אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
CF מוטו 500SR VOOM: ארבעה צילינדרים באריזת רטרו
ראשי » דו-גלגלי » CF מוטו 500SR VOOM: ארבעה צילינדרים באריזת רטרו
CF מוטו 500SR

CF מוטו 500SR VOOM: ארבעה צילינדרים באריזת רטרו

אחרי הטיזר מלפני חודש, נחשפים תמונות ופרטים טכניים ראשונים על האופנוע הספורטיבי החדש של CF מוטו שהולך בעקבות קאוואסאקי עם מנוע 4 צילינדרים קטן נפח

אופיר דואק 20/06/2024 צלם: יצרן

בדיוק לפני חודש הפתיעה CF מוטו כאשר חשפה קדימון לאופנוע ספורטיבי חדש בנפח 500 סמ”ק. ההפתעה הייתה גם כי בליין הספורטיבי של החברה ישנו כבר אופנוע ספורטיבי חדש בנפח 450 סמ”ק ובחברה יציגו בקרוב אופנוע נוסף בנפח 675 סמ”ק. כדי להצדיק את עצמו ולהשתחל לרווח הצר שבין הדגמים נקטו ב-CF מוטו בגישה מעניינת.

CF מוטו 500SR VOOM עוצב בסגנון רטרו הקורט לאופנועים הספורטיביים של סוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, כפי שבא לידי ביטוי בחזית בעלת שתי יחידות התאורה העגולות (שבתוכן כונסי האוויר למנוע), הכנפיים המעוגלות, מיכל הדלק הרבוע ויחידת הזנב המדורגת. כעת עם חשיפת תמונות רשמיות ראשונות התוצאה הסופית נראית מרשימה ומדליקה אפילו יותר, למרות שלא הלכו כאן על צביעה וגרפיקה בצבעים צעקניים כפי שהיה מקובל באופנועי הספורט היפניים של התקופה. אבל הסינים לא הסתפקו כאן רק בעיצוב חדש.

עם חשיפת הטיזר נפוצו שמועות כי האופנוע החדש יעשה שימוש במנוע ארבע צילינדרים רוחבי, שמועות שמתממשות כעת. מדובר במנוע חדש לחלוטין שפותח עבור ה-500SR שמן הסתם יגיע גם לדגמים נוספים של החברה, אבל אי אפשר שלא להעריך את ההשקעה בפיתוח מנוע חדש לחלוטין בזמן שעל המדף ישנו מנוע טווין מקבילי תאב סל”ד בנפח 450 סמ”ק המשמש את ה-450SR וה-450MT שנחשפו השנה, ובזמן שבחברה מפתחים ליין חדש של מנועי טריפל. עלות פיתוח מנוע חדש היא עסק יקר, ולסינים ממש אין בעיה של מזומנים.


המנוע החדש מוזרק ומקורר מים כמובן והוא בעל קוטר בוכנה של 63 מ”מ ומהלך קצרצר של 40 מ”מ, מה שמעיד על מנוע רייסרי שמכוון לסל”ד גבוה. גם ההספק המרבי העומד על 78 כ”ס מרשימים ביחס לנפח מעיד על כך. לשם השוואה, קאוואסאקי ZX4 RR החדש שהחייה את מנועי הארבעה צילינדרים הזעירים מספק בגרסתו הלא מוגבלת 77.5 כ”ס ב-14,500 סל”ד, כך שהמנוע של ה-500SR נמצא בחברה טובה. המהירות המרבית אמורה להיות באזור 210 קמ”ש מרשימים עבור אופנוע בנפח שכזה.

השלדה של CF מוטו 500SR חדשה לגמרי ושונה מזו של ה-450SR, כשבסיס הגלגלים עומד על 140 ס”מ, כ-3 ס”מ יותר מאשר האח הקטן והסולידי. משקלו של האופנוע עומד על 194 ק”ג כולל דלק, כ-4 ק”ג יותר מאשר ה-ZX4RR. מבחינת המכלולים ההיקפיים יגיע האופנוע עם מזלג קדמי הפוך ובולם אחורי מתוצרת קאייבה, כאשר מערכת הבלימה תכלול צמד דיסקים גדולי קוטר מלפנים עם קאליפרים רדיאלים.
כרגע לא ברור אם ומתי יגיע CF מוטו 500SR VOOM לישראל, אך במחיר נכון שדומה לאופנועי תקציב בנפח דומה הוא יכול להצית את דמיונם של לא מעט רוכבים צעירים ופוחזים.

500SR VOOM CF מוטו 500SR VOOM CF-מוטו אופנוע ספורט ספורט רטרו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד