זה רשמי, ב.מ.וו HP4 ‘רייס’ מוצג לעולם, עם שלדת קרבון, מנוע ורכיבים ממסלול המרוצים בגרסת ייצור מוגבלת של 750 כלים נכון לרגעים אלו.
יש כאן המון פרטים אבל אין ספק שהמעניין מכולם הוא מרכיב השלדה. ב.מ.וו היא היצרנית הגדולה ביותר בעולם נכון היום של שלדות קרבון-פייבר, בזכות סדרת מכוניות ה-I שלה. כמו שספרנו לכם כאן בעבר, זה היה עניין של זמן עד שהידע והיכולת הזו תחלחל לתחום האופנועים וה-‘רייס’ הוא הסנונית הראשונה.
מאיפה מתחילים, מנתון המשקל הרטוב כמובן, 171 ק”ג בלבד, כשהשלדה עצמה שוקלת 7.8 ק”ג. גם הגלגלים והמעטפת בנויים מהחומר האקזוטי כשבב.מ.וו מעריכים שהחיסכון במשקל ברכיבים האלו עומד על כ-30 אחוז. רק בשביל לסבר את האוזן – האופנוע הזה קל יותר מאופנועי הסופרבייק הרשמיים של ב.מ.וו.
את ה-HP4 ‘רייס’ בונה קבוצה קטנה של מומחים בחברה בכדי להבטיח את רמת הביצוע הגבוהה ביותר. ואם זה נשמע לך כמו סדנת מירוץ ופחות כמו מפעל אופנועים תמשיך לפסקה הבאה.
ב.מ.וו מציידים את ה-HP4 ‘רייס’ במזלג FGR300 מלפנים ובבולם TTX36GP, רכיבים מרמות המירוצים הגבוהות ביותר.
אלו לא הרכיבים היחידים שהגיעו מאופנועי אליפות העולם בסופרבייק של ב.מ.וו אל האופנוע הזה, גם הקליפרים מסדרת GP4PR של ברמבו הוא לא משהו שרואים על הכביש.
וזה לא עוצר שם, ב.מ.וו טוענים שגם המנוע דומה בסט-אפ שלו לאלו שמשמשים אותם במרוצי הסופרבייק והאנדורנס כשההספק כאן עומד על 215 כ”ס ותקרת הסל”ד הועלתה ל-14,500 סל”ד. והמנוע הזה משודך לתיבת הילוכים עם יחסי העברה קצרים וברי התאמה – שוב משהו שהגיע ישר מגרסאות המסלול.
ואם הזליגה ממסלול המרוצים מתחילה אתה יכול לתאר לעצמך שהיא ממשיכה גם לאלקטרוניקה, לזרימת הנתונים וליכולת שלך לצפות בהם על לוח השעונים הייעודי או לנתח אותם על הלפ-טופ שלך.
כאמור, ב.מ.וו HP4 ‘רייס’ מתוכנן להיות מיוצר בסדרה מצומצמת (יחסית) של 750 כלים כשכל אחד מהם יעלה כ-320,000 שקלים. בחו”ל.