אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
AC קוברה המודרנית מקבלת גרסת קופה סגורה ועד 800 כ”ס
ראשי » חדשות » AC קוברה המודרנית מקבלת גרסת קופה סגורה ועד 800 כ”ס
AC קוברה

AC קוברה המודרנית מקבלת גרסת קופה סגורה ועד 800 כ”ס

אחרי שהציגה יורשת מודרנית לקוברה האגדית, חושפת AC גרסת קופה שתיוצר במהדורה מוגבלת ובשלוש אפשרויות הנעה עם עד 800 כ"ס

אופיר דואק 04/08/2024 צלם: יצרן

תהליך החזרה לחיים של יצרנית הרכב הבריטית AC ממשיך. החברה לדרך חדשה בשנת 2022 (בפעם המי יודע כמה) וכמתבקש מהר מאד חזרה אל השורשים ואל המכונית המזוהה איתה ביותר, הקוברה. בשנה שעברה הציגה AC פרשנות מודרנית לקוברה המשלבת עיצוב רטרו נאמן למקור וטכנולוגיה עדכנית מתחתיה.

AC קוברה הוצגה כמובן בתצורת רודסטר כמו הדגם הקלאסי, וכעת חושפת החברה תמונות ופרטים ראשונים על גרסת קופה על בסיס הקוברה החדשה. מדובר בצעד מעניין, שכן AC ייצרה גרסת קופה לקוברה רק בשנת 1964 כדי להשתתף במרוץ הלה-מאן ומעולם לא ייצרה באופן סדרתי קוברה בתצורת קופה לקהל הרחב. גרסאות קופה של הקוברה שכן יוצרו נבנו על ידי סדנאות חיצוניות, כשהזכורה ביותר היא שלבי דייטונה הנדירה והנחשקת על ידי אספנים.

גרסת הקופה החדש של AC קוברה שומרת על המראה הקלאסי של דגם הרודסטר, כשהיא מוסיפה לו גג מתכת סגור המתעגל לאחור, עם שמשה אחורית קטנה ועיצוב זנב חדש המשלב מעין ספויילר מובנה בסגנון Ducktail” בקצהו. שינוי נוסף ביחס לדגם הרודסטר הוא מיקום צמד פתחי המפלט במרכז הדיפיוזר האחורי ולא, אל תחפשו את דלת תא המטען כי היא פשוט לא קיימת. נתוני המידות זהים לאלו של גרסת הרודסטר עם אורך של 422.5 ס”מ, רוחב של 198 ס”מ ובסיס גלגלים קצרצר של 257 ס”מ.


AC קוברה GT קופה תעשה שימוש באותה שלדת אלומיניום מרחבית חדשה שפותחה עבור גרסת הרודסטר, וכמותה תעשה שימוש במנוע V8 בנפח 5.0 שמגיע מפורד מוסטאנג GT, אך בגרסת הקופה הוא יוצע בשלוש תצורות שונות. בגרסתו הבסיסית והאטמוספרית יספק המנוע 450 כ”ס צנועים. מעליו תוצע גרסת S בה מקבל המנוע מגדש על המקפיץ את הספקו ל-720 כ”ס, כ-60 כ”ס יותר מאשר גרסת הרודסטר. בפסגה תוצע גרסת “קלאבספורט” ממוקדת מסלול אך חוקית לכביש שתיוצר ב-99 יחידות בלבד שבה המנוע מתוגבר ומספק 800 כ”ס.

ה-GT תוצע עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, כשלא מן הנמנע שתוצע כמו בגרסת הרודסטר אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה של פורד. המרכב יהיה עשוי כולו מסיבי פחמן כדי לאפשר משקל נמוך של פחות מ-1,450 ק”ג עבור גרסת הקלאבספורט, עם חלוקת משקל מאוזנת של 50:50.

המפרט המלא יתגלה עם החשיפה המלאה, אבל בהסתמך על גרסת הרודסטר הביצועים אמורים להיות באזור 4.5 שניות ל-100 קמ”ש בגרסה האטמוספרית ופחות מ-3.5 שניות ל-100 בגרסת מגדש העל. מה שכן ידוע הוא המחיר עבור מי שמעוניין לשריין לעצמו כבר כעת מכונית מהייצור המוגבל, והוא יחל ב-325 אלף פאונד ללא מיסים כאשר מכוניות ראשונות שיהיה מגרסת הקלאבספורט אמורות להימסר ללקוחות בלקראת סוף 2025.

AC AC קוברה AC קוברה GT קוברה קוברה GT קוברה GT קלאבספורט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד