לפני כמה שבועות שאל עיתונאי את סרג’יו מרקיונה (הבוס הכל יכול של פיאט) האם לפרארי יהיה SUV – “על גופתי המתה” היתה התשובה של מרקיונה. אפשר לבוא בטענות בפני מרקיונה על הרבה עוולות שהוא עושה (ומספיק להסתכל על הליין-אפ של לנצ’יה) אבל לפחות בפרארי הוא שם את הקו האדום. ה-FF היתה ה’פרארי ההגיונית’, עם מקום מספק לארבעה נוסעים והנעה כפולה שמגבירה את השימושיות בתנאי אחיזה ירודים (שלא ממש נדירים באירופה). ה-GTC4 לוסו אמורה להמשיך את הקו הזה. עד כמה שמכונית עם 690 כ”ס יכולה להיות הגיונית.

מהירות: יש, תודה. ה-V12 האטמוספרי הנפלא של פרארי מספק כאן 690 כ”ס ב-8,000 סל”ד ו-70.9 קג”מ ב-5,750 סל”ד. אם המספרים האלה גורמים לך לחשוב שהמנוע הזה ריק מתוכן בסל”ד נמוך, פרארי טורחים להודיע ש-56.7 קג”מ זמינים כבר מ-1,750 סל”ד. המנוע הזה מזיז את 1790 הק”ג של ה-FF, סליחה GTC4, למאה ב-3.4 שניות ולא מפסיק עד 335 קמ”ש.

דינאמיות: הבשורה עיקרית של פרארי כאן מתייחסת לגלגלים האחוריים, או אם לדייק לעובדה שהם משתתפים בהיגוי. כן ה-GTC4 מציעה מעבר להנעה הכפולה גם היגוי לגלגלים האחוריים ולטענת פרארי השילוב הזה מעניק תחושת שליטה משופרת גם בתנאי אחיזה נמוכים (שלג לדוגמא).

מה עוד חדש? העיצוב החיצוני קיבל התייחסות מחודשת, עזרים אווירודינמיים שונים ובעיקר ירידה במקדם הגרר לעומת ה-FF. מבפנים ממשיכה ה’לוסו’ את קונספט הקוקפיט הכפול של פרארי. החבר’ה ממראנלו מתגאים במערכת המולטימדיה החדשה שלהם עם מסך 10.25 אינץ’. באמת. המחיר בישראל צפוי לדגדג את ה-3 מליון שקלים, מלמטה.