אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
7 דברים שצריך לדעת על למבורגיני LM002
ראשי » מגזין » 7 דברים שצריך לדעת על למבורגיני LM002

7 דברים שצריך לדעת על למבורגיני LM002

למבורגיני היא יצרנית האקזוטיקה הראשונה שייצרה ג'יפ, הנה מה שצריך לדעת עליו

אריאל אלסיבוני 30/08/2016

בשנה הבאה יחזה העולם ברכב פנאי החדש של למבורגיני. זו לא הפעם הראשונה שיוצא ג’יפ מסנטה-אגתה אבל הסיפור הפעם שונה לגמרי.

רכב הפנאי החדש מגיע בכדי להכפיל את המכירות של למבורגיני ולהגדיל את נתח השוק שלה. הג’יפ הקודם? נו, הגיע מסיבות אחרות לגמרי.

למבורגיני אורוס, ייחשף בשנה הבאה...
למבורגיני אורוס, ייחשף בשנה הבאה…

 

1. הצ’יטה
רכב השטח הראשון שלמבורגיני בנתה היה אמור להתחרות במכרז שהוציא הצבא האמריקאי לרכב שטח מהיר ועביר (לא סתם הוא נראה כמו האמר). למבורגיני גם חשבו למכור אותו לחברות שמתעסקות בחיפוש נפט. המנוע כאן ממוקם מאחור, והוא בכלל לא של למבורגיני אלא V8 של קרייזלר. הצ’יטה היה כישלון ואחריו בנו למבורגיני את ה-LM001 (Lambotghini Military) שהיה מאוד דומה לצ’יטה, והשתמש גם הוא במנוע V8 אמריקאי, ולא הצליח גם הוא להרשים אף אחד או להגיע לשום מקום.


 

2. הפך להיות LM002

ב-1986 הציגה למבורגיני את ה-LM002 שישב על שילדה חדשה לגמרי, עם מנוע שממוקם מלפנים. והסיפור כאן הוא לגמרי המנוע. V12 שנלקח היישר מהקונטאש. כן כן, ג’יפ במידות מופרכות עם מראה לא נתפס (אנחנו בשנות ה-80′ כן) עם 450 כ”ס. משוחררת מאשליות לגבי שוק הרכב הצבאי – העמיסה למבורגיני על הסופר-ג’יפ שלה כל תוספת אפשרית לרבות שטיחים עבים ודיפון עור משובח לכל תא הנוסעים.

עור, עץ והדר…

 

3. היה מנוע
אחרי שמפנימים את המימדים – רוחב שני מטרים, 2.7 טון משקל ו-290 ליטרים במיכל הדלק, אפשר להגיע למנוע. V12 שהגיע כאמור מהקונטאש. 5.2 ליטרים 450 כ”ס שמזיזים את המפלצת הזו ל-100 קמ”ש תוך 7.8 שניות ולמהירות מירבית של 210 קמ”ש. בדגמים הראשונים התקינה למבורגיני מנוע פשוט יותר עם שני שסתומים לצילנדר ושלושה קרבורטורים. דגמים מאוחרים יותר כבר הגיעו עם ראש ארבעה שסתומים לצילנדר והזרקת דלק. למבורגיני יצרה גם LM004 אחד – עם מנוע V12 בנפח 7.2 ליטרים (מנוע שנבנה עבור סירות מירוץ בכלל) – לבקשת לקוח, שה-V12 הסטנדרטי פשוט לא הספיק לו. כל ה-LM ד”א, יוצרו עם תיבה ידנית עם 5 יחסי העברה.

למבורגיני-5
מנוע של קונטאש בג’יפ? חייבים לאהוב את שנות ה-80′

 

4. והיו גם מי שקנו אותו
אוטו שנראה כמו רכב צבאי לכל דבר, מציע את כל האבזור וההידור של מכונית יוקרה מפנים, עם סמל אקזוטי, יחידת הנעה פסיכית ותג מחיר הזוי (120,000 דולר לפני שלושה עשורים) – ברור שקנו אותו כמה טיפוסים מיוחדים מאוד. הראשון שקנה את המגה-ג’יפ הזה היה המלך חסן ממרוקו. גם מועמר קדאפי קנה אחד וכך עשה גם פאבלו אסקובר. שמועה מספרת שקדאפי ביקש לקנות 40 כאלו עבור היחידה ששומרת עליו – אבל זו רק שמועה. אבל לא רק דיקטטורים, ברוני סמים ובני מלוכה מהמזרח התיכון רצו את המכונית הזו, שהיתה מהירה גם בכביש וגם בכל שטח. גם סילבסטר סטאלון קנה אחד, טינה טרנר, מלקולם פורבס, מייק טייסון – רשימה חלקית בלבד.

למבורגיני-3
פאבלו אסקובר קנה אחד. גם מועמר קדאפי…

 

5. אבל לא היו הרבה כאלו
סה”כ בין 1986 ל-1993 ייצרה למבורגיני רק 328 יחידות מה-LM002, לא ידוע כמה נמצאות עדיין בעולם היום. אבל יש אחת, די מפורסמת, שכבר בטוח לא איתנו. עיראק, 2004, בין כל הדברים שהסתובבו ידיים של חיילי צבא ארצות הברית היתה גם LM002 שהיתה שייכת לעודאי חוסיין, כן, הבן של סדאם. החיילים לא הבינו מה עומד מולם בדיוק והשתמשו ברכב בכדי להדגים פיצוץ של מכונית תופת. אז זו אחת שלא תחזור כבר.

למבורגיני-8
חייל אמריקאי אלמוני: “בוא נפוצץ את ההאמר המוזר הזה”

 

6. רמבו-למבו
ה-LM002 לא דמה לשום דבר אחר שהיה אז על הכביש או בשטח. הדבר הזה גרם לעיתונות הרכב להמציא לו שפע של סופרלטיבים. מגזין קאר הבריטי טבע את המושג ‘רמבו-למבו’. וזה באמת נראה כמו הלמבורגיני שמתאימה לרמבו. הכינוי הזה דבק ב-LM002, כשכל העולם וגם עיתונאי רכב ישראלים משנות השמונים, מעתיקים את הכינוי הזה ומנציחים אותו.

בסה"כ הגיוני...
בסה”כ הגיוני…

 

7. בין אטליה לדקאר
עם כל ההייפ אפשר לשכוח של-LM002 היתה יכולת שטח מצוינת תודות להנעה כפולה קבועה (עם דיפרנציאל מרכזי ננעל והילוך כוח) ולצמיגי הענק (65\325 על ג’אנט 17 אינץ’) שפירלי פיתחו לכבודו. למבורגיני בנתה גרסת ראלי, מופשטת לחלוטין, עם יחידת הנעה ששודרגה ל-600 כ”ס, אלוף הראלי הוותיק סנדרו מונארי ליד ההגה והעיניים לכיוון דקאר. אבל התקציב נגמר עוד לפני שהמירוץ התחיל והרמבו-למבו למרות השהשתתף בראלי הפרעונים ובעוד אירוע ביוון לא רשם שום הישג תחרותי תחת הקבוצה הרישמית של למבורגיני (או אפילו סיום).

סנדרו מונארי בגרסת הראלי של ה-LM002
סנדרו מונארי בגרסת הראלי של ה-LM002

למבורגיני
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד