אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
CF מוטו 500SR VOOM: ארבעה צילינדרים באריזת רטרו
ראשי » דו-גלגלי » CF מוטו 500SR VOOM: ארבעה צילינדרים באריזת רטרו
CF מוטו 500SR

CF מוטו 500SR VOOM: ארבעה צילינדרים באריזת רטרו

אחרי הטיזר מלפני חודש, נחשפים תמונות ופרטים טכניים ראשונים על האופנוע הספורטיבי החדש של CF מוטו שהולך בעקבות קאוואסאקי עם מנוע 4 צילינדרים קטן נפח

אופיר דואק 20/06/2024 צלם: יצרן

בדיוק לפני חודש הפתיעה CF מוטו כאשר חשפה קדימון לאופנוע ספורטיבי חדש בנפח 500 סמ”ק. ההפתעה הייתה גם כי בליין הספורטיבי של החברה ישנו כבר אופנוע ספורטיבי חדש בנפח 450 סמ”ק ובחברה יציגו בקרוב אופנוע נוסף בנפח 675 סמ”ק. כדי להצדיק את עצמו ולהשתחל לרווח הצר שבין הדגמים נקטו ב-CF מוטו בגישה מעניינת.

CF מוטו 500SR VOOM עוצב בסגנון רטרו הקורט לאופנועים הספורטיביים של סוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, כפי שבא לידי ביטוי בחזית בעלת שתי יחידות התאורה העגולות (שבתוכן כונסי האוויר למנוע), הכנפיים המעוגלות, מיכל הדלק הרבוע ויחידת הזנב המדורגת. כעת עם חשיפת תמונות רשמיות ראשונות התוצאה הסופית נראית מרשימה ומדליקה אפילו יותר, למרות שלא הלכו כאן על צביעה וגרפיקה בצבעים צעקניים כפי שהיה מקובל באופנועי הספורט היפניים של התקופה. אבל הסינים לא הסתפקו כאן רק בעיצוב חדש.

עם חשיפת הטיזר נפוצו שמועות כי האופנוע החדש יעשה שימוש במנוע ארבע צילינדרים רוחבי, שמועות שמתממשות כעת. מדובר במנוע חדש לחלוטין שפותח עבור ה-500SR שמן הסתם יגיע גם לדגמים נוספים של החברה, אבל אי אפשר שלא להעריך את ההשקעה בפיתוח מנוע חדש לחלוטין בזמן שעל המדף ישנו מנוע טווין מקבילי תאב סל”ד בנפח 450 סמ”ק המשמש את ה-450SR וה-450MT שנחשפו השנה, ובזמן שבחברה מפתחים ליין חדש של מנועי טריפל. עלות פיתוח מנוע חדש היא עסק יקר, ולסינים ממש אין בעיה של מזומנים.


המנוע החדש מוזרק ומקורר מים כמובן והוא בעל קוטר בוכנה של 63 מ”מ ומהלך קצרצר של 40 מ”מ, מה שמעיד על מנוע רייסרי שמכוון לסל”ד גבוה. גם ההספק המרבי העומד על 78 כ”ס מרשימים ביחס לנפח מעיד על כך. לשם השוואה, קאוואסאקי ZX4 RR החדש שהחייה את מנועי הארבעה צילינדרים הזעירים מספק בגרסתו הלא מוגבלת 77.5 כ”ס ב-14,500 סל”ד, כך שהמנוע של ה-500SR נמצא בחברה טובה. המהירות המרבית אמורה להיות באזור 210 קמ”ש מרשימים עבור אופנוע בנפח שכזה.

השלדה של CF מוטו 500SR חדשה לגמרי ושונה מזו של ה-450SR, כשבסיס הגלגלים עומד על 140 ס”מ, כ-3 ס”מ יותר מאשר האח הקטן והסולידי. משקלו של האופנוע עומד על 194 ק”ג כולל דלק, כ-4 ק”ג יותר מאשר ה-ZX4RR. מבחינת המכלולים ההיקפיים יגיע האופנוע עם מזלג קדמי הפוך ובולם אחורי מתוצרת קאייבה, כאשר מערכת הבלימה תכלול צמד דיסקים גדולי קוטר מלפנים עם קאליפרים רדיאלים.
כרגע לא ברור אם ומתי יגיע CF מוטו 500SR VOOM לישראל, אך במחיר נכון שדומה לאופנועי תקציב בנפח דומה הוא יכול להצית את דמיונם של לא מעט רוכבים צעירים ופוחזים.

500SR VOOM CF מוטו 500SR VOOM CF-מוטו אופנוע ספורט ספורט רטרו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד