אחרי לא מעט שנים של ישיבה על הגדר והימנעות מההתחמשות האלקטרונית שתוקפת את הקטגוריה הזו, או התקדמות וחידוש בכלל, דור חדש לגמרי (שישי) של סוזוקי GSX-R1000 מוצג ועושה רושם שלשם שינוי, סוזוקי הלכה עד הסוף.
יש כאן אופנוע שתוכנן מאפס, עם 200 כ”ס על 200 ק”ג, אין סוף טכנולוגיה – שלפי סוזוקי זלגה מאופנוע ה-MotoGP שלה היישר אל האופנוע הזה. אה כן, יש גם גרסת R ל-R.

מנוע
יש מנוע חדש לחלוטין והוא עמוס למדי. קדח הצילנדרים גדל משמעותית לעומת הדור הקודם ומהלכם קטן – מה שהופך את סוזוקי GSX-R1000 החדש לבעל מידות הבוכנה הקיצוניות ביותר מאז ומעולם בשושלת. סוזוקי השקיעה מאמץ בהפחתת משקל של החלקים הנעים ושאלה גם את מערכת תזמון השסתומים מאופנועי הגרנד-פרי שלה – כל אלו מתבטאים בקו אדום שטיפס ב-1,000 סל”ד ל-14,500 סל”ד ובהספק שמגרד את ה-200 כ”ס מלמטה (199.3 כ”ס).
אבל זה לא נגמר שם – יש כאן מערכת תזמון לשסתומי יניקה לדוגמא וגם סעפות יניקה באורכים שונים ומערכת פליטה עם שסתום חשמלי. המטרה של כל אלו – שיפור משמעותי בהספק לעומת הדור היוצא ושמירה על המאפיינים של הג’יקסרים לדורותיהם בסל”ד נמוך ובינוני.

נתון המומנט עלה מעט בהשוואה לדור הקודם (11.9 קג”מ) והכוח עובר לתיבה הילוכים בעלת שש מהירויות (כוללת קוויקשיפטר) דרך קלאץ’ מחליק מהדור האחרון ומגיעה בסוף לגלגל שיניים שצמח ל-45 שיניים – מקצר את יחס ההעברה הסופי לעומת הג’יקסר הקודם.
שלדה
שוב, כמו כל האופנוע, מדובר ביחידה חדשה לגמרי. סוזוקי התרכזו לטענתם בשלושה אספקטים באופנוע הזה: סע, עצור, פנה. לשיטתם אלו שלושת הדברים שבסוף היום אופנוע צריך לעשות. אז לחלק של העצור ופנה דואגת שלדה חדשה לגמרי.
השלדה החדשה צרה יותר ב-20 מ”מ (בנקודה הרחבה ביותר) בהשוואה לזו של הדור הקודם והיא קלה יותר בכ-10 אחוזים. סוזוקי קצרו את המרחק בין הציר הקדמי לנקודת העיגון של הזרוע האחורית – מה שאמור לשפר את הפידבק מהפרונט לטענתם. הם גם האריכו את הזרוע האחורית ב-25 מ”מ ומספרים ששלדת הזנב החדשה שוקלת 38 אחוז פחות מזו של הדגם הקודם. המשקל הסופי של הדור החדש עומד על 200 ק”ג (203 ק”ג לגרסת ה-R).

הג’יקסר הרגיל מקבל מזלג BPF של שואה מלפנים ומונושוק עם לינקג’ מאותה התוצרת – שניהם עם אפשרויות כיוונון מלאות. ה-GSX-R1000R מקבל מזלג BFF של שואה מלפנים ובולם BFRC של שואה מאחור. יש כאן גם מערכת בלימה רדיאלית של ברמבו מלפנים, מעטפת אוירודינמית חדשה לגמרי ומשכך היגוי אלקטרוני.
רגע, מה אלקטרוני
כן, סוזוקי GSX-R1000 עמוס בטכנולוגיה. מערכת בקרת משיכה (בעלת 10 מצבי התערבות), ABS מתוחכם, בקרת זינוק, שלושה מצבי רכיבה, מצערת רכב-על-חוט ולוח שעונים שנראה כאילו הגיע מאופנוע גרנד-פרי.

כל המערכות הללו נסמכות על שלל חיישנים (מהירות גלגלים, מצערת, הילוכים, סל”ד, כולל יחידת מדידה אינרציאלית) המספקים מידע למחשב ניהול המנוע (כל 4 מילישניות) ומאפשרים לו להחליט איך להגיב מתי שהרוכב פותח את הגז, באיזה אופן להפעיל את בקרת המשיכה ומתי להעיר את ה-ABS. בג’יקסר! חזון אחרית הימים.
הוא חוזר
אלו עיקרי הדברים – תיק העיתונות של סוזוקי עמוס במידע, בפרטים ובעיקר בגאווה. אחרי 7 שנים עם ג’יקסר שכמעט ולא השתנה – האופנוע החשוב כל כך ליצרן (עם רקורד מכובד מאוד בכל דיציפלינת מירוצים המבוססת על כלים סדרתיים) חוזר, ומסתמן כאחד הכלים המלהיבים ביותר שנראה כאן ב-2017.
