אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
CF מוטו 500SR VOOM: ארבעה צילינדרים באריזת רטרו
ראשי » דו-גלגלי » CF מוטו 500SR VOOM: ארבעה צילינדרים באריזת רטרו
CF מוטו 500SR

CF מוטו 500SR VOOM: ארבעה צילינדרים באריזת רטרו

אחרי הטיזר מלפני חודש, נחשפים תמונות ופרטים טכניים ראשונים על האופנוע הספורטיבי החדש של CF מוטו שהולך בעקבות קאוואסאקי עם מנוע 4 צילינדרים קטן נפח

אופיר דואק 20/06/2024 צלם: יצרן

בדיוק לפני חודש הפתיעה CF מוטו כאשר חשפה קדימון לאופנוע ספורטיבי חדש בנפח 500 סמ”ק. ההפתעה הייתה גם כי בליין הספורטיבי של החברה ישנו כבר אופנוע ספורטיבי חדש בנפח 450 סמ”ק ובחברה יציגו בקרוב אופנוע נוסף בנפח 675 סמ”ק. כדי להצדיק את עצמו ולהשתחל לרווח הצר שבין הדגמים נקטו ב-CF מוטו בגישה מעניינת.

CF מוטו 500SR VOOM עוצב בסגנון רטרו הקורט לאופנועים הספורטיביים של סוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, כפי שבא לידי ביטוי בחזית בעלת שתי יחידות התאורה העגולות (שבתוכן כונסי האוויר למנוע), הכנפיים המעוגלות, מיכל הדלק הרבוע ויחידת הזנב המדורגת. כעת עם חשיפת תמונות רשמיות ראשונות התוצאה הסופית נראית מרשימה ומדליקה אפילו יותר, למרות שלא הלכו כאן על צביעה וגרפיקה בצבעים צעקניים כפי שהיה מקובל באופנועי הספורט היפניים של התקופה. אבל הסינים לא הסתפקו כאן רק בעיצוב חדש.

עם חשיפת הטיזר נפוצו שמועות כי האופנוע החדש יעשה שימוש במנוע ארבע צילינדרים רוחבי, שמועות שמתממשות כעת. מדובר במנוע חדש לחלוטין שפותח עבור ה-500SR שמן הסתם יגיע גם לדגמים נוספים של החברה, אבל אי אפשר שלא להעריך את ההשקעה בפיתוח מנוע חדש לחלוטין בזמן שעל המדף ישנו מנוע טווין מקבילי תאב סל”ד בנפח 450 סמ”ק המשמש את ה-450SR וה-450MT שנחשפו השנה, ובזמן שבחברה מפתחים ליין חדש של מנועי טריפל. עלות פיתוח מנוע חדש היא עסק יקר, ולסינים ממש אין בעיה של מזומנים.


המנוע החדש מוזרק ומקורר מים כמובן והוא בעל קוטר בוכנה של 63 מ”מ ומהלך קצרצר של 40 מ”מ, מה שמעיד על מנוע רייסרי שמכוון לסל”ד גבוה. גם ההספק המרבי העומד על 78 כ”ס מרשימים ביחס לנפח מעיד על כך. לשם השוואה, קאוואסאקי ZX4 RR החדש שהחייה את מנועי הארבעה צילינדרים הזעירים מספק בגרסתו הלא מוגבלת 77.5 כ”ס ב-14,500 סל”ד, כך שהמנוע של ה-500SR נמצא בחברה טובה. המהירות המרבית אמורה להיות באזור 210 קמ”ש מרשימים עבור אופנוע בנפח שכזה.

השלדה של CF מוטו 500SR חדשה לגמרי ושונה מזו של ה-450SR, כשבסיס הגלגלים עומד על 140 ס”מ, כ-3 ס”מ יותר מאשר האח הקטן והסולידי. משקלו של האופנוע עומד על 194 ק”ג כולל דלק, כ-4 ק”ג יותר מאשר ה-ZX4RR. מבחינת המכלולים ההיקפיים יגיע האופנוע עם מזלג קדמי הפוך ובולם אחורי מתוצרת קאייבה, כאשר מערכת הבלימה תכלול צמד דיסקים גדולי קוטר מלפנים עם קאליפרים רדיאלים.
כרגע לא ברור אם ומתי יגיע CF מוטו 500SR VOOM לישראל, אך במחיר נכון שדומה לאופנועי תקציב בנפח דומה הוא יכול להצית את דמיונם של לא מעט רוכבים צעירים ופוחזים.

500SR VOOM CF מוטו 500SR VOOM CF-מוטו אופנוע ספורט ספורט רטרו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד