בפעם הקודמת שהונדה ניערו מעצמם את תדמית היצרן השמרן, כמו שהם עושים עם הונדה CBR1000RR עכשיו, נולד ה-CBR600RR המופרע והקסום שהעלה את כל קטגוריית הביניים שלב אחד קדימה מבחינת התנהגות. הפעם הם מציגים את גירסת ה-SP וה-SP2 של קטגוריית ה-1,000 באותו אופן.
הנתונים מציגים דיאטה רצחנית בה השיל האופנוע 15 ק”ג ממשקלו ועומד כעת על כ-185 ק”ג בלבד. הספק המנוע עלה ב-10 כ”ס ושני השיפורים הביאו ליחס הספק-משקל טוב יותר בכ-14% לעומת הדגם היוצא. היחס הטוב ביותר אי פעם, בכל היסטוריית הדגם. עם זאת, האופנוע אמור לשרת את הרוכבים במגוון רחב של משימות ולכן נדרשו המהנדסים לתכנן אופנוע עם המוטו “שליטה טוטאלית” לנגד עינהם. כך אמור האופנוע להבריק על המסלול ועל הכביש הציבורי, באותה מידה.

על כן צוייד האופנוע בפיתוחים מאד מרשימים שבהונדה טוענים שנלקחו היישר מאופנוע ה-MOTOGP שלהם, ה-RCV213V. ולא במקרה הונדה מזכירים את שמו של אופנוע המירוץ. מארק מרקז ככל הנראה עומד לזכות באליפות עולם נוספת והונדה מאד שמחים לרכב על גל ההצלחה גם באולמות המכירה. אליפות עולם היא מקדם מכירות לא רע בכלל, מסתבר.

חלק מהממתקים הטכנולוגים הם מיתלים חצי אקטיביים אלקטרוניים של אוהלינס, מערכת ממוחשבת משופרת של ניהול מנוע ובקרת משיכה בעלת חמישה מצבים. שימוש בתרכובות של טיטניום ומגנזיום (גם במיכל הדלק, לראשונה באופנוע בייצור סדרתי). האופנוע לא רק קל יותר, הוא גם מתוכנן עם מירכוז מסה יעיל יותר מהדגם היוצא.

כמובן, קאליפרים ראדיאליים מונובלוק של ברמבו, ורפידות בלימה מחוזקות – כאביזר חיוני בתחרות הצפופה בקטגוריה. בהונדה טוענים גם לשלדה וזרוע אחורית משופרים שיוצרים יחד עם רדיאטור קטן יותר (ב-30 מ”מ), אופנוע צר יותר. כזה שבא לך להטות כמה שיותר על הצד בלי לראות חלקים ממנו נגררים על האספלט.

מי שרוצה ללכת להתחרות ברמה הגבוהה ביותר, יצטרך להתחנן להונדה שיאשרו לו לקנות את אחת מגרסאות ה-SP2, עם שסתומים גדולים יותר וחישוקי גלגלים קלים יותר של מרקסיני. עושה רושם שאחרי נימנום מסויים קטגורית הליטרים הספורטיביים מתעוררת. בשורות טובות לאופנוענות.

רגע, אתה בטח שואל את עצמך, אוקיי SP ו-SP2 אלו גרסאות קצה יקרות מאוד של הליטר הספורטיבי הזה מה עם ‘סתם’ הונדה CBR1000RR. אנחנו משערים שבתערוכת מילאנו יוצג אחד כזה עם פחות חומרים אקזוטיים ובלי המיתלים הסמי אקטיביים של אוהלינס וגם עם תג מחיר שפוי.