אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ביי ביי מיאטה: הרודסטר של מאזדה מגיעה לסוף דרכה בישראל
ראשי » חדשות » ביי ביי מיאטה: הרודסטר של מאזדה מגיעה לסוף דרכה בישראל
מאזדה MX5

ביי ביי מיאטה: הרודסטר של מאזדה מגיעה לסוף דרכה בישראל

גרסת ה-2.0 של מאזדה MX5 איבדה את התקינה האירופאית שלה בגלל תקנות זיהום האוויר המחמירות. המשמעות היא שבקרוב לא תוכלו לרכוש את הרודסטר הנפלאה בישראל

אופיר דואק 07/07/2024 צלם: יובל לוי, אופיר דואק

חובבי הרכב סובלים בשנים האחרונות מהיצע דגמים הולך ומדלדל, בין היתר הודות הרגולציה האירופאית הדרקונית בכל הקשור לזיהום האוויר שהפכה את ייצור לא מעט דגמים ספורטיביים ללא כדאית. כעת מפילה התקינה האירופאית קורבן נוסף על המזבח הירוק, ולא אחת מאחת המכוניות המהנות ביותר שכסף יכול לרכוש.

מדובר במאזדה MX5 מיאטה, שגרסת ה-2.0 ליטר כבר אינה עומדת בתקנות זיהום האוויר האירופאיות ושיווקה ביבשת הישנה אמור להיפסק בקרוב. למעשה, מדיווחים עולה שבחלק ממדינות אירופה המיאטה הבכירה כבר אינה מוצעת ונמכרות מכוניות רק ממלאים קיימים. מאזדה אמנם ביצעה ב-MX5 מתיחת פנים קלה בשנה החולפת, אך זו התמקדה בעיקר בענייני קוסמטיקה, המולטימדיה ובטיחות ולא נגעה ביחידת ההנעה. הנחמה היחידה עבור האירופאים היא שגרסת ה-1.5 ליטר הצנועה (129 כ”ס ומשקל עצמי מעט נמוך יותר) תמשיך להימכר עד שיוצג הדור החמישי או עד שהפוליטיקאים של האיחוד יהדקו עוד יותר את החגורה. בבריטניה שיצאה מהאיחוד האירופאי תמשיך המיאטה להימכר ללא שינוי, כמו גם בשוק האמריקאי בו היא זוכה להצלחה נאה.

הבשורה העצובה עבורנו היא שעם איבוד התקינה האירופאית של גרסת ה-2.0 של מאזדה MX5 יופסק היבוא לישראל. מחברת דלק מוטורס נמסר כי עם התפוגה של התקינה האירופאית לא יוכלו להמשיך לייבא את המיאטה לישראל. בנוסף, אין כוונה לייבא ארצה את גרסת ה-1.5 שמעולם לא יובאה ארצה באופן רשמי (יחידות בודדות הגיעו באפיקי היבוא המקביל) או לייבא את המכונית בתקינה אמריקאית.

מכונית אידאלית לאביב, ובעצם לכל עונה

מאזדה מיאטה אמנם מעולם לא הייתה רבת מכר בישראל, בין היתר בגלל תג מחיר גבוה מידי, אך היא זכתה להצלחה סבירה ויציבה בז’אנר הספורטיביות, עם ביקוש ער בשוק היד השניה. בשנים הטובות נמכרו ממנה כמה עשרות בודדות של מכוניות מידי שנה. בעשור האחרון ובדור הנוכחי (ND) שווקה ה-MX5 בישראל רק עם תיבת הילוכים ידנית (הגרסאות האוטומטיות בדור זה לא ייובאו כלל) במרכב רודסטר עם גג בד, כשיחידות בודדות הגיעו עם בגרסת ה-RF בעלת גג קשיח מתקפל. בסך הכל נמכרו בין 10 ל-20 יחידות מידי שנה לנהגים אנינים במיוחד.


הפסקת השיווק של מאזדה MX5 בגרסת ה-2.0 ליטר באירופה מצטרפת להפסקת השיווק של עוד מספר דגמים ספורטיביים באירופה בשנה החולפת בגלל בעיות תקינה. מוקדם יותר השנה הודיעה יונדאי כי תפסיק לשווק את דגמי ה-i20N ו-i30N בגלל קושי לעמוד בתקינת זיהום האוויר. אותה סיבה שהביא להיכחדותן של מכוניות הסופרמיני החמות שהפכו ליקרות מידי ליצור. מהצד השני של המתרס, פורשה הפסיקה לא מכבר את שיווק הקאיימן והבוקסטר מוקדם מהצפוי יחד עם סובארו וטויוטה שמפסיקות את שיווק ה-BRZ וה-GR86, זאת בגלל חוסר כדאיות בהתאמה לתקינת הגנת הסייבר.

דור חדש של מאזדה MX5 נמצא בימים אלו תחת פיתוח מתקדם, עם שמועות לגבי יחידת הנעה היברידית בשילוב מנוע רוטרי המשמש כמאריך טווח  – טכנולוגיה אותה הציגה מאזדה לאחרונה ב-MX30 המוזר. בכל מקרה, חלון ההזדמנויות שלכם לשים יד בארץ על רודסטר אמיתית במתכון הקלאסי הולך ונעלם. ימים מתסכלים במיוחד להיות בהם חובב רכב.

אביב הגיע: מאזדה MX5 במבחן דרכים 

MX5 מאזדה מאזדה MX5 מאזדה מיאטה מיאטה רודסטר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד