תסתכלו על הקטנוע הזה, האם יכול להיות שמטאיוואן תצא הבשורה? האם קימקו AK550 יכול להצליח איפה שנכשלו רבים כל-כך?
שאלה מצוינת, על הנייר זה נראה שהם באמת ניסו, אם לכלי הזה יש את היכולת שגלומה במכלולים שלו, אם המחיר יהיה נכון – יכול להיות שזה קטנוע שמבשר על מהפכה. לא פחות.
קימקו עובדים עליו כבר שנים וקיבלנו עליו כבר כמה רמזים בעבר. בבסיסו המתכון של קימקו AK550 מזכיר מאוד את המתכון של ימאהה. יש כאן מבנה שמזכיר יותר אופנוע (ואת הטימקס) מאשר קטנוע. שלדת אלומיניום שבמרכזה המנוע, מלפנים מזלג הפוך בקוטר 41 מ”מ שנאחז על ידי שני משולשי היגוי וזרוע אחורית עם בולם ממוקם אופקית. קימקו טוענים גם לחלוקת משקל שווה בין הגלגל הקדמי לאחורי. נאה.
גם המנוע מדבר בשפה של הטימקס – טווין מקבילי בנפח 550 סמ”ק המפיק 53 כ”ס. יש כאן גל ארכובה (בסידור קרוספליין), הזרקת דלק, גל זיזים כפול וארבעה שסתומים לצילנדר. יש גם מפות הצתה (כוח וגשם) מהן יוכל הרוכב לבחור.
קימקו AK550 מציע משקף ומושב מתכווננים ידנית, מערכת ABS, תאי אחסון מרובים והנעה ללא מפתח. קימקו מזכירים ארבע מילים בעקביות בהודעה לעיתונות: ספורט, כריזמה, שימושיות ופרימיום. אם הם הצליחו באמת למזג את כל אלו לתוך ה-AK550, אז מישהו בימאהה צריך להתחיל לדאוג.