מרצדס S קלאס עדכנית הוצגה בתערוכת שנחאי. כן היא מקבלת עדכוני אבזור, עיצוב ומנועים חדשים. יש גם תיבה חדשה עם 9 מהירויות ובעיקר קפיצת מדרגה אוטונומית. הבשורה היא בטיחותית, עם כל המערכות המוכרות של מרצדס, שמחוזקות כעת על ידי שימוש במפות מתעדכנות שלפיהן יכולה ה-S קלאס החדשה להבין את התנועה טוב יותר ולהתאים עצמה אליה. ה-S קלאס המחודשת, צפויה להגיע לארץ לקראת סוף השנה הנוכחית.
הבשורה שפחות אהבנו במתיחת הפנים הזו היא העובדה שה-S63 AMG מצוידת מעכשיו בהנעה כפולה בלבד. אבל אל חשש, ה-S65 AMG עדיין מצוידת בהנעה אחורית כמו שצריך ונותנת לחוליגן המהוגן אפשרות לעשות ברן-אאוט עם סטייל. וזה משמח, בייחוד כשזוכרים שבחזיתה מצוי מנוע V12 כפול-מגדשים עם 630 כ”ס ויותר מ-100 קג”מ.
הנתון הזה גרם לי לתהות – מיהן מכוניות הפאר החזקות ביותר, ואני מדבר כאן על מומנט, על להרגיש את המאסה נבעטת קדימה כאילו אין מחר בכל הילוך ובכל מהירות. זו שאלה מצוינת (ולא מדויקת או אמפירית בעליל) כי קודם כל מה זה פאר? האם דין פנאמרה כדין סדרה 7? ברור שלא. האחת היא מכונית פאר קלאסית והשנייה שעטנז מרובע-דלתות שמנסה לרקוד על כמה חתונות, בדיוק כמו הראפיד או הקוואטרופורטה לצורך העניין. אבל הכנסתי אותן לרשימה בכל זאת, בשביל הגיוון והצבע. אז בבקשה, אלו מכוניות הפאר והיוקרה שמפיקות הכי הרבה מומנט בישראל.
1. מרצדס S65 AMG
טוב, זה לא באמת צריך להפתיע אף אחד, עם V12 בנפח 5,980 סמ”ק שמגובה בשני מגדשי טורבו וכל הידע של חטיבת AMG למה כבר אפשר לצפות. 101.9 קג”מ מפיק המנוע האדיר הזה, מספיק בשביל לקחת את מכונית הפאר המהודרת והכבדה הזו ל-100 קמ”ש תוך 4.3 שניות.
2. ב.מ.וו 760
את האמת זה צפוי ששתי אלו יהיו צמודות, בטח בסגמנט בו הן נמצאות בתחרות טכנולוגית צמודה כל-כך כבר שלושה עשורים, אולי יותר. גם כאן אפשר למצוא V12 כפול מגדשים ואפילו נפח גדול יותר (6,592 סמ”ק) אבל המומנט צנוע בהשוואה למרצדס עם 81.5 קג”מ.
3. פורשה פנמרה טורבו
טוב הנה התגנבה לרשימה הזו פאר לא קלאסית בדיוק. תצורת הסדאן ההכרחית לטעמי, לא כאן והצללית של הפנמרה מנסה להגיד יותר ספורט ופחות פאר. אבל יש לה ארבע דלתות, ומקום לארבעה נוסעים, אז מנוע ה-V8 (עם שני מגדשי טורבו) בנפח 3,996 סמ”ק (שנראים דלים פתאום) משחיל אותה למקום השלישי עם 78.5 קג”מ.
4. אודי S8 פלוס
טוב, ברור ששלושת מותגי הפאר הגרמנים יהיו כאן. אבל בזמן ששתי הראשונות דובקות במנועים אדירי ממדים ומרובי-צילנדרים אודי מתייצבת כאן עם מנוע צנוע, יחסית כן, V8 כפול מגדשי טורבו בנפח של 3,993 סמ”ק. ברשימה הזו הנתונים האלו נראים פתאום קצת לא מספקים וגם נתון המומנט, 76.4 קג”מ, נחות בהשוואה לשתי הראשונות וקרוב מאוד לזה של הפורשה.
5. מזראטי קוואטרופורטה GTS
הסיפור כאן מזכיר מאוד את זה של הפנמרה, למרות שהאיטלקיה מתגאה בשם ובתצורה נכונה יותר לכאן, עוד משנות ה-60. היא גם דומה במידות המרכב שלה לשתי הראשונות. מול עדר הגרמניות החזקות מתייצבת הקוואטרופורטה עם V8 (שנעזר גם הוא במגדשי טורבו) בכדי להפיק מנפח של 3,799 סמ”ק 72.3 קג”מ. כניסה לא גרמנית ראשונה לרשימה.
6. אסטון מרטין ראפיד S
עוד רכב שלא בדיוק מתאים לרשימה הזו מבחינת תצורה, או בכלל. אסטון-מרטין, מותג שהוא בראש ובראשונה עיצוב וכנראה בגלל זה קצת קשה לי עם הראפיד מול העיניים (בדומה לפנמרה). גרסת ה-S של הראפיד סוגרת את הרשימה הזו עם 64.2 קג”מ שמפיק ה-V12 האטמוספרי המהולל בנפח 5,935 הסמ”ק שבחרטומה. זו המכונית האחרונה כאן וגם היחידה שנושאת את דגל המנועים האטמוספריים ברשימה הזו כמו שבטח שמת לב.