אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט
ראשי » מבחני דרכים » אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט
אוואטר 11

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 הוא לא הרכב למי שמחפש אנונימיות. זה מושך המבטים העדכני ברמת המחיר הזו. ויש עוד תובנות

אריאל אלסיבוני 30/09/2025 צלם: אוברדרייב

שוק הרכב הישראלי מוצף כיום ביצרניות סיניות – לא מדובר בתחושת בטן, זו עובדה ברורה לעין. המספרים מדברים בעד עצמם: לאחרונה נספרו בארץ כ-40 מותגים סיניים פעילים, ואם מוסיפים גם יצרנים דו-גלגליים, המספר מתקרב ואף חוצה את רף ה-50. זהו נתון יוצא דופן לכל הדעות. בתוך השפע הזה יש מי שמנסות לבלוט באמצעות עיצוב, ביצועים ואבזור עשיר – במטרה להציב אלטרנטיבה אמיתית למותג שהגדיר מחדש את השוק, טסלה. בשיח השיווקי המקומי צמחה ההגדרה “פרימיום-טק” לתיאור הקטגוריה הזו, אבל מדובר בצירוף מבלבל וחסר חן, ולכן נדלג עליו. אוואטר 11, הרכב שמוצג כאן, מכוון גבוה — יוקרה סינית עתידנית, כהגדרת היצרן — ביטוי שמסביר גם את המקור וגם את השאיפה.

התמונות אינן מצליחות להעביר את הרושם שהוא יוצר במציאות. זו אמנם קלישאה מוכרת, אך במקרה הזה היא מדויקת לגמרי. על הכביש, בזכות צבע המט וחישוקי הענק, הוא מושך מבטים ומעלה אפילו אסוציאציות לאסטון מרטין. שווה לשים לב לחלון האחורי הזעיר ולספוילר האקטיבי, שני פרטים שנראים כאילו נלקחו מעולמות עיצוב אחרים. הוא גדול, שונה, ובולט — תכונה שמושכת תשומת לב רבה, לאו דווקא לטעמם של כולם. גם מבפנים ניכרת שאיפה ברורה לשדר תחושת יוקרה עתידנית, בהתאם להצהרות המותג.

קשה להחליט אם להתמקד בפרטי העיצוב או ברשימת האבזור הארוכה, אבל שני התחומים מרשימים. איכות החומרים גבוהה, ההרכבה מוקפדת, ושילובי הצבעים והטקסטורות מעניקים תחושת ייחוד מוקפדת. האבזור כולל בין היתר מושבים ממוזגים עם פונקציית עיסוי ומערכת שמע עוצמתית של Meridian עם 25 רמקולים. יחידת ההנעה בדגם שנבחן מפיקה 575 כ”ס ומעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים. הסוללה מציעה טווח מוצהר של 540 ק”מ, וטעינה מהירה בהספק של 240 קילוואט בזכות פלטפורמת 800 וולט מפחיתה משמעותית את חשש הטווח. גם פתיחת הדלתות האוטומטית בלחיצת כפתור תורמת לחוויה המתקדמת.


מערכת פתיחת הדלתות הזו מתפקדת כאן בצורה מוצלחת במיוחד — שימושית למשל כשאוספים ילד ופותחים לו מרחוק דרך המסך. המסך המרכזי עצמו עשיר באפשרויות, וניתן להתאים את פריסתו כך שהפונקציות החשובות יהיו נגישות ופשוטות לתפעול. כשמתחילים בנסיעה, הביצועים מרשימים. הזינוק עדין תחילה, בהתאם לאופיו היוקרתי, אך לאחר מכן הכוח מצטבר במהירות גבוהה למדי. הרכב אינו קל, אך מאיץ בקלילות למהירות המרבית ואף מעבר לה.

נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה. הכיול רך יחסית, מעניק תחושת ריחוף במהירויות גבוהות ומייצר חוויה שקטה ונינוחה, כמעט כמו גרמני קלאסי על אוטובאן. על כבישים משובשים לעומת זאת, הרכות הזו גורמת לנדנוד קל שלא תמיד מחמיא. עם זאת, האחיזה מצוינת והשליטה בכביש מרשימה — כל עוד הנהג שומר על דיוק. ברור שהרכב מתוכנן בראש ובראשונה לנוחות ולפינוק, וזה ניכר בכל נסיעה.

לצד ההתרשמות החיובית, יש גם נקודות לשיפור. גג השמש הענק תורם לאווירה יוקרתית, אך חסר בו מנגנון פתיחה או וילון חשמלי, והפתרון הידני פחות אלגנטי. כיול המתלים הרך מעורר מחשבה מדוע לא הותקנו מתלי אוויר מתקדמים, שיכלו לשפר עוד יותר את השיכוך. פתחי המיזוג הנעים באופן רציף הם גימיק יוקרתי, אך באקלים חם לא תמיד נוח — לעיתים פשוט רוצים זרם אוויר ישיר וקבוע. מנגד, יש גם חידושים שימושיים כמו האפשרות להמשיך למזג את הרכב כשעתיים לפני הכניסה אליו — פרט קטן שממחיש מחשבה על חוויית המשתמש.

אוואטר 11 אינה מכונית מושלמת, אך היא מצליחה לעמוד בהצהרת היצרן — תחושת יוקרה סינית עתידנית בהחלט קיימת כאן, ובצורה ייחודית ומגובשת. העיצוב, הנוכחות, רמת הביצועים והאופי המובהק מבדלים אותה בצורה ברורה בסביבה רוויית מתחרות. עם מעט ליטושים נוספים, היא עשויה להיות אחת הדוגמאות המשכנעות ביותר ליוקרה מודרנית מתוצרת סין — בלי להזדקק לסיסמאות שיווקיות עמומות.

אוואטר 11 פרפורמנס
מנוע:
חשמלי, קדמי + אחורי, הספק משולב: 575 כ”ס, מומנט משולב: 64 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 297.5 ס”מ, משקל: 2,425 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 4.5 שניות, מהירות מרבית: 200 קמ”ש, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 23.4 קילוואט ל-100 ק”מ, מחיר: 338 אלף שקלים

אוואטר אוואטר 1 1 אוואטר 11 אוואטר מבחן דרכים קרוסאובר חשמלי קרוסאובר יוקרתי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד