אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בחזרה לפשטות: Nilu27 היא מכונית על עם מנוע אטמוספרי, גיר ידני ומשקל של סופרמיני
ראשי » חדשות » בחזרה לפשטות: Nilu27 היא מכונית על עם מנוע אטמוספרי, גיר ידני ומשקל של סופרמיני
Nilu27

בחזרה לפשטות: Nilu27 היא מכונית על עם מנוע אטמוספרי, גיר ידני ומשקל של סופרמיני

המעצב לשעבר של בוגאטי וקוניגסאג מציג מכונית על הארד קור שחוזרות למקורות עם מנוע V12 אטמוספרי, תיבה ידנית ומשקל קליל שגם נראית נהדר

אופיר דואק 14/08/2024 צלם: יצרן

בשנים האחרונות נדמה שיצרניות מכוניות העל לכו קצת רחוק מידי במרוץ הטכנולוגי. הניסיון להציג אלטרנטיבה להספקים המטורפים של מכוניות העל החשמליות נענה ביחידות הנעה היברידיות מתוחכמות וכבדות, המגובות בתיבות הילוכים ועזרים אווירודינמיים מעולם הפורמולה 1 והחלל. לצד זאת נראה שמתגבש לו זרם של יצרני בוטיק למכוניות על שרוצים לחזור למקורות. גורדון מארי עשה זאת כבר עם ה-T50 וכך גם ברטונה המתחדשת עם מכונית העל שלהם וכעת מצטרפת לרשימה מכונית על נוספת בשם Nilu27.

מדובר במכונית שהיא פרי תכנונו ועיצובו של סאשה סליפנאוב, מעצב רכב שעבד עבור בוגאטי וקוניגסג והחליט לממש את חלומו לייצר מכונית על משלו. סליפאנוב שואף לייצר מכונית על חזקה ומהירה, אבל גם לא מתחכמת יותר מידי שיש בה רק את מה שצריך. זה אומר שלדת צינורת מאלומיניום, מרכב קליל מסיבי פחמן, מנוע V12 אטמוספרי ותיבת הילוכים ידנית. ליצריה שלו קוראים Nilu27 והיא אמורה לערוך בכורה בשבוע הרכב של מונטריי שיפתח בסוף השבוע.

את המנוע של Nilu27 תכננה חברה הנדסית מניו זילנד והוא בעל זווית של 80 מעלות בין שני צלעות הצילינדרים ונפח של 6.5 ליטרים, כאשר ההספק המרבי המוצהר הוא 1,070 כ”ס במתקבלים ב-11,000 סל”ד והבטחה למנתק הצתה הממוקם גבוה עוד יותר. נתון המומנט עומד על 87.7 קג”מ המתקבלים ב-7,000 סל”ד, וכאמור אין שם מנוע חשמלי או מגדש טורבו שיעזרו לזמינות הכוח בנסיעה מנהלתית. המנוע מותקן כמובן במרכז, כאשר סעפות הפליטה המתפתלות ממנו בחלקו העליון חשופות לעיני כל ומשמשות כפריט עיצובי המסתיים בשלושה פתחי פליטה הבולטים ממרכז זנב המכונית, וכפי שתשמעו בסרטון יש לדבר הזה סאונד נפלא.


ל-Nilu27 תיבת הילוכים ידנית בעלת 7 יחסי העברה, עם ידית ייחודית הנעה בתוך מסילה, כאשר השילוב להילוך אחורי דורש הרמת ניצרה. בכלל תא הנוסעים משלב מינימליזם עם אלמנטים מעולם התעופה כמו אלומיניום מכורסם וסיבי פחמן חשופים מכל עבר, מתגים הממוקמים בתקרת המכונית ושעונים אנלוגיים קלאסיים שנראים פשוט נפלא. ולא, לא תמצאו כאן מסכים מלבד זה המשולב במראה האחורית שהוא המסך החיוני היחיד עבור מכונית שכזו.

המפרט הטכני נאמן לרמת הביצועים הגבוהה שהמכונית אמורה לספק, עם מהירות מרבית מוצהרת ומוגבלת ל-400 קמ”ש יומרניים. יש כאן מתלים מתכווננים עם עצמות עצה מאלומיניום מכורסם ובולמים במבנה אופקי עם מוטות דחיף כמו במכוניות פורמולה 1, בלמים קרבון-קרמיים שכמו מערכת הבלימה כולה מגיעה מחברת ברמבו. יחד עם חישוקי אלומיניום מחושלים בקוטר 20 אינץ’ מלפנים ו-21 אינץ’ מאחור עומד המשקל העצמי המוצהר על 1,200 ק”ג – ככה זה שלא צריך לסחוב על הגב סוללות מיותרות.

כרגע נילו מתכננת לבנות 15 יחידות בלבד ממהדרות ההשקה של המכונית שמיועדת לשימוש על המסלול, אליהן אמורות להצטרף 54 יחידות נוספות שיותאמו כדי שיוכלו לנוע על הכביש הציבורי. המחיר מיועד למכונית לא פורסם אבל גם לא רלוונטי, כי זה באמת לא מה שמדאיג את הקהל שמגיע לשבוע הרכב במונטריי.

rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
Nilu27Nilu27Preview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview
rgbrgbPreview

Nilu27 מכונית על שבוע הרכב של מונטריי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד