כפולה
בסיס גלגלים: 267 ס”מ
משקל: 1,625 ק”ג
מ-0 ל-100 קמ”ש: 4.9 שניות
מהירות מרבית: 250 קמ”ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 13 ק”מ לליטר
מחיר: 440 אלף שקלים

ב.מ.וו M135 ב.מ.וו M135 במבחן ב.מ.וו M135 חדשה ב.מ.וו M135 יד 2 ב.מ.וו M135 מחירון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד