אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
AC קוברה המודרנית מקבלת גרסת קופה סגורה ועד 800 כ”ס
ראשי » חדשות » AC קוברה המודרנית מקבלת גרסת קופה סגורה ועד 800 כ”ס
AC קוברה

AC קוברה המודרנית מקבלת גרסת קופה סגורה ועד 800 כ”ס

אחרי שהציגה יורשת מודרנית לקוברה האגדית, חושפת AC גרסת קופה שתיוצר במהדורה מוגבלת ובשלוש אפשרויות הנעה עם עד 800 כ"ס

אופיר דואק 04/08/2024 צלם: יצרן

תהליך החזרה לחיים של יצרנית הרכב הבריטית AC ממשיך. החברה לדרך חדשה בשנת 2022 (בפעם המי יודע כמה) וכמתבקש מהר מאד חזרה אל השורשים ואל המכונית המזוהה איתה ביותר, הקוברה. בשנה שעברה הציגה AC פרשנות מודרנית לקוברה המשלבת עיצוב רטרו נאמן למקור וטכנולוגיה עדכנית מתחתיה.

AC קוברה הוצגה כמובן בתצורת רודסטר כמו הדגם הקלאסי, וכעת חושפת החברה תמונות ופרטים ראשונים על גרסת קופה על בסיס הקוברה החדשה. מדובר בצעד מעניין, שכן AC ייצרה גרסת קופה לקוברה רק בשנת 1964 כדי להשתתף במרוץ הלה-מאן ומעולם לא ייצרה באופן סדרתי קוברה בתצורת קופה לקהל הרחב. גרסאות קופה של הקוברה שכן יוצרו נבנו על ידי סדנאות חיצוניות, כשהזכורה ביותר היא שלבי דייטונה הנדירה והנחשקת על ידי אספנים.

גרסת הקופה החדש של AC קוברה שומרת על המראה הקלאסי של דגם הרודסטר, כשהיא מוסיפה לו גג מתכת סגור המתעגל לאחור, עם שמשה אחורית קטנה ועיצוב זנב חדש המשלב מעין ספויילר מובנה בסגנון Ducktail” בקצהו. שינוי נוסף ביחס לדגם הרודסטר הוא מיקום צמד פתחי המפלט במרכז הדיפיוזר האחורי ולא, אל תחפשו את דלת תא המטען כי היא פשוט לא קיימת. נתוני המידות זהים לאלו של גרסת הרודסטר עם אורך של 422.5 ס”מ, רוחב של 198 ס”מ ובסיס גלגלים קצרצר של 257 ס”מ.


AC קוברה GT קופה תעשה שימוש באותה שלדת אלומיניום מרחבית חדשה שפותחה עבור גרסת הרודסטר, וכמותה תעשה שימוש במנוע V8 בנפח 5.0 שמגיע מפורד מוסטאנג GT, אך בגרסת הקופה הוא יוצע בשלוש תצורות שונות. בגרסתו הבסיסית והאטמוספרית יספק המנוע 450 כ”ס צנועים. מעליו תוצע גרסת S בה מקבל המנוע מגדש על המקפיץ את הספקו ל-720 כ”ס, כ-60 כ”ס יותר מאשר גרסת הרודסטר. בפסגה תוצע גרסת “קלאבספורט” ממוקדת מסלול אך חוקית לכביש שתיוצר ב-99 יחידות בלבד שבה המנוע מתוגבר ומספק 800 כ”ס.

ה-GT תוצע עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, כשלא מן הנמנע שתוצע כמו בגרסת הרודסטר אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה של פורד. המרכב יהיה עשוי כולו מסיבי פחמן כדי לאפשר משקל נמוך של פחות מ-1,450 ק”ג עבור גרסת הקלאבספורט, עם חלוקת משקל מאוזנת של 50:50.

המפרט המלא יתגלה עם החשיפה המלאה, אבל בהסתמך על גרסת הרודסטר הביצועים אמורים להיות באזור 4.5 שניות ל-100 קמ”ש בגרסה האטמוספרית ופחות מ-3.5 שניות ל-100 בגרסת מגדש העל. מה שכן ידוע הוא המחיר עבור מי שמעוניין לשריין לעצמו כבר כעת מכונית מהייצור המוגבל, והוא יחל ב-325 אלף פאונד ללא מיסים כאשר מכוניות ראשונות שיהיה מגרסת הקלאבספורט אמורות להימסר ללקוחות בלקראת סוף 2025.

AC AC קוברה AC קוברה GT קוברה קוברה GT קוברה GT קלאבספורט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד